זוכרים את הימים שבהם היינו מצלמים תמונה, מסתכלים עליה, ואם יצאנו גרוע – היינו מוחקים וזהו? אז זהו, שהימים האלה נגמרו. ברוכים הבאים לעולם שבו אם תמונה שלנו לא קיבלה מספיק לייקים באינסטוש- כנראה שנהיה בדיכאון יום שלם.
אינסטגרם היא לא סתם עוד אפליקציה – היא עולם שלם שבו כל ביס, כל טיסה, וכל חתול (כן, חתולים שולטים באפליקציה הזו) מקבלים חשיפה מטורפת. אבל רגע, איך הפכה האפליקציה הקטנה הזו לזירת הקרב של מי יותר פוטוגני? ומה באמת חשוב לדעת כדי לשרוד בה? הנה כל התשובות.
סטוריז – כי מי בכלל רוצה לזכור מה קרה אתמול?
זוכרים שפעם, כשהעליתם תמונה לפייסבוק, היא נשארה שם לנצח? אז אינסטגרם אמרו "לא אצלנו!" ויצרו את הפיצ'ר של הסטוריז – תמונות וסרטונים שנעלמים תוך 24 שעות, בדיוק כמו דיאטה ביום שישי.
סטוריז זה המקום שבו כולם משתפים מה הם אוכלים, איזה שיר הם שומעים, וכמובן – עושים סקרים עם השאלות הכי קריטיות כמו "איזה צבע שפתון עדיף – אדום או ורוד עתיק?"
וכמובן, אם אתם רוצים להיראות הכי פופולריים בעיר, יש גם את עניין קניית לייקים לעמוד האינסטגרם – כי למה שיראו רק שני חברים שלכם כשאפשר ש-10 אלף אנשים (אמיתיים או לא, מאוזבקיסטן או מהתיכון שלכם – זו כבר שאלה אחרת) יראו מה שתיתם בארוחת הבוקר שלכם?
הפיד המושלם – כי החיים (תמיד) יפים
אם תגללו באינסטגרם, תגלו שאף אחד שם לא מזיע, לא עייף, ולא נתקע בפקקים. הכל נראה כמו גלויה מחופשה בלתי נגמרת. הפיד שלכם הוא כרטיס הביקור שלכם – ואם אתם רוצים להיות רציניים, כדאי שיהיה לו צבע אחיד, עריכה מקצועית, ושלא יהיו שם תמונות עם פילטר של אוזני-כלב (טוב נו, אולי רק אחת).
אבל תכל’ס? אם אתם רוצים לשחק אותה מקצוענים, אל תשכחו שהכי חשוב זה תוכן מעניין ומושך. אם תעלו רק סלפי – כנראה שהיחידים שיתעניינו בזה הם אמא שלכם והבוטים מרוסיה.
האלגוריתם – החידה המתמטית הגדולה של המאה
האלגוריתם של אינסטגרם הוא כמו קסם קוסמי אפל – אף אחד לא באמת יודע איך הוא עובד, אבל כולם מנסים לפצח אותו. לפעמים תמונה שצילמתם בטעות תקבל 500 לייקים, ולפעמים תמונה שעמלתם עליה שעות תישאר בודדה עם שלושה לייקים (מתוכם אחד זה שלכם).
אז איך בכל זאת מצליחים? יש כאלה שיאמרו שזה קשור לזמן הפרסום, לכמות המעורבות ולכמה אתם באמת פעילים. אבל אם אתם ממש רוצים לנצח את המערכת, פשוט תהיו מצחיקים, אותנטיים, ותדברו עם הקהל שלכם. או שפשוט… תקנו עוקבים (סתם, לא באמת. טוב, אולי קצת).
אינסטגרם – לא רק מושפעות
כן כן, האינסטוש הוא לא רק מקום לשתף תמונות מהחופשה בתאילנד. זה כלי שיווקי מטורף, ועסקים משתמשים בו כדי למכור הכל – מבגדים ועד שירותים פיננסיים.
כדי לעשות את זה נכון, צריך תוכן איכותי, אסטרטגיה חכמה, וקהילה נאמנה. אה, וגם רצוי לא להעלות פוסט כל חמש דקות ולתייג כל בן אדם שאי פעם פגשתם בחיים.
אז בקיצור: איך שורדים באינסטוש?
פשוט מאוד – תהיו יצירתיים, אל תפחדו לצחוק על עצמכם, ותדאגו שהתוכן שלכם יהיה מספיק מעניין כדי שלא יגללו על פניכם במהירות שיא.
ואם ממש בא לכם שהמספרים שלכם יגדלו במהירות – טוב, אתם כבר יודעים איפה למצוא קניית עוקבים לסטוריז באינסטגרם (אבל בינינו, עדיף שיבואו לבד).