הורים לילדים עם צרכים מיוחדים צריכים להתמודד לא רק עם הקושי בגידול ילד, אלא גם עם הקושי בגידול מותאם של ילד שזקוק לדברים אחרים משאר הילדים. המחוקק היטיב להבין שמדובר בקושי שקשה לצלוח אותו לבד, וכיום ישנם חוקים שונים המעניקים זכויות מסוימות להורים לילדים עם צרכים מיוחדים. במאמר הבא נסקור 6 זכויות כאלו ונבין אלו גופים מעניקים את אותן הזכויות.

 

שירותים ממשרד הרווחה

ישנם סוגים שונים של צרכים מיוחדים שיכולים להופיע בילדים. אם לילד שלכם יש אוטיזם, תופעה נוירולוגית בעלת שכיחות גבוהה יחסית בילדים עם צרכים מיוחדים, תוכלו לקבל מספר שירותים שונים ממשרד הרווחה. ניתן לקבל בין היתר כחלק מהשירותים שמציע משרד הרווחה קייטנות שמפעיל משרד הרווחה בחגים ובקיץ, נופשונים, פעילויות פנאי במועדוניות ומסגרות של מעון יום שיקומי.

 

גמלת ילד נכה

זכויות הורים לילדים עם צרכים מיוחדים כוללות בין היתר גמלת ילד נכה. הגמלה הזאת משולמת מהביטוח הלאומי. כדי לקבל את הגמלה הזאת, על הורי הילד בעל הצרכים המיוחדים להגיש תביעה לביטוח הלאומי. ככל שמצבו של הילד קשה יותר, כך גובה הגמלה יהיה גבוה יותר. גובה הגמלה נקבע לפי דרגת הנכות שנקבעת על ידי הוועדה רפואית, כך שיש לצרף מסמכים רפואיים רלוונטיים המוכיחים את דרגת הנכות של הילד.

 

הנחה בתשלום הארנונה

הטבה ממנה יכולים להנות הורים לילד בעל צרכים מיוחדים היא הנחה בתשלום הארנונה. ההנחה הזאת לא ניתנת בכל הרשויות המקומיות, כך שיש לברר באופן ספציפי לגבי הרשות המקומית בה אתם מתגוררים. ההנחה יכולה להיות רלוונטית להורים לילד שמקבל גמלת ילד נכה.

 

זכויות במקום העבודה

כחלק מזכויות העובדים השונות, הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים זכאים לקבל זכויות מסוימות במקום העבודה שלהם. למשל, הורה שעובד במקום עבודה כלשהו במשך למעלה משנה, זכאי לקבל בשנה 15 ימים שמיועדים להיעדרות מהעבודה עקב סיוע לילד בעל הצרכים המיוחדים. ההורה יכול לבחור האם להוסיף את הימים הללו לימי המחלה שלו או לימי החופשה שלו. פרט לימים הללו, זוג הורים יכול לקבל עוד 15 ימים עבור רק אחד מבין שני ההורים.

 

טיפולים פרא-רפואיים בקופת החולים

טיפולים פרא-רפואיים, כמו טיפול בעיסוק, טיפול בדיבור וטיפול פסיכולוגי הוכחו כטיפולים שיכולים לסייע לילדים בעלי צרכים מיוחדים במצבים שונים. הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים יכולים לפנות אל קופת החולים ולקבל 3 טיפולים כאלו בשבוע עבור הילד שלהם. ניתן לממש את הזכות הזאת עד הגעת הילד לגיל 18.

 

ניידות

ניידות היא אחת הבעיות של ילדים מסוימים בעלי צרכים מיוחדים. הבעיה יכולה להתגלגל אל הוריו של הילד, אך החוק קובע שילדים בעלי צרכים מיוחדים זכאים לקבל הסעה מהבית ועד למוסד החינוכי בו הם לומדים.

זכויות הורים לילדים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *