חקירות פרטיות הן בדרך כלל שלב מאוחר יחסית בחשדות כלפי בן או בת הזוג, שבמסגרתן מבקשים בני הזוג לאמת או להפריך את חששותיהם כדי שיוכלו לקבל החלטה נבונה לגבי המשך הנישואין. החקירה מצריכה הרבה אנרגיה ואומץ, נכונות להתמודד עם הגילוי והיערכות מוקדמת לכל שלב עתידי שבו קיים סיכוי לגירושין והיא חוסכת הרבה פעמים התעמתות מול בני הזוג שמנסים להכחיש, להתחמק או לטשטש עקבות. חקירות אלה מכונות "חקירות גירושין" והן יוכלו לספק הוכחות בבית המשפט עם יתרונות לבני הזוג שהפעילו את החקירה, משום שבני זוג מועלים, בוגדים או סוררים לא זוכים לחלוקת רכוש שווה באופן אוטומטי.

סוג נוסף של חקירות הגירושין הוא חקירה כלכלית, שבה בית המשפט מעוניין לקבל הוכחות לגבי המסוגלות הכספית של אחד מבני הזוג. לדוגמה – אב שטוען כי נקלע למחלה והוא נוהג לעבוד בעבודות מזדמנות וכתוצאה מכך משתכר מתחת למינימום. הבלש הפרטי יתחקה אחר פעולותיו ויאמת את הדברים או יפריך אותם. דוגמה אחרת היא אם שמציגה מצג שווא לגבי היותה חד הורית במצוקה כלכלית ודורשת כספי מזונות מופקעים, למרות שבפועל קיימים לה נכסים חומריים המניבים תשואה חודשית גבוהה. אמנם לכל בלש פרטי מחיר משלו והשימוש בהם עשוי לעלות כמה מאות אלפי שקלים, אך הנתונים והמידע שהם יספקו בעלי ערך גבוה ולרוב חושפים את האמת שנמצאת מאחורי גבם של בני הזוג.

 

לאחר חשיפת האמת – שלב קבלת ההחלטה

עוד לפני הפתיחה בהליך של גירושין לאור ממצאי החקירה הסמויה, צריך לשקול היטב את כל האפשרויות ורצוי תחת ייעוץ משפטי אצל עורך דין מומחה. עורך הדין יוכל להבהיר דברים וטעמים לגבי התהליך והשלכותיו, להסביר לכם כיצד לבנות את תיק התביעה ולהתגרש בצורה מחושבת שמפרידה מהתהליך את רגשות הכעס ויצר הנקמה שאולי התעוררו.

זוג גרוש

 

פתיחת תיק ברבנות

אם התחתנתם כדת וכדין, תצטרכו להגיע לכאן שוב לפתיחת תיק גירושין. יש להציג את עילת הגירושין ולגבות אותה בכל ההוכחות המתאימות. אם לא קיימות הוכחות, יש לפנות לבית דין לענייני משפחה. בכל מקרה, את קבלת הגט מבצעים ברבנות.

 

הכנת הסכם הגירושין

זהו השלב הטכני, שבו שני הצדדים מסכמים ביניהם על החיים שאחרי הנישואין. החוזה אמור לכלול את הסדרי גידול הילדים, המזונות וחלוקת הרכוש ועל שני בני הזוג להסכים עליו. זהו השלב שבו מתעוררות כל המחלוקות בין הצדדים ולא פעם נאלצים הצדדים לקבל את שמו של מגשר מומלץ שיעזור להם להגיע להסכמות. בסיום עריכת החוזה, יצטרכו בית המשפט או הרבנות לתת לו תוקף.

 

דיונים בבית המשפט למשפחה או בית הדין הרבני

כאשר יש צורך לפתור את המחלוקות או להביא את הטענות בכדי שופט, יש להמשיך ולנהל את התביעה המשפטית מול בני הזוג ובאמצעות עורך דינכם. עורך הדין הוא פקטור חשוב להצלחה, משום שהוא אינו מעורב רגשית וגם יכול להפוך את הדברים על פיהם, אם חלילה מתקיים חשש לסכנה לילדים או במקרה של עבירה מטעם בן הזוג השני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *