ברמה הכי בסיסית, סמלי לוגו הם סמלים המורכבים מטקסט ו/או תמונות העוזרים לנו לזהות מותגים שאנחנו אוהבים.

לוגו יכול להיות הרבה יותר טוב מזה, לוגו טוב הוא אבן הפינה של המותג אותו הוא מייצג.

זה עוזר ללקוחות להבין מה החברה עושה, מי היא ומה היא מייצגת. זו אחריות רבה על תמונה זעירה.

 

מהו לוגו?

לוגו או סמליל הוא סמל מייצג המורכב מטקסט ו/או תמונות המזוהים עם עסק מסוים. לוגו טוב מראה מה חברה עושה ומה מעריך את המותג.

 

מה עדיף – לוגו נקי או מקושקש?

 

לוגו נקי

כאשר מדברים על לוגו, מתכוונים שיש להשתמש בצבע אחד או שניים, גופנים ואלמנטים אחרים. על הצופים לקבל את ההודעה במבט ראשון של הלוגו. אבל אם יש יותר מדי צבעים וגופנים מבלבלים או צורה מורכבת של הלוגו, אז זה ישלח אות מעורב לצופים.

לוגו פשוט הוא גם עיצוב בלתי נשכח. רוב העסק הגלובלי מיוצג על ידי סמלי הלוגו הפשוטים שלו. קחו לדוגמא את הלוגו של נייקי, פפסי, סמסונג, אפל – פשטות העיצוב שלהן מעבירה מסר חד ללקוחותיה – קנו את המוצרים שלנו, הם טובים!

לחברות רבות יש את שמם בלוגו ואילו אצל אחרות יש רק איור כלשהו. שני סוגי הלוגואים הפשוטים מסוגלים לתפוס את תשומת ליבם של הלקוחות באופן מלא. בלוגו שלכם יכולים להיות צבעים ותמונות, אך הקהל הממוקד אמור להיות מסוגל להבין את העיצוב. הימנעו מיצירת לוגו מורכב עם

זכרו שעיצוב פשוט הופך בקלות לחלק מהזיכרון והקהל לא צריך להתאמץ כדי להבין שוב את החברה והעסק מאחורי הלוגו. לפיכך, הפשטות של לוגו עוברת דרך ארוכה ביצירת זהות מותג שכן הלקוחות יכולים לזכור את החברה ואת העסק שלה בקלות. זו הסיבה שרוב העסקים בכל רחבי העולם משתמשים באתרי תחרויות בעיצוב לוגו בכדי לאתר סמלים פשוטים ומינימליים עבור המותג שלהם.

 

לוגו מקושקש

עיצוב לוגו מעולה הוא לוגו מקושקש – לוגו שבמבט ראשון מראה אי סדר ואם זאת עדיין יוצר השפעה על הלקוחות. זכרו שהלוגו שלכם יופיע במגוון אמצעי פרסום. לכן הלוגו שלכם צריך להרשים בכל אמצעי שכזה. המשמעות היא שכאשר מגדלים אותו לממדים גדולים יותר על שלט חוצות, הלוגו אמור להיראות מרשים. זה אמור להיות חלק מעיצוב שלטי החוצות.

אבל אם הלוגו מאבד את תחושת הפרופורציות שלו וחלק מאלמנטים עיצוביים שלו נראים מוזרים על שלט חוצות, הלוגו יכול להוות כישלון. באופן דומה, אם יש צורך להדפיס לוגו על משטח קטן יותר כמו זה של מוצר פרסומי כמו עט, עדיין על פרטי הלוגו להיות גלויים.

 

לכל אחד מהאופציות

לוגו נקי ולוגו מקושקש יש יתרונות וחסרונות והבחירה ביניהם צריכה להיות תלויה במסר שהעסק שלכם ירצה להעביר לקהל הלקוחות הפוטנציאלים, צריך להשקיע מחשבה על כך לפני שמחליטים מה עדיף לעסק שלכם – לוגו מקושקש או לוגו נקי.

לוגו מעוצב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *