לא רחוק מעיר הבירה אמסטרדם שבהולנד, על גדותיו של נהר מרקרמר, שוכן לו כפר דייגים ציורי ושליו – וולנדם. המקום הקסום מתנהל לו על מי מנוחות עם קצב משלו המקנה לו חן בעיניי כל אורח הנקרה בדרכו ובזכות אופיו המיוחד של המקום, הפך וולנדם לאחד המקומות המתויירים בהולנד.

למרות שכפר הדייגים פופולארי למדי האווירה בו איננה עמוסה ומילה שתטיב לתאר אותו תהיה "שמחה". המבקרים במקום יהנו משוטטות "סתמית" במקום הצבעוני כשברקע קולות להקות השחפים, קפה של צהריים באחד מבתי הקפה המקומיים, טיול במרינה הציורית בה עוגנות סירות מפרש מדוגמות לצד סירות דייג ישנות עשויות עץ ויאכטות חדישות מרחבי העולם ועוד סצנות רבות שנדמה כאילו נלקחו מסרט. מה שבטוח, תמונות לאינסגרם – יהיו בשפע.

לצד הפשטות הממכרת, עומד לו איתן כפר קטן שמאחוריו היסטוריה מפוארת, רומנטית משהו, שהחלה על פי האגדה בילד הולנדי שבעזרת אצבעו סתם חור בסכר ובכך הציל את כל תושבי הכפר מהצפה. אנדרטה להנצחת ההיסטוריה של המקום נמצאת בשוק הדייגים.
מי שיסתקרן ויחקור את המקום יותר לעומק יגלה מבוך גשרונים ותעלות שזורות בסמטאות עם רצפה עתיקה משובצת אריחים קטנים, וכמצופה מעיירה הולנדית – בתי עץ קטנים לצד מבנים מרשימים שהשתמרו היטב עם השנים.

אם כך, אין זה פלא כי בראשית המאה הקודמת הפכה העיירה ליעד נחשק עבור אמנים שונים שחיפשו קצת שלווה בחייהם. בין היתר אמנים מצליחים כמו פייר-אוגוסט רנואר ופבלו פיקאסו הגיעו למקום על מנת לשאוב השראה עבור יצירותיהם והתגוררו שם זמן מה.

 

אטרקציות בוולנדם

אך לא רק שוטטות ותמונות פוטוגניות להשוויץ בהן. לצד הפסטורליות והנופים המרהיבים תוכלו למצוא כפר תיירותי, חי ונושם, עם שלל אטרקציות ונקודות עניין – מוזיאונים וגלריות, בתי קפה, מסעדות ודוכני רחוב, חנויות ושווקים.

מבחינה קולינרית המטבח המקומי פונה בעיקר לחובבי המזון שמקורו בים – דגים ופירות ים, הכל טרי ועשיר בטעמים. המסעדות מוקפדות והאווירה בהן מצוינת, בתי הקפה יגישו גם מאכלים פופולאריים יותר ובדוכני הרחוב תוכלו לטעום גם קינוחים מושחתים.

מפעל הגבינות הוא נקודת חן שלא כדאי לפספס. במסגרת הביקור במקום תקבלו הסבר על תהליך הכנת הגבינות, תהנו מתערוכה מרשימה של כלים מסורתיים בהם השתמשו להכנת גבינות בימי קדם והן תשתתפו בחידון טעימות כשעיניכם עצומות.

חובבי התרבות וההיסטוריה יוכלו לבקר בכנסיות הפזורות בעיירה, הוותיקה ביותר ביניהן היא כנסייה מרשימה ויפהפיה מהמאה ה-17 לספירה, או במוזיאונים הנמצאים בה.
אחד המוזיאונים המומלצים לביקור הוא "מוזיאון וולנדם" המספר על ההיסטוריה המקומית ומציג אוסף מקורי של יצירות שונות ביניהן גם פסיפס של מגן דוד.

 

מה עוד אפשר לעשות בוולנדם?

הגעתם לוולנדם? כדאי שתכירו פעילויות נוספות שמומלץ לעשות אם מבקרים באזור: השכרת אופניים ונסיעה בין הסמטאות, שייט וספורט ימי בנהר או לבחור מסלול הליכה בשטחי המרעה בו תוכלו להתרשם מבעלי חיים רבים הסועדים שם בנחת.

אם כל זה עשה לכם חשק לבקר במקום קסום, דעו לכם שמדובר ביעד שנמצא סך הכל חצי שעה נסיעה מעיר הבירה אמסטרדם כך שאין תירוץ שיצדיק את הפספוס!
זה הזמן לארגן תיק, לרכוש כרטיס נסיעה ולבקר לכל הפחות למשך מספר שעות בוולנדם – המקום שמוכיח שלפעמים מעשה קטן כמו סתימת חור באמצעות אצבע, יכול להוביל לתוצאות כבירות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *