בישראל, חוקי התעבורה הם חוקים שעבירה עליהם מהווה לעיתים קרובות עבירה פלילית לכל דבר ועניין. ביצוע של עבירות תנועה חמורות אף עלול להוביל לעונשים של מאסר בפועל. למרות כל זאת, בעיני הרבה ישראלים, עבירות אלה אינן חמורות כל כך, וחלק גדול מהם אף לא מכיר את חוקי התעבורה הקשורים בהן. ריכזנו 4 חוקי תעבורה שייתכן שאתם לא מכירים. 

 

נהיגה תחת השפעה של אלכוהול

כמעט כל נהג ישראלי יודע שאסור לנהוג בשכרות. חלק מהנהגים אף יודע שנהיגה בשכרות משמעותה נהיגה כאשר יש למעלה מ-50 מיליליטר של אלכוהול לכל ליטר דם. מאידך, מעט מאוד ישראלים מודעים לכך שבישראל אסור לנהוג תחת השפעה של אלכוהול ולא משנה מהי הכמות שבה הוא נמצא בדמו של הנהג.

בישראל קיים חוק שאוסר על נהיגה תחת השפעה של אלכוהול. עבירה זאת היא חמורה פחות מעבירה של נהיגה בשכרות, אבל היא אסורה והעונש בגינה יכול להגיע לתקופת שלילה ארוכה מאוד. במקרה ואתם מואשמים בנהיגה תחת השפעת אלכוהול או נהיגה בשכרות, כדאי לכם לשכור את שירותיו של עו"ד תעבורה מומלץ שיעזור לכם להתמודד עם האישום החמור הזה.

 

העונש על נסיעה בניגוד לכיוון התנועה

כמעט כל נהג ישראלי נתקל בתופעה המסוכנת הזאת – נהג שטעה בדרכו וכעת מנסה לתקן את הטעות שעשה. למשל, נוסע לאחור בניגוד לכיוון התנועה על הכביש תוך כדי סכנה ממשית למשתמשי הדרך האחרים. רוב הישראלים יודעים שמדובר בעבירת תנועה אבל מעטים יודעים שהעונש בגין עבירה מסוכנת זאת הוא מגוחך במיוחד.

במקרה ונסעתם נגד כיוון התנועה, הקנס שתקבלו יהיה בגובה של 250 שקלים בלבד. קנס זה הוא מגוחך במיוחד ואינו מהווה גורם מרתיע מול הנהגים שמבצעים עבירה זאת. כל עוד לא יהיה שינוי חקיקתי בנושא חוק זה, העונשים שמוטלים בגין העבירה המסוכנת הזאת ימשיכו להיות מקלים עד מגוחכים.

 

אסור לסרב לבדיקת שכרות על ידי שוטר

לא כולם יודעים זאת, אבל סירוב לבצע בדיקת ינשוף או בדיקת שכרות אחרת, ייחשב למסרב כאילו ביצע עבירה של נהיגה בשכרות. כלומר העונש המוטל בגין סירוב כזה יהיה של שנתיים שלילה לפחות.

בנוסף לכך בדיקת השכרות שתיעשה לנהג החשוד לא תלויה בו אלא בשוטר שמבקש לבצע את הבדיקה. נהג שיסרב לדוגמא לבצע בדיקת נשיפה על ידי ינשוף, ויסכים לבצע בדיקת דם בלבד, בית המשפט יראה בו כמי שהודה בעבירה של נהיגה בשכרות.

 

אי ידיעת החוק אינה פוטרת מעונש

אחרי שעברנו את כל הכללים האלה, חשוב להדגיש נקודה חשובה – אי ידיעת החוק אינה פוטרת מעונש! במקרה ועברתם עבירת תנועה שלא ידעתם על קיומה, אין הדבר אומר שלא תיענשו על כך, לכן חשוב מאוד לדעת את חוקי התעבורה לפני שעולים על ההגה.

עוד תעבורה מומלץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *