נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם מותר למעסיק להקליט שיחות טלפון של עובדים?

האם מותר למעסיק להקליט שיחות טלפון של עובדים?

כולנו מכירים את השורה שאנחנו שומעים לפעמים כשאנחנו מתקשרים לחברה כזו או אחרת: ״חלק מהשיחות מוקלטות על מנת…״ במצב כזה סביר להניח שיש אישור מהעובדים והם מודעים לכך שמקליטים אותם. אך האם בכלל מותר למעסיק להקליט שיחות של העובדים שלו? המאמר הזה נכתב עבור מעסיקים או עובדים שבמקום העבודה שלהם יש צורך להקליט שיחות. נברר האם זה מותר, מה הבעיות המשפטיות הקיימות עם הקלטת שיחות ואיך אפשר לפתור אותן.

כל מה שחשוב לדעת על הקלטת עובדים – קדימה מתחילים. באופן כללי, בישראל, נושא הקלטת שיחות טלפון של עובדים על ידי מעסיקים הוא מורכב ורגיש. הוא מערב סוגיות כגון הזכות לפרטיות. באופן כללי, המעסיק רשאי להקליט שיחות טלפון של העובדים לצורך השגת מטרות לגיטימיות, כמו שמירה על איכות השירות או מניעת הונאה, אך עליו לעשות זאת בכפוף לתנאים מסוימים.

 

עקרונות מרכזיים בהקלטת שיחות של עובדים

זכויות העובדים

חשוב לזכור שזכויות העובדים מוגנות גם בחוקי העבודה ובזכויות היסוד, ולכן יש לנהוג בזהירות ובהתחשבות בפרטיות העובדים. הקלטה בצורה לא חוקית עלולה להוות פגיעה בזכויות אלה ולכן יש להתייחס לעניין בכובד ראש ולהסדירו בצורה חכמה.

 

התייעצות עם ייעוץ משפטי

אם בתור מעסיקים, יש לכם צורך להקליט את השיחות של העובדים שלכם מומלץ בראש ובראשונה להתייעץ עם גורם משפטי. עורך דין מצוין יבאר באופן מפורט את הנסיבות בהן מותר לעשות זאת ואף יעזור לכם לנסח את ההודעה או את הסעיף בחוזה. למידע נוסף כנסו לאתר aloncohen-law.co.il כאן תוכלו למצוא עורכי דין מקצועיים שיוכלו לייעץ בנושא בצורה מקיפה.

 

הודעה מוקדמת

כמובן שאם אתם רוצים להקליט את השיחות העקרון הראשון והחשוב ביותר הוא הודעה לעובדים. לפי החוק, המעסיק חייב ליידע את העובדים מראש על כך ששיחותיהם מוקלטות. הודעה זו צריכה להיות ברורה ולציין את מטרת ההקלטה.

 

שמירה על פרטיות

בתור המעסיקים עקרון השמירה על הפרטיות במצב כזה מוטל עליכם. לכן יש לוודא שההקלטות משמשות רק למטרות שלשמן נעשו, ושנעשה מאמץ להגן על פרטיות העובדים והלקוחות בשיחות המוקלטות.

 

שימוש במידע

שימוש במידע בצורה אחראית הינו עקרון חשוב שיש לשים לב אליו, אחרת אתם עלולים להיות חשופים לתביעות. לפי החוק, יש להשתמש במידע שנאסף מההקלטות אך ורק למטרות המוגדרות שהוסברו לעובדים מראש.

 

פגיעה ביחסי אמון

הקלטת שיחות ללא ידיעת העובדים או ללא הבנה מספקת מצד העובדים לגבי מטרות ההקלטה עלולה לפגוע ביחסי האמון בין העובדים להנהלה. זה עקרון שחשוב לקחת בחשבון. בתור מעסיקים אתם מחויבים לייצר סביבת עבודה בטוחה ונעימה לעובדים שלכם ופגיעה בפרטיות שלהם יכולה להוות פגיעה ביחסי האמון בניכם. מצב כזה יכול להוביל לחוסר מוטיבציה של העובדים ואפילו לפגיעה במוניטין החברה או העסק.

 

לסיכום

מעסיקים יכולים להקליט את השיחות של העובדים שלהם, בכפוף לתנאים הקיימים בחוק. אם אתם נמצאים במצב כזה פנו לייעוץ משפטי איכותי, כך תוכלו לוודא שאתם מבצעים את ההקלטות בצורה חוקית ותוכלו להגן עליכם ועל העסק שלכם.

עקרונות מרכזיים בהקלטת שיחות של עובדים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא חוק ועורך דין