כל הישראלים מכירים את אמנות החלטורה הקיימת בתחומים רבים במדינה. בין אם מדובר על תשתית ציבורית, או תשתית של בניין, אף פעם אי אפשר להיות רגועים. לכן, כל הישראלים חייבים להכיר את ביטוח המבנה. ביטוח מבנה הוא כלי שמגן עליכם מפני נזקים ואסונות בבניין המגורים שלכם. הביטוח הוא חיוני כדי שתוכלו לדעת שלא תיפול עליכם באמצע החיים הוצאה כספית עצומה.

 

מה ההבדל בין ביטוח המכסה את תכולת הדירה לביטוח המבנה?

עבור ישראלים רבים, אחת מההוצאות המרכזיות ביותר במהלך החיים היא רכישת דירה. רכישת דירה באזור הביקוש, עשויה להיות יקרה מאוד, מה שמעודד ישראלים רבים לרכוש דירות במבנים ישנים יחסית, אשר המצב התשתיתי שלהם רע. כאשר פונים לביטוח דירות אלו, יש שני ביטוחים עיקריים אשר יש לקחת בחשבון. ביטוח תכולה, אשר תפקידו לבטח את כל מה שניתן להוציא מהדירה. מדובר בכלל הרכוש שלכם, כל הרהיטים, התכשיטים וכיוצא באלה. ביטוח מבנה לעומת זאת, כולל את כל מה שקשור למבנה הדירה עצמו, כולל תשתית חשמל, מים, ביוב, וכמובן נזק לקירות ולגג. ביטוח מבנה הוא הכרחי כדי שתוכלו לדעת שהדירה שלכם אינה עלולה לדרוש סכומי כסף עצומים לתיקונים. גם אם אתם מתגוררים בדירה, וגם אם אתם משכירים אותה, ביטוח מבנה הוא לא אפשרות, הוא למעשה כמעט בגדר חובה.

 

מה העלות של נזק ללא כיסוי ביטוחי?

נזק לדירה ללא כיסוי ביטוחי עשוי לנוע בין מאות שקלים, ועד עשרות אלפי שקלים. ביטוח מבנה נועד למעשה להגן עליכם מההוצאות הללו, ולהעביר אותם אל החברה המבטחת. כיסוי הביטוח משתנה כמובן על פי העדפותיכם, ועל פי ההצעות של חברות הביטוח השונות. לרוב, הביטוחים מכסים גם מקרים של בלאי טבעי כמו דליפות מצנרת, וגם לעיתים קרובות אסונות חד פעמיים. אסונות אלו, אשר הסיכוי להתרחשותם קטן, הם הדבר אשר צריך להדיר שינה מעיני בעלי דירות. הם עשויים בהחלט לגרום להוצאה כספית עצומה בלי שתהיו מוכנים לקח כלל. האסונות אשר מכסים רוב הביטוחים כוללים שריפות, חבלה, פריצה ונזקים כתוצאה מפגיעת רכב.

 

מה לא מכסה הביטוח?

לצד הכיסויים הנרחבים המוצעים בתוכניות השונות, יש מספר דברים אשר הביטוח לרוב לא מכסה, ואם תרצו להוסיף אותם לכיסוי תאלצו להיפרד מסכום כסף חודשי נוסף. דברים אלו כוללים בין השאר נזקי טבע. במקרה של רעידת אדמה למשל, חברת הביטוח אינה אחראית לפצות על הנזקים את כלל המבוטחים, מכיוון שלמעשה הנזק יהיה כה נרחב שחברת הביטוח תקרוס. מסיבה דומה, בכל הנוגע למלחמות או פעולות טרור, הכיסוי אשר מציעה חברת הביטוח אינו מכסה את הנזקים המבניים. פרעות נרחבות גם אינן כלולות בכיסוי. חשוב מאוד לבדוק היטב מה מכסה הביטוח, וכך לקבל את החלטה מושכלת ונבונה.

בית ורכב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *