תביעת רשלנות רפואית היא מסוג התביעות המוגשות, במקרים שבהם חלה הרעה במצבו הרפואי של מטופל כתוצאה טיפול לא מתאים או לא מספיק. לחילופין, הורים לוולד שנולד עם מום משמעותי, יכולים לתבוע בגין רשלנות רפואית את המוסד הרפואי שבו התבצע מעקב ההיריון והלידה. זאת, אם המומחים לא דיווחו להורים על בעיות אפשריות אצל העובר, מוקדם ככל האפשר. חשוב להדגיש כי תביעת רשלנות רפאית מוגשת במקרים רבים בלב ולב. ראשית, מדובר בתביעה שהתוצאות שלה לעולם אינן שמחות, וכל מי שמגיש תביעה כזאת היה מעדיף שהמצב יהיה שונה. שנית, מדובר בהגשת תביעה כנגד רופאים שבינם לבין המטופל התפתחו יחסים מצוינים, כך שבמידה רבה המטופל מרגיש כמי שתבע חבר וידיד. בשורות להלן נגדיר מתי ניתן וצריך להגיש תביעת רשלנות רפואית. בנוסף, נבהיר מיהם הצדדים שהגשת התביעה כנגדם היא אפשרית. זאת, במטרה לשפר ככל האפשר את התוצאה הסופית של התביעה ואת גובה הפיצויים שיתקבלו בעקבותיה.

 

מתי ניתן וצריך להגיש תביעת רשלנות רפואית

ההגדרה הרווחת למושג רשלנות רפואית, הוא טיפול רשלני שניתן לחולה או למטופל, שבעקבותיו חלה הרעה במצבו. טיפול רשלני פירושו ביצוע צעד טיפולי לא שגרתי, שכל רופא אחר באותה הסיטואציה לא היה מבצע. לחלופין, הימנעות ממתן טיפול או תרופה שכל רופא אחר באותו מצב היה נותן אותה, גם היא מהווה עילה לרשלנות רפואית. כשמדובר ברשלנות רפואית בהריון, המצב שונה במקצת. כפי שכבר הובהר בתחילת המאמר, רשלנות תוגדר במקרה שהרופאים האמונים על מעקב ההיריון לא דווחו בזמן על  מום אפשרי בעובר, או פגיעה אחרת בו, שהייתה מאפשרת ליולדת להפיל אותו. לחילופין, אם התגלה פגם מהותי בתהליך הלידה שהיה יכול להימנע, גם כאן יש עילה לתביעה. במידה ויש לכם עילה לתביעה תוכלו להכנס לאתר https://www.df-law.co.il

מנגד, יש מקרים מצערים שכל כמה שהם חמורים, הרי שאין בהם עילה לתביעת רשלנות רפואת. כל הליך רפואי שהוא כרוך בסיכונים מסוימים. לעיתים קורה שהסכנות הפוטנציאליות מתממשות, ולרופא המטפל אין כל קשר לדברים. במקרים שבהם ההרעה במצבו של המטופל נובעת מסיבות אובייקטיביות, אין כלל עילה להגשת תביעה, וחזקה עליה שהיא תידחה על הסף אם תוגש.

את מי ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית

התביעה בגין רשלנות רפואית, אם אכן מתברר שיש עילה לתביעה כזאת, מוגשת בראש וראשונה כנגד הרופא או צוות הרופאים שטפלו במטופל המגיש את התביעה. זאת, כיוון שבמקרים רבים הרופאים עצמם הם האחראים הישירים לנזק גם אם לא היתה להם כוונה לפגוע מלכתחילה. בנוסף, תביעה יכולה להיות מוגשת גם כנגד המוסד הרפואי שבו התבצע הטיפול. העילה לתביעה כזאת היא שהמוסד שבו התבצע הטיפול הוא שקובע את נהלי העבודה, וההנחיות שלו יורדות מלמעלה אל הרופאים המנתחים או המטפלים. אם ההנחיות שניתנו הן בעייתיות, או אם המוסד הרפואי לא פעל במטרה לכפות על הרופאים העובדים בו יישום ההנחיות האלה, כי אז הופך אותו מוסד רפואי לצד בתביעה.

מאיזה גיל מומלץ לעשות ביטוח?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *