החוק קובע כי אסור לנהוג בכביש חד סטרי בכיוון הפוך לתנועה. אילו תנאים נדרשים על מנת שהחוק יתקיים? מהן האפשרויות שעומדות בפני אדם שקיבל הודעת קנס? ואיזו ענישה צפויה לנהג בגין עבירות אלו?. כל התשובות במאמר שלפניכם.


תנאי החוק

התקנה קובעת כי אסור לנהוג בכביש חד סטרי בכיוון הפוך לתנועה. למרות שעבירה זו לא נפוצה, עדיין קורה לפעמים שנהג טועה ופונה לכביש חד סטרי הפוך מכיוון התנועה. במקרים חמורים יותר נהג יכול לנסוע הפוך מכיוון התנועה גם בכביש בין עירוני או מהיר.

דרושים 3 תנאים כדי שעבירה זו תתקיים. הראשון – שהנהג שנוסע נגד כיוון התנועה ייסע על כביש. כלומר, אם הנהג נסע על דרך עפר או כל דרך אחרת שאינה כביש סלול התנאי לא מתקיים. התנאי השני הוא שהכביש צריך להיות חד סטרי. במקרה בו אדם נסע בכביש דו סטרי, בנתיב ההפוך מכיוון התנועה, העבירה לא חלה. התנאי השלישי הוא כמובן שהנהג צריך לנסוע נגד כיוון התנועה. אם אחד משלושת התנאים האלו לא מתקיים העבירה לא חלה.

ענישה

למרות שעבירה זו גורמת לסכנה גדולה, העונש שנקבע לה הוא קל יחסית – קנס כספי של 500 שקלים והטלת 6 נקודות לרישום התעבורתי. עם זאת, כאשר העבירה משולבת עם עבירות תנועה נוספות, העונש יכול להחמיר ולהגיע אף למצב של הגשת כתב אישום בבית המשפט. כאשר זה המצב, כנראה שמדובר בעבירות חמורות מאוד, ולכן מומלץ להתייעץ עם עורך דין תעבורה.

כאשר עבירה זו מוגשת במסגרת כתב אישום ובו עבירות נוספות, הנהג יכול לקבל עונשים חמורים בהרבה. לדוגמה, איבוד רישיונו בפועל או על תנאי, התחייבות בתשלום כספי במידה ויעשה שוב את העבירה ובמקרים חמורים העונש יכול להגיע אף להטלת מאסר בפועל או על תנאי.

חשיבות ההתייעצות עם עורך דין

במידה והנהג מעוניין להוכיח את חפותו, הוא יכול לבקש להישפט בבית המשפט. בית המשפט יכול לזכות את הנהג לגמרי מהעבירה או להמליץ לתביעה למשוך חזרה את כתב האישום.

חשוב לציין, כי למרות שהעבירה היא עבירה פשוטה, נראה כי ישנם מצבים בהם לנהג הנאשם יש טענות מהותית . מסיבה זו, עדיף להתייעץ עם עורך דין תעבורה או עורך דין תאונות דרכים (במידה והייתה משולבת תאונת דרכים בעניין). עורך הדין יוכל להמליץ לנהג כיצד כדאי לו לפעול.

ישנם מצבים רבים בהם חומר הראיות לקוי ודבר זה יכול לגרום לתביעה לחזור בה מכתב האישום או מהודעת הקנס. כמו כן, ישנם מצבים רבים בהם אפשר למזער משמעותית את הנזקים וכך לתת לנהג הקלה משמעותית בעונש. בתור עורכי דין המתמחים לנושא, אנו מכירים בערכו החשוב של רישיון הנהיגה ולכן נפעל יחד איתכם כדי למנוע עד כמה שניתן תוצאות חמורות.

תאונות דרכים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *