גידול ילדים על הרצף האוטיסטי זו משימה לא פשוטה בהחלט. כדי לסייע להורים המתמודדים עם אתגר זה, המדינה מעניקה לזכאים גמלת ילד נכה, המספקת סיוע חיוני לצרכים המיוחדים בכלל והכלכליים בפרט, בכל הקשור לגידולו של הילד. את הגמלה המגיעה לכם ניתן לקבל גם באופן רטרואקטיבי והנה לפניכם מדריך מקוצר בנושא

 

תביעת סיעוד אוטיזם

גידול ילדים על הרצף האוטיסטי מצריך מההורים להקדיש משאבים רבים, הן של זמן והן של כסף, כך שמדובר במשימה מאתגרת לכל דבר ועניין, על אחת כמה וכמה כשיש אחים נוספים במשפחה וכשההורים מנסים לשמור על שגרת חיים נורמטיבית.

כדי להקל את ההתמודדות של אותם הורים, לפחות מהבחינה הכלכלית, המדינה מעניקה לזכאים את האפשרות לקבל גמלת ילד נכה, באמצעות תביעת המוסד לביטוח לאומי וכן גורמים נוספים, כמו חברות הביטוח הפרטיות וקופות החולים, כפי שתוכלו לראות בפירוט באתר https://www.sultanlaw.co.il.

 

האם ניתן להגיש תביעה לגמלה באופן רטרואקטיבי?

הורים רבים לילדים על הרצף האוטיסטי אינם מודעים לזכויות המגיעות להם, מה עוד שהדאגה והטיפול בילדים בכלל ובילדים על הרצף האוטיסטי בפרט, נמשכים מסביב לשעון, כך שלא תמיד אנחנו מוצאים את הזמן המתאים לטפל בטפסים ובתביעה, כדי לקבל את הגמלה המגיעה לנו.

היות ומדובר בסכומים היכולים להגיע לאלפי שקלים, כדאי וחשוב לדעת כי במקרים מסוימים, ניתן יהיה להגיש תביעת רטרו – אוטיזם, המתקבלת בין חצי שנה ועד שנה רטרואקטיבית, לפני מועד הגשת התביעה. כיצד אם כן ניתן יהיה להגיש תביעה לגמלה באופן רטרואקטיבי?

 

המדריך המקוצר להגשת תביעת רטרו – אוטיזם

קבלת תשלום רטרואקטיבי בגין ילד על הרצף האוטיסטי, תלויה במספר קריטריונים ועל פי אחד מהמועדים הבאים (המוקדם מביניהם) – מועד התיעוד הרפואי הראשוני של הילד בדבר בתסמינים הרפואיים הקשורים לאוטיזם או המועד בו מצבו הבריאותי של הילד החל להשפיע על תפקוד המשפחה (קריטריון אשר ייקבע על ידי רופא מטעם המוסד לביטוח לאומי).

קביעת המועד המוקדם מבין השניים תאפשר לכם לוודא האם אכן קיימת עילה לתביעת רטרו – אוטיזם, כאשר את התביעה עצמה ו/או את הערעור על החלטת הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי, יש להגיש באחד מסניפי הביטוח הלאומי.

 

כיצד עורך דין יוכל לסייע לי?

עורך דין המתמחה בתביעות סיעוד ילדים יוכל בהחלט לסייע לנו להבין האם אכן קיימת עילה לתביעה והאם תביעת רטרו – אוטיזם אכן רלוונטית לגבינו. ההיכרות המעמיקה של עורך הדין עם התחום הסיעודי, הן מהבחינה המשפטית והן מבחינת ההכנות לקראת הוועדות הרפואיות, מהווה בהחלט יתרון משמעותי בדרך להצלחת התביעה שלכם, גם באופן רטרואקטיבי ואף בערעורים על החלטות הוועדות הרפואית, במקרה הצורך.

 

לסיכום

כפי שראינו, ניתן יהיה להגיש בתנאים מסוימים תביעת רטרו – אוטיזם וזאת בטווח של בין חצי שנה ועד שנה לאחור. כדי לוודא כי אתם אכן עומדים בקריטריונים הנדרשים, מומלץ יהיה להיעזר בשירותיו של עו"ד המתמחה בתביעות סיעוד ילדים, אשר יוכל לסייע לכם גם בערעורים על החלטות הוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי.

טענה רטרו לאוטיזם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *