אם היינו עושים סקר על הידע וההיכרות עם הביטוחים עליהם כל אחד משלם, סביר להניח שרוב האנשים היו עונים תשובות שנעות בין לא יודע בכלל ליודע בערך. תחום הביטוחים, ובפרט ביטוחי החיים והבריאות לא נמצא לרוב ברשימת הדברים עליהם אנו במעקב, מה שהופך אותו לתחום בעייתי.

כסף רב מן הנדרש הולך על כפל ביטוחים, ביטוחים יקרים ולא מותאמים וביטוחים מיותרים. במאמר זה נציג את הדרכים להוזיל את תשלומי הביטוחים שלכם על – ידי איתור כפל ביטוחים.

 

הר הביטוח – איתור כפל ביטוחים

בעקבות בדיקה שנעשתה על – ידי רשות שוק ההון, בה התגלו 6.5 מקרים של ביטוחים כפולים, הוחלט על הקמת בדיקה המאפשרת אומדן של הסכומים אותם אתם משלמים על ביטוחי החיים והבריאות, אומדן להוזלת המחירים ואף סעיפים נוספים שרצוי לשים לב אליהם. ריכזנו עבורכם את כל מה שחשוב לדעת על איתור כפל ביטוחים, ואיך בדיקה זו תעזור לכם להוזיל את תשלומי הביטוחים שלכם.

 

מהו כפל ביטוחים ואיך זה קורה

כפל ביטוחים הוא מצב בו אדם מבוטח ביותר מביטוח אחד (בכמה חברות שונות). למשל, אדם יכול להיות מבוטח בכמה פוליסות של ביטוחי חיים בעלי אותם כיסויים, ובעצם – לשלם סכום גדול של כסף ללא סיבה. מצב בו יש כפל ביטוחים יכול לקרות בעת רכישת ביטוח חדש (לאור מבצע משתלם או נציג משכנע מחברת הביטוח)  וללא ביטול הביטוח הקודם.

אין אף גוף המחויב להודיע לכם על כך, ולכן צרכנים רבים משלמים על כמה וכמה ביטוחים במקביל.

 

הפתרון לבעיה – בדיקת הר הביטוח

בדיקת הר הביטוח ללא עלות נוצרה בשביל למנוע מצבים דומים. הבדיקה מפיקה דו"ח בו מוצגים הביטוחים והפוליסות שבידיכם. הדו"ח המופק לאחר הבדיקה מציג, מעבר לביטוחי החיים והבריאות, כמה נתונים חשובים שיכולים לחסוך לכם כסף רב:

  • ביטוחים כפולים
  • ביטוחים מיותרים (כאלה שאין לכם צורך בהם)
  • ביטוחים יקרים יתר על המידה / לא מותאמים למצבכם

 

איך ניתן להוזיל את תשלומי הביטוח לאחר איתור כפל ביטוחים?

מאחר וביטוחים כפולים גורמים לכם לשלם כסף על ביטוח אחד (לפחות) שאין לכם שום צורך בו, ריכוזם בדו"ח מסודר וטיפול מסודר בהם מול חברות הביטוח יכול לחסוך לכם כסף רב.
בנוסף לבדיקת הביטוחים הכפולים, ישנם מספר נתונים המוצגים בדו"ח ויכולים לסייע לכם לחסוך כסף בנוסף:

  • הנחות קיימות בשוק – לאור התחרות הקיימת בשוק בין חברות הביטוח, ניתן להוזיל מחירי ביטוח בעד 50% נוספים.
  • ביטוחים לא מותאמים – לעתים רבות, נמכרים ביטוחים בשוק אשר לא מותאמים לאדם ולמצבו הבריאותי, מכיוון שאילוצים והיסטוריה רפואית מכתיבים את המחיר לרוב. רצוי לוודא כי מחיר הביטוח מותאם למצבכם, ושלא נגבה מכם סכום גבוה מהנדרש.

פאזל של שטר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *