אחד התחומים הדורשים תשומת לב מתמדת בניהול הבית, הוא התחזוקה והניקיון של הריהוט. מצד אחד, הריהוט בבית מוקדש, רובו ככולו, לנוחותם ולרווחתם של דיירי הבית. השימוש ברהיטים הוא מתבקש ומובן מאליו, אבל יחד עם זאת, חלק ניכר מהרהיטים נוטי "לתפוס אבק" ולהתלכלך בתדירות גבוהה. אחד מפריטי הריהוט שהם בעלי הנטייה הגדולה ביותר לתפוס אבק ולכלוך, הן ספת הבד בבית. מה בין ספות בד לבין פריטי ריהוט אחרים? כיצד ניתן לבצע ניקוי ספות בבית בצורה עצמאית וביעילות? בשורות להלן נשיב לשאלות הללו.

ספות בד ופריטי ריהוט אחרים

חלק ניכר מפריטי הריהוט בבית, כוללים כמובן מאליו גם ריפוד. כיסאות, כורסאות, מיטות בחדר השינה, כיסאות מחשב ואפילו כיסאות המטבח, כוללים לרוב גם ריפוד, העוטף את הרהיט והופך את הישיבה עליהם ואת השימוש בהם לנוחים יותר. הסוג הנוסף של ריפוד, בעיקר ריפוד לספות, הינו ריפוד מעור. לכל אחד מסוגי הריפוד יתרונות וחסרונות משלו. כל אחד מסוגי בריפוד דורש התייחסות אחרת, אם וכאשר מתגלה על הריפוד כתם הדורש ניקיון יסודי ומיידי. העדיפות לסוג כזה או אחר של ריפוד, היא בעקר תולדה של העדפה ישית. במקרים מסוימים, הן המראה והן הריפוד של הספות מותאם לדימוי הכלי של הריהוט ולרושם שהוא אמור ליצור בבית.

ניקוי ספות

ניקוי עצמאי אל מול ניקוי מקצועי

בדרך כלל, הנטייה של בעלי בתים ודירות שהריהוט שלהם התלכלך, הינה להזמים מומחים לדבר שיבצעו ניקוי לרהיט המלוכלך ויפעלו ככל יכולתם על מנת להשיב אותו למצבו הקודם לפני היות הלכלוך. עם זאת, במקרים רבים ניתן לנקות את הלכלוך באופן עצמאי, ולהסתייע בגורמים מקצועיים אך ורק במקום שבו לא ניתן להתגבר על הלכלוך באופן עצמאי. על מנת לנקום כתם מספת בד באופן עצמאי, נדרש טיפול עדין ומתחשב בריפוד. טיפול לא זהיר או שפשופים מיותרים של הכתם, עלולים לגרום להתפשטות שלו, מי שיהרוס יותר מאשר יעזור. באופן עקרוני, ההמלצה הבלתי חוזרת כאן היא לנקות כל כתם בסמוך למועד האירוע, ועוד לפני שהכתם נספג באריג שממנו מורכב הריהוט.ככל שעובר הזמן, הכתם נעשה בלתי ניתן לניקוי ולהסרה.

השלב הראשון של ניקוי ספות מבד, הוא ניקוי הבד באמצעות סמרטוט נקי ויבש, שלא מכיל חומר ניקוי כל שהוא. הניקוי הראוני יסיר לכלוך וזוהמה שהתקשו, ויותיר אך ורק את הלכלוך המשמעותי. אפשר, כמובן, להחליף את המטלית במברשת איכותית לניקוי בגדים. מברשת כזאת תבצע את המלאכה היטב. הניקיון חייב לכלול את כל החלקים של הספה, כולל הזזת כריות ומצעים וחלקים מוצנעים, שבדרך כלל יכולים לצבור כמויות מרשימות של לכלוך ואבק. בשלב הבא, כדאי ואפילו רצוי להעביר סמרטוט לח על גבי הכמתים הספה. זאת, במטרה ללכוד ולנקות כתמים פשוטים, שעלולים להפוך למשמעותיים אם הם יטופלו בצורה לא נכונה.

רק לאחר שבוצעו שתי הפעולות האלה, אפשר לעבור לניקוי באמצעות חומרים ייעודיים. שוק חומרי הניקוי לשטיחים מציע מגוון רחב של חומרי ניקוי. עם זאת, כשבוחרים את החומר הרצוי עם הריח הרצוי, יש לערוך בו ניסוי כלים. יש לשפוך מעט מהחומר בפינה נסתרת בספה, ולנסות ולראות האם החומר באמת יעיל. אם מצאתם שאכן כך המצב, אפשר להשתמש בחומר הניקוי, וגם זאת בזהירות רבה.

למרות כל האמור לעיל, אם כל אמצעי הניקוי לא עזרו כדאי לקרוא למומחה שישלים את ניקוי הספה ויביא אותה למצבה הראשוני המומחים של קלינטק אמונים על ניקוי שטיחים ופריטי ריהוט אחקים, ביעילות ובמהירות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *