קידום אתרים

אז יש לכם אתר, והוא רץ טוב. כתבתם תוכן, שיתפתם אותו בעמוד האישי שלכם בפייסבוק, המלצתם לחברים שלכם עליו ואפילו שמתם אותו בכרטיס הביקור שלכם. אבל אבוי, המבקרים מבוששים להגיע לאתר המושקע שלכם. 

 

איך עושים קידום אתרים?

והתחושה הזאת שלכם שקידום אתרים הוא פשוט תחום קשה מדי ומסובך מדי ולכן לא שווה את ההשקעה, הרי צריך ללמוד כל כך הרבה כדי לעלות בדירוג? 

תזרקו את התחושה הזאת לפח.

האמת היא שרוב האנשים בעלי האתרים לא מחזיקים בידע רב בתחום קידום אתרים, אלא פשוט עוקבים אחרי כמה עקרונות בסיסיים אשר לרוב מספיקים כדי להצליח.

שלבים ראשונים לקידום האתר שלכם

אתם לא יכולים לעשות אופטימיזציה לאתר שלכם בלי לדעת מה הלקוחות שלכם מחפשים – וזה ברור לכם. 

אבל איך ניתן לדעת מה הלקוחות שלנו רוצים? אז ההיגיון הבריא שלכם והאינטואיציה שלכם לרוב היא התשובה הנכונה. 

נניח ואתם מנהלים סניף של מסעדה הודית בתל אביב. לא צריך להיות גאון הדור כדי להבין אילו חיפושים של לקוחות במנועי החיפוש רלוונטיים עבורכם:

  • "מסעדה בתל אביב"
  • "מסעדה הודית בתל אביב"
  • "איפה לאכול בתל אביב"
  • "מסעדה הודית לידי"

בטרם אתם ממשיכים לקרוא עצרו רגע וחישבו, הוציאו דך ועט ורשמו מה הם הביטויים או מילות המפתח אשר רלוונטיים לאתר שלכם:

איך אתם הייתם מחפשים את האתר שלכם?

איך הבחור המבוגר מהקיוסק מעבר לרחוב היה מחפש אותו?

איך המתבגרת מהבית הייתה מחפשת אותו? 

באילו מילים וביטויים הם ישתמשו?

 

מחקר מילות מפתח

הבינו מה הם הביטויים הפופולריים ביותר באמצעותם אנשים מחפשים אחר העסק שלכם או העסקים המתחרים!

אז ככל הנראה, סיכוי טוב שחלק מהאנשים אכן מחפשים את האתר שלכם באמצעות מילות החיפוש והביטויים שרשמתם. השאלה האמיתית היא, אם הרוב של האנשים הוא זה שמחפש את הביטויים האלו שרשמתם?

אם כך הצעד הראשון בהחלט הוא להבין מהו האופן הנפוץ ביותר דרכו אנשים מגיעים אל העסק שלכם.

כעת, אני בטוח שאם תחפשו את הביטויים שרשמתם בעצמכם בגוגל אתם תגלו שחלק מהביטויים אכן עובדים. אבל מה שעוד תגלו ככל הנראה הוא שלרוב העמודים שמופיעים לכם בעמוד הראשון בגוגל יש את אותה הכותרת או לפחות את אותו הביטוי בכותרת. 

ועל כן אנחנו מגיעים לצעד האקטיבי הראשון שעליכם לשנות אצלכם או לפחות לוודא שהם מעודכנים: תגי כותרת.  באנגלית מכונים TITLE TAGS, אלו הם התגיות אשר נמצאות בראשית דף ה-HTML של העמוד הרלוונטי ולמעשה נותנות כותרת לעמוד עבור בעל האתר או בונה האתר. 

גוגל מבצעת את החיפוש גם על תגי הכותרת הללו, ומתוך ההנחה שהכותרת של העמוד המבוקש מעידה על התוכן של העמוד – אם הכותרת דומה לחיפוש של האנשים כנראה שהתוכן המבוקש עבורם נמצא באותו העמוד. על כן, ודאו כי אינכם מזניחים את תגי הכותרת של האתר שלכם.  

נמשיך עם הדוגמא של המסעדה לשם ההמחשה: אתם בעלי מסעדה הודית ובאתר שלכם יש מקום להזמנות, למשלוחים, בלוג עם מתכונים ופינות תרבותיות על הודו ועמוד עם המלצות של לקוחות. 

על כן, על עמוד ההזמנות באתר נרצה לרשום בתג הכותרת: "מסעדה הודית תל אביב הזמנות". זה יבטיח לנו שבעת חיפוש דומה לחיפוש זה, למרות שתג הכותרת לא מופיע בשום מקום בעמוד עצמו ללקוח, גוגל רואה את זה ומקדם את זה על פני האתרים האחרים. 

חיפוש מילות מפתח נוספות

ישנם כלים אינטרנטיים רבים שיעזרו לכם לעשות מחקר על מילות מפתח וביטויים שונים שרלוונטיים לאתר שלכם אך אחד האתרים המוכרים ביותר בתחום, יחד עם  GOOGLE ADWORDS, הוא ahrefs.com . 

שני כלים אלו ושילובם יאפשרו לכם להכניס את החיפושים שניחשתם שאחרים משתמשים בהם ויציפו אילו אתרים דומים עולים כאשר חיפושים שונים מבוצעים.

בתכל'ס, הם יראו לכם אילו חיפושים האנשים עושים שאשכרה מציפים את האתר שלכם או את האתרים שהתכוונתם אליהם. 

בנוסף, מילות המפתח החדשות שיצופו יוכלו לחבר אתכם גם לשאלות רבות שנשאלות בידי אנשים בנוגע לעסק שלכם. רובכם ודאי מכירים שכאשר אתם שואלים שאלה גנרית בגוגל מופיע מסך בראשית העמוד בו כתוב: "אנשים חיפשו גם…" ולאחר מכן שלושה-ארבעה חיפושים דומים לחיפוש שלכם אשר לעיתים רלוונטיים עבורכם גם כן. 

אנו מעוניינים לנצל זאת גם כן, ונעשה זאת באמצעות הכלים שהוזכרו מלעיל. 

כיצד? נחפש את השאלות הנפוצות שכוללות את מילות המפתח שלנו ונבנה באתר שלנו עמודי תוכן שעונות ספציפית על שאלות אלו. כך, בשילוב עם תגי כותרת רלוונטיים, נוכל להקפיץ את הדירוג של האתר שלנו במעט מאוד עבודה. 

ולכן, אם נבדוק באתרים אלו נגלה לדוגמא שאנשים מחפשים בנוסף ל- "מסעדה הודית מומלצת בתל אביב?" גם שאלות כמו: 

  • "אילו מאכלים מיוחדים למטבח ההודי?" 
  • "מה המסעדה ההודית הטובה ביותר בארץ?"
  • "יש מסעדות הודיות מסורתיות בישראל?"

וכאשר נגלה שאכן חיפושים אלו הם פופולריים ונראה גם כמה אנשים מחפשים כל ביטוי באמצעות הכלים לחיפוש מילות מפתח, נוכל ליצור כתבות תוכן באתר שלנו אשר יענו על השאלות הללו מפורשות וכך למעשה כל מי שמחפש את השאלות הללו, גם אם כרגע הוא לא מחפש באופן ישיר מקום לאכול בו בתל אביב ייחשף לאתר שלנו.

וחשיפה זה הסוד להצלחה.

הגברת החשיפה

ברגע שאתם נחשפים לאותו לקוח מספר פעמים במקומות שונים המותג של העסק שלכם למעשה "נצרב" לו במוח כמשהו איכותי או  לפחות מוכר וכך הוא ייטה בעתיד ביתר קלות לרכוש את המוצרים שלכם.

על כן, חשיבות גדולה יש בבניית המותג שלכם ולמעשה בכתיבת כמה שיותר תוכן איכותי באתר שלכם שעונה על כמה שיותר שאלות שנשאלות בידי האנשים ובכך החשיפה שלכם תגדל משמעותית -וכך תרוויחו הרבה יותר $$.

5 דברים שיכולים להכשיל פרויקט קידום אתרים

ישנם מכשולים רבים שעומדים בפני משווקים אינטרנטיים אשר מעוניינים לקדם את האתרים שלהם.  רבות מהבעיות צצות כאשר אין אסטרטגיה מתאימה או בעיה טכנית של האתר עצמו ולעתים אף נובעות מאסטרטגיות

7 כלים שימושיים לקידום אתרים

להצליח בקידום אתרים יכול להיות קשה ומאתגר – בעיקר אם התחרות קשה ומילות המפתח לא בדיוק ברורות ובמיוחד אם אתם חדשים לכל העולם הזה. אבל, ישנם המון כלים שיכולים לעזור

מה זה קידום אתרים?

קידום אתרים ובשפה המקצועית SEO, מדבר על "אופטימיזציה למנוע החיפוש". כלומר, כיצד לעלות הן את האיכות והן את כמות התנועה של האתר וכן לחשוף את המותג שלך, דרך תוצאות חיפוש