בשנים האחרונות ישראלים רבים טסים לחו"ל במיוחד כדי לבצע הליכים רפואיים שונים, אך מה קורה כאשר נתקלים במקרה של רשלנות רפואית במדינה זרה?

אנחנו כאן כדי לעשות סדר בבלאגן ולהסביר בדיוק מה צריך לעשות במקרה כזה.

 

מדוע אנשים מבצעים ניתוחים בחו"ל?

עם שיפורים מתמידים בטכנולוגיית התחבורה, יחד עם ירידה משמעותית בעלות הטיסות הבינלאומיות, האמירה "עולם קטן" הופכת לאמיתית יותר מאי פעם. כעת  גם ישראלים  "ממוצעים" בהכנסתם יכולים לטוס ביתר קלות. כך גם טיסות לחו"ל למטרת טיפול רפואי הפכו לדבר נפוץ יותר במשך השנים.

יש לכך השפעות חיוביות רבות. תארו לעצמכם, אדם בעל מחלה נדירה או מצב רפואי מסובך יכול לנסוע במהירות לכל מקום בעולם כדי לקבל את אפשרות הטיפול הטובה ביותר. אבל, כידוע, לפעמים הטיפול הרפואי משתבש, וזה מעלה שאלה מעניינת. האם ניתן לתבוע רופאים במדינות אחרות בגין רשלנות רפואית?

 

מי צריך לדאוג לגבי תביעה בגין רשלנות רפואית בחו"ל?

כל מי שטס לחו"ל לצורך ניתוח מסוים, יכול לחזות נסיבות שיובילו אותו לקבלת טיפול רפואי בחו"ל. תאונות דרכים, התקפי לב, מחלות ומצבי חירום רפואיים בלתי צפויים אחרים יכולים להתרחש מעבר לים במהלך הנסיעה, בדיוק כמו שקורים בארץ. יתר על כן, המושג "תיירות רפואית" תפס תאוצה בשנים האחרונות בקרב ישראלים רבים.

תיירות רפואית מתייחסת לאנשים המבקרים במדינה שאינה שלהם לטיפול רפואי. לפעמים אנשים טסים לחו"ל על מנת לחפש טיפול, כמו תרופה למחלה מסוימת שאינה מותרת בישראל. מקרים אחרים כוללים אנשים שמבקרים במדינות בהם יש רופאים מומחים שיכולים לבצע ניתוחים במחיר זול משמעותית מבארץ. ניתן לחסוך כך עלויות רבות, אפילו כאשר מתחשבים בעלויות הטיסה והלינה.

 

איפה מגישים תביעה כאשר רופא זר מבצע רשלנות רפואית?

ברוב המקרים לא ניתן יהיה לתבוע את הרופא בבית משפט במדינת ישראל. יתכנו נסיבות נדירות בהן יש לרופא קשר מסוים למערכת המשפט בישראל, ולכן יתאפשר לתבוע כאן. יתרה מכך, גם אם מטופל יקבל פסק דין בישראל, ייתכן שיהיה קשה מאוד לאכוף את פסק הדין במדינה הזרה. בסופו של דבר, קרוב לוודאי שקורבן רשלנות יתמודד עם תביעה בחו"ל.

 

התייעץ עם עורך דין

אנו מבינים כי לאחר התשלום הגבוה על עלויות רפואיות, אתם לא נלהבים להוציא סכומים נוספים על מנת לשכור את שירותיו של עורך דין, אך אין ברירה בסיטואציה כזו. כדי שתוכלו לקבל את מה שמגיע לכם, במיוחד בתביעה מורכבת כמו זו המתרחשת במדינה זרה, עליכם לבחור עורך שמתמחה בתביעות רשלנות רפואית בחו"ל ולהיעזר בו.

ניתן למצוא באתר של עו"ד דוד פייל מידע נוסף בנושא, וגם על נושאים נוספים כמו מרשלנות רפואית בהריון ועד לרשלנות רפואית בצבא.

 

מנתחים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *