חושבים להשקיע במלון מסוים ולרכוש אותו? אם כך, טבעי שתרצו לדעת כמה הוא באמת שווה. לצורך כך יש להזמין שמאי מקצוע שיוכל לבצע הערכה בהתאם לנכס ובהחלט מומלץ לדעת תחילה דבר או שניים על הנושא. 

דמות השמאי – איש מקצוע רציני ומקצועי

כאשר מדברים על שירות כמו הערכת נכסים מדברים על שירות מקצועי לכל דבר. לכן, אם חשבתם לרגע שהשמאי מגיע, מסתובב קצת בבית המלון ועל פי ראות עיניו מחליט כמה הנכס שווה, כדאי שתדעו שזה לא מדויק. יתרה מכך, אם חשבתם שאתם יכולים להשפיע על ההחלטה שלו בדרכים שונות שאינן חוקיות, מומלץ לוותר על כך מראש. במילים אחרות: הערכת שווי נכס, בין אם מדובר על מלון, דירה או בית פרטי, הינה עבודה מקצועית לכל דבר. לכן שמאים הם לא רק אנשים שאוהבים את התחום הזה ובקיאים בו, אלא הם אנשי מקצוע שלמדו את התחום וגם רשומים באגודת השמאים בישראל.

בית מעץ וכסף

הפרטים השונים שישפיעו על שווי הנכס

בין אם אתם מבקשים היום להזמין הערכת שווי נכס עבור מלון בוטיק ספא ובין אם תרצו לדעת כמה שווה דירה מסוימת, כדאי להיות מודעים לכך שיש לא מעט פרטים שיכולים להשפיע על החלטת השמאי. כמובן שהדבר הראשון זו השאלה בן כמה הנכס והאם הוא שמור במצב טוב או לא. שנית, עוד נתון משמעותי מאוד שתמיד משפיע על ערך המלון או הדירה, זו השאלה איפה הוא ממוקם. מלון שיהיה ממוקם בנקודה אסטרטגית מבחינת נוף, שירותים באזור או מוקדי תיירות, יהיה כמובן שווה הרבה יותר לעומת מלון שנמצא במקום מרוחק ונידח. בנוסף לכל אלה, כאשר מדברים על הערכת שווי של נכס כמו מלון, יש עוד פרטים חשובים שצריך לקחת בחשבון כמו: כמה מקומות חניה יש? כמה חדרים כולל המלון? מה השטח הכולל שלו? האם יש בו עוד זכויות בנייה שטרם נוצלו? שמאי מקצועי יגיע למקום, יבדוק כל מה שצריך ובסופו של דבר, אחרי ניתוח כל הנתונים, הוא יוציא דו"ח מפורט שיקבע כמה באמת שווה המלון.

האם יש טעם לקרוא חוות דעת כשמחפשים שמאי?

הערכת שווי מלון זה לא עניין של מה בכך. לכן, אפילו אם יש הרבה מאוד שמאים שעובדים באזור שבו אתם רוצים לקנות את הנכס, לא בטוח שכל אחד מהם יוכל לעשות עבודה מספיק טוב. העניין הוא שרוב השמאים מתעסקים בחיי היומיום בהערכת נכסים אחרים כמו דירות או בתים פרטיים, ואין ספק שצריך מומחיות ספציפית לצורך הערכת שווי מלון. לכן יש טעם לבדוק שאתם פונים אל איש מקצוע שאנשים אחרים ממליצים עליו בחום. אם, לדוגמא, מצאתם אונליין חוות דעת נהדרת על שמאי שכבר נתן הערכת שווי לבית מלון מסוים, בהחלט יכול להיות שגם לכם כדאי לפנות אל אותו שמאי להזמנת שירותיו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *