תאונות עבודה הן אירועים על בסיס יומי בארץ. הדבר פוגע בכלכלה של המדינה מאחר והנפגעים שמקבלים דמי פגיעה מהביטוח הלאומי, יכולים במקרים מסוימים לתבוע את המעביד וכן את חברות הביטוח הפרטיות. זוהי סיבה טובה לחקירות מצד הגופים השונים על מנת לבדוק את אמינותו של הנפגע. כיצד תנהגו בחקירה – על כך במאמר הבא.

 

מתי מתרחשת תאונת עבודה?

תאונת עבודה מתרחשת במהלך העבודה, בדרך לעבודה ובחזרה ממנה. מדובר על תאונות, פגיעות, רשלנות של המעביד ומחלות בגינן מאבדים את כושר העבודה באופן חלקי או מלא. על מנת לקבל פיצוי על פי החוק יש להוכיח שהנזק קרה כתוצאה מתאונת עבודה. כלומר, להוכיח קשר סיבתי.

גם אם יש לכם הוכחות כמו תיעוד המקרה בסיוע רפואי ראשוני, מסמכים רפואיים מרופאים מומחים, עדים, צילום הפציעות, המחדלים וההשלכות של הפגיעה על המצב הנפשי בחוות דעת פסיכיאטרית, עדיין אתם עלולים להיות מוקד לחקירה של גופים כמו הביטוח הלאומי וחברות הביטוח הפרטיות. אתר פיצויים יספק לכם מידע על תהליך הגשת התביעות של תאונות עבודה.

 

סוגי החקירות על רקע תאונת עבודה

הסוג הראשון של חקירות בעבודה נעשה על ידי ממוני בטיחות או מנהלי העבודה. הם יבדקו את נסיבות האירוע, הכשלים שגרמו לתאונה, הפקת לקחים והמלצות למניעת הישנות של מקרים נוספים בעתיד.

הסוג השני של חקירות הוא על מנת להוכיח דבר אמת. בעקבות אירועים בהם "נפגעי תאונות עבודה" הונו את הביטוח הלאומי או הביטוחים הפרטיים, הגופים יכולים לבדוק האם התאונה אכן תאונת עבודה או לא והאם היא הייתה במסגרת העבודה או לא.

החקירות של הגופים השונים נעשות באמצעות משרדי חקירה ובלשים שעוקבים, מצלמים ומתעדים את הנפגעים על מנת להוכיח שהם לא באמת נפגעו ושלא מגיע להם פיצוי על אובדן כושר עבודה.

 

מה בדיוק הם חוקרים?

החוקרים בודקים בעיקר את האמינות של הנפגע. הם חשופים לתיק הרפואי שלו, מתשאלים את החברים לעבודה, הבוסים, בודקים האם הפגיעות קשורות למצב רפואי קיים ולא עקב תאונת עבודה, בודקים את הפגיעה בכושר ההשתכרות, האם כשיר לעבודה, האם עובד במקום אחר וכד'.

 

כיצד לנהוג בעת החקירה?

בין אם מדובר על חוקרים מטעם משרד העבודה או התמ"ת ובין אם על חוקרים מטעם הביטוח הלאומי או חברת הביטוח הפרטית, צריך לשתף עם החוקרים פעולה ולענות על כל השאלות שלהם. כאשר מקבלים זימון לחקירה מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה כדי לקבל הכוונה מעשית לחקירה.

בכל מקרה יש לומר רק דברי אמת ולדבוק בגרסה המקורית. מומלץ לתעד את האירוע בכתב ביום המקרה, חוץ מהמסמכים הרפואיים על מנת לזכור את הפרטים הקטנים ולא לשנות לפתע גרסה. לבסוף, האמינות שלכם היא זו שתשפיע על תוצאות החקירה.

תאונת עבודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *