גור חדש בבית הוא סיבה למסיבה אבל גם הזמנה להרבה בלגן. יש הרבה דברים שצריך ללמד גור חדש כמו עשיית צרכים מחוץ לבית, תגובה לשם שלו ואפילו ללמד אותו להרגיש בנוח עם קולר ורצועה. במדריך הבא נפרט כל מה שצריך לדעת על אילוף גורים.

 

מטרות לאילוף של גור

אילוף כלבים בדרך כלל מתקשר לפתרון בעיות התנהגות אצל כלבים כמו נביחות, נשיכות או התנהגות תוקפנית. אך לאילוף של גורים יש מטרות אחרות בדרך כלל: צריך ללמד את הגור החדש את הכל מאפס. צריך ללמד אותו להגיב לשם שלו, להרגיש בנוח עם קולר או רתמה, צריך ללמד אותו לא לעשות צרכים בבית, לא לנשוך רהיטים, ועוד ועוד התנהגויות שכלבים בוגרים בדרך כלל נמנעים מהן.

ישנם לא מעט סוגי אילוף גורים, בדומה לסוגי אילוף כלבים מבוגרים שהם רבים ומגוונים. בכל מקרה מומלץ להתחיל לאלף את הגור כשהוא צעיר כדי חהמנע מהיווצרותן של התנהגויות בעייתיות. חינוך של הגור בגיל צעיר יוביל לכך שהוא יגדל להיות כלב נעים, ממושמע, שתענוג לחיות בחברתו.

 

שיטות כלליות לאילוף כלבים

ישנן לא מעט שיטות לאילוף כלבים: יש שיטה שמתבססת על הפיכתו של הבעלים ל"מנהיג הלהקה" של הכלב, יש שיטה אחרת שיוצרת התניות אצל הכלב באמצעות חיזוקים חיוביים להתנהגות חיובית או חיזוקים שליליים להתנהגות שלילית, ויש שיטות שמתבססות על הבנת הפסיכולוגיה של הכלב ומתן מענה לבעיות שלו.

לכל אחת השיטות יש יתרונות וחסרונות, ולכן מומלץ לאלף את הכלב בשילוב של כמה שיטות כדי להתאים את התהליך במיוחד עבורו ועבור ההתנהגות הייחודית שלו.

 

דגשים מיוחדים לאילוף גורים

באילוף גורים אנחנו נרצה לא רק לחנך אותו להתנהגויות חיובית, אלא גם להרגיל אותו לסביבה שבה הוא חי: סביבה אנושית שיש בה גם בעלי חיים אחרים וגם כל מיני גירויים של העולם המודרני. הגור הוא אמנם תינוק, אבל בכל זאת נרצה לחשוף אותו לכל מיני גירויים שונים כדי שיגדל בביטחון ולא בפחד מהתרחשויות שונות בחיים.

דגש נוסף שחשוב בעת אילוף גורים הוא הגדרת טריטוריה. כלומר לאפשר לכלב מקום משלו, ובמקביל לקבוע גבולות של איפה מותר ואסור להיות. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות חדר גורים, שיוצרת מתחם שבו הגור ירגיש מוגן. חשוב להפוך את איזור הגדר לנעים עבור הכלב כדי שהכלב ילמד את החשיבות של מרחב אישי והדבר יפחית את התוקפנות שלו.

 

אילוף – צעד חשוב לחיים טובים

לסיכום, אילוף הגור תאפשר לכם לגדל כלב נעים וממושמע שכיף להיות בחברתו. אילוף של גור לא כולל רק חינוך להתנהגויות חיוביות, אלא גם נועד ללמד אותו כיצד להתנהל בעולם ממש כמו תינוק. יש סוגים רבים של אילוף של גורים אך מומלץ לשלב בןי כמה גישות כדי ליצור תהליך אישי לכלב שלכם.

אילוף גורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *