“And the times, they are a changin’…”
זו כותרת שירו האלמותי של המוזיקאי בוב דילן, אשר מדבר על השינויים בעולם כעובדה מוחלטת וגמורה
ועל כך שעלינו להתאים את עצמנו לשינויים האלה ולא להילחם בהם. בעולם שלנו, השינויים קורים בקצב
מסחרר – העולם של עכשיו הוא לא אותו עולם של לפני 5 דקות. כבעלי עסקים, עלינו להתאים את עצמנו
לשינויים בעולם ובתחום בו אנו עוסקים באופן תמידי, ולחדש כמה שרק אפשר. לכן, שינוי או רענון מיתוג
עסקי לאחר 5 שנות פעילות הוא דבר מתבקש ואף הכרחי לעסקים בעידן הנוכחי.
מהו מיתוג?
כשאנחנו חושבים על מותגים מצליחים, בדרך כלל השמות הראשונים שעולים לנו לראש הם מותגי ענק כמו "גוגל",
"מקדונלדס" או "פייסבוק". המותגים הללו מציעים הרבה יותר משם מפוצץ ולוגו מתוחכם, ויש מאחורי השם
מחשבה עמוקה על המהות, החזון, והמסר המועבר לצרכנים.
תהליך מיתוג עסקי הוא עיצוב התפיסה הרעיונית והרגשית של הצרכן בהקשר לאובייקט, ארגון או רעיון, ויש בו
מרכיבים פסיכולוגיים, יחצ"ניים ואסטרטגיים רבים. תהליך המיתוג מורכב משיטות שיווק ופרסום המסייעות לבדל
את המוצר או החברה מהמתחרים שלה, ובכך ליצור רושם מתמשך וחיובי במוחו של הצרכן.
מיתוג עסקי הוא יצירת תו תקן עבור העסק או המוצר המאפשר לו להתבלט וליצור רושם חיובי לאורך זמן. תהליך
המיתוג הוא תהליך מחושב היטב המפרט באופן אסטרטגי את המהלכים והפרסומים שיעצבו את המותג במוחם
של הצרכנים.
אוקיי, אבל אם זה מצליח- למה לשנות…?
כפי שכבר אמרתי, העולם שלנו הווא עולם שמשתנה כל הזמן. הדבר היחיד שקבוע הוא העובדה שהוא משתנה
(אחלה פרדוקס). כדי לעמוד בקצב, אנחנו צריכים לחשוב כל הזמן על דרכים לחדש ולרענן את המסרים שלנו ואת אופן העברתם
דרך מיתוג עסקי מחודש.
באמצע שנות ה-2000" ,מקדונלדס" התחילו להבין שהתדמית של מזללה אמריקאית שומנית היא לא תדמית
שעושה להם טוב. לכן, התחילו למתג את עצמם בתור "ירוקים" ו"בריאים" – למנות נוספו תוויות המפרטות את
הערך הקלורי שלהן, המנות ה"בריאות" (סלטים, טורטיות…) תפסו מקום גדול יותר בתפריט ואף הצבע הירוק
שולב בהתאמה בסניפי הרשת, כדי לסגל לרשת תדמית סביבתית יותר.
בתור בעלי עסקים, עליכם לשאול:
- האם העסק שלי מותאם לשנת 2019?
- האם המיתוג העסקי שלי עדכני ורלוונטי?
- האם העיצוב המאפיין את העסק שלי עדיין בועט ומייצג אותי נאמנה?
אוקיי, אנחנו יודעים מה זה מיתוג עסקי. מה עושים עכשיו?
כפי שכבר הבנתם, תהליך מיתוג עסקי הוא תהליך לא פשוט לאף עסק. הוא דורש הבנה מעמיקה של העסק, קהל
היעד שלו והמסרים שנרצה להבין. לכן האופציה הכי טובה היא לתת את המושכות לאנשים שיודעים לעשות את
זה בצורה הטובה ביותר.
עד לפני כמה שנים מיתוג עסקי ויצירת לוגו לעסק היו שירותים השמורים רק לבעלי עסק שהיה להם את היכולת
להשקיע ממון רב בכך, לכן הרבה עסקים קטנים ובינוניים זנחו את עניין המיתוג העסקי, או שכרו את שירותיהם
של מעצבים לא מקצועיים וצעירים.
המעצבים הגרפיים של המיזם האינטרנט Interload מגיעים עם שנים של ניסיון במיתוג עסקי ועיצוב לוגו, ומציעים
את שירותיהם במחיר שווה לכל נפש. בעזרת מודל השיווקי הייחודי של Interload ,ניתן לקבל שירותי עיצוב
מקצועיים במחירים אטרקטיביים שלא תמצאו בשום מקום אחר.