אלרגיות יכולות להיות מצב מסכן חיים במיוחד כשמדובר באלרגיה שהסיבות לה הן גורמים אשר אליהם יכול להיחשף הילד מידי יום. על מנת לסייע להורים לילדים אלרגניים, במיוחד כשמדובר באלרגיות קשות ומסכנות חיים, ניתנות זכויות מסוימות לרבות גמלת נכות עבור הילד ועבור הוריו.

 

זכויות לילדים אלרגיים – על אילו אלרגיות מדובר?

על פי חוק, ילדים אלרגיים מוגדרים ככאלה על כל סוג של אלרגיה המאובחנת על ידי רופא מומחה בתחום האלרגיות. יחד עם זאת, לא כל ילד בעל אלרגיה יהיה תמיד זכאי לקבלת כלל הזכויות הניתנות לילדים בעלי אלרגיות. על מנת שילד יוכר כבעל אלרגיות המזכות אותו באחוזי נכות, מצבו הרפואי צריך לענות על:

  • נמצא כי לילד אלרגיה למזון הכונה לכלל תבחיני האלרגיה.
  • ישנה המלצה מרופא מומחה לאלרגיה לזריקת אפיפן.
  • ישנו תיעוד רפואי על מצב בו נגרם לילד התקף אלרגי, בזמן אמת, אשר כולל שוק אניפלקטי או רכיב נשימתי. במידה ולא קיים תיעוד מסוג זה, יכולה להיות זכאות אם הילד מאובחן עם אסתמה, או במידה וישנו ליקוי ביכולת שיקול הדעת שלו להימנע מגורמי סיכון לאלרגיה.

למידע נוסף על סוגי אלרגיה המזכה בזכויות ייחודיות והרחבה על הזכויות, ניתן לפנות לאתר – https://www.allrights.co.il.

 

גמלת נכה לילד עם אלרגיות

במידה ומצבו הרפואי של הילד עונה על כלל הקריטריונים שצוינו, זכאי הילד לקבל אחוזי נכות על האלרגיה. אחוזי הנכות יזכו אותו בכ-50% מסך גמלת הנכות החודשית – לפי שנת 2020 הסכום עומד על 1,527 שקלים. לגמלת הנכות לילד עם אלרגיה ישנה הגבלת גיל, ואליה זכאים ילדים החל מגיל 9 חודשים ועד לגיל 10. לאחר מכן, תפסק הגמלה עבור האלרגיות.

לאחר אישור מתן הגמלה על ידי ביטוח לאומי, תינתן הגמלה למשך זמן של שנתיים. לאחר שנתיים מתחילת קבלת הגמלה, יש צורך בחידוש הגמלה ואז היא תינתן למשך זמן של 3 שנים, אלא אם יגיע הילד לגיל 10 ואז תפסק.

 

הרחבת הגמלה – האם זה אפשרי?

ישנם מקרים מסוימים בהם ניתן להרחיב את משך קבלת גמלת הנכים עבור ילדים שעברו את גיל 10. מצב זה אפשרי בעיקר כאשר הילד סובל מלקות אשר פוגעת ביכולת שיקול דעתו באופן שלא מאפשר לו להגן על עצמו מפני חשיפה לסכנות הכרוכות באלרגיה שלו. במצב זה, נמצא הילד בסיכון מתמיד להתקפים אלרגיים ולכן זכאי לקבל את הגמלה עד הגיעו לגיל 18.

לאחר שהגיע לגיל 18, יצטרך לבקש חידוש של הגמלה והיא תינתן בהתאם למצבו. ישנם מקרי קיצון נוספים בהם ניתן להמשיך לקבל את הגמלה, ובמידה והתקפי אלרגיה גרמו לנכות קבועה אף ניתנת זכאות לזכויות נוספות. למידע נוסף מומלץ להיעזר בגורם משפטי מוסמך המתמחה בתחום.

זכויות ילדים אלרגיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *