בעשור האחרון הולכת וגדלה המודעות הציבורית לחשיבותו של הסכם ממון, שבמרוצת השנים היה נחשב להסכם אינטרסנטי חף מרגשות, שיוצר עורך דין משפחה ממולח.

כיום מקבל הסכם הממון ראייה חדשה ומפוקחת יותר, מאחר והוא מסדיר מראש את כל התנאים במקרה של גירושין חלילה ואף ניתן לייצר אותו גם לאחר החתונה.

אז מתי הדבר אפשרי וכיצד עושים זאת? הכל כאן:

 

היתרון המשמעותי בעריכת הסכם ממון

הליכי הגירושין בישראל ידועים כהליכים מורכבים ומתישים נפשית, שעשויים להטעין את שני הצדדים בתסכול, כעס, זעם ושברון לב. המצב נוטה פעמים רבות להסלמה, לסכסוכים ויריבויות שמעכבים את ההליך ומייקרים אותו באופן חמור. על אחת כמה וכמה מתרחש הדבר כאשר עומד על הפרק רכוש שכל צד טוען לזכויות בלעדיות עליו. חתימה על הסכם ממון מספקת מראש מענה לכל תרחיש עתידי, גם אם במעמד החתונה או אחריה האופק נראה מבטיח וורוד. בזכות הסכם הממון, תימנע המחלוקת בין בני הזוג וההליך כולו יתייעל.

 

קבלת שקט נפשי

נוסף על הביטחון המשפטי שמעניק הסכם ממון לאחר החתונה או לפניה, הוא מספק גם תחושת רגיעה אישית בכל הנוגע למערכת היחסים. והיה והזוג ייפרד, הוא כבר ידע מראש כיצד ההליך צפוי להסתיים, כיצד תבוצע חלוקת הרכוש ותאפשר לשני בני הזוג להמשיך לקיים קשר מכבד ובריא, ללא פגיעה אחד בשני וללא אינטרסים או נקמות אישיות.

 

הסכם ממון לאחר החתונה

רוב הזוגות מאמינים כי עריכת הסכם הממון מחויבת להתבצע לפני החתונה בלבד. אך למעשה, בני הזוג רשאים ליצור את ההסכם בכל שלב במערכת היחסים שלהם, אפילו אחרי החתונה עצמה. את ההסכם רשאים לערוך גם בני זוג ידועים בציבור ללא כוונה להינשא וכך הם יוכלו להסדיר את ענייניהם בחוזה ברור ומסודר.

 

מי מאשר את ההסכם?

בין אם ההסכם נערך לאחר החתונה או לפניה, עליו להיות מאושר וחתום בפני נוטריון או בית המשפט, המעניקים לו תוקף משפטי. אם ההסכם נחתם לאחר הנישואין, בני הזוג יהיו מחויבים לקבל עליו את אישור בית המשפט, בעוד שהסכם שנערך לפני החתונה יצריך רק אישור נוטריוני.

 

פנייה לעורך דין משפחה מומחה

הסכם ממון לאחר החתונה מעניק לבני הזוג שקט נפשי ויציבות משפטית. לאחר חתימת הצדדים על ההסכם, בני הזוג לא יחששו עוד מעתידם המשותף וידעו במדויק מה צפוי להם אם למרבה הצער ייפרדו. במצב זה, נמנעים סכסוכים ומחלוקות שקשורים לרכוש ולתנאי גידול הילדים.

אם אתם מעוניינים לערוך הסכם שכזה, בכל שלב בחייכם הזוגיים המשותפים יחד, חשוב שתפנו אל עורך דין משפחה שיצור עבורכם הסכם מקיף, ברור, אחראי ומטיב למען שני הצדדים, שאין בו מקום לפרשנויות משתנות ושאינו משתמע לשני פנים. ההסכם יוגש מטעם עורך הדין לבית המשפט ויאושר. בזאת הוא יקבל תוקף חוקי כפסק דין.

 

זוג בריב על כסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *