כאשר אנו רוכשים רכב חדש, אחת השאלות המתבקשות היא איזה ביטוח רכב כדאי לעשות. אנשים רבים מתייחסים רק לפן הכספי, ובוחרים בביטוח הרכב הזול ביותר שמצאו. בחירה זו עלולה לגבות מהאנשים הללו סכומים גדולים בהמשך ולגרום לעוגמת נפש רבה. בחירת ביטוח רכב צריכה להתבצע באופן שקול ומחושב תוך התייחסות לכלל הגורמים במשוואה ולא רק לעלות הביטוח.

במאמר זה תוכלו לקבל מידע על סוגי ביטוחי הרכב השונים. כמו כן, במאמר אספנו עבורכם טיפים שונים שיסייעו לכם לבחור את ביטוח הרכב הכי משתלם עבורכם שיתאים לצרכים ולתקציב שלכם.

 

סוגי ביטוח רכב

כיום קיימים שלושה סוגים מרכזיים של ביטוחי רכב: ביטוח חובה, ביטוח מקיף לרכב, ביטוח צד ג'.

ביטוח חובה הוא ביטוח רכב שבו כל בעל רכב חייב לבטח את הרכב שלו. ביטוח זה מכסה את נזקי הגוף שעלולים להיות אצל הנהג, הנוסעים ברכב והולכי הרגל במקרה של תאונה. הפיצויים שמגיעים מביטוח זה עשויים להגיע למאות אלפי שקלים. בעזרת ביטוח החובה המדינה מוודאת שבמקרה של תאונת דרכים, כל הנפגעים ללא יוצא מן הכלל יקבלו את הפיצויים שלהם, ומונעת מצב שבו לא יהיה מי שיכסה את פגיעתם. שימו לב, נהיגה ללא ביטוח זה מהווה עבירה פלילית.

סוג הביטוח השני הוא ביטוח צד ג'. מדובר בביטוח מקיף שמעניק למבוטח כיסוי גם של נזק שנגרם לרכב או לרכוש של צד שלישי. ביטוח זה מוריד את המחיר שהנהג יאלץ לשלם במקרה של פגיעה ברכוש או רכב יקר של צד שלישי. בביטוח זה בוחרים פעמים רבות בעלי רכבים ישנים יותר שלא מעוניינים לעשות ביטוח מקיף לרכב.

סוג הביטוח השלישי נקרא ביטוח מקיף לרכב. ביטוח זה מכסה נזקים שנגרמים לרכב כתוצאה מגורמים שונים לרבות: פריצה או גניבה של הרכב, שריפה, תאונות, הפגנות והתפרעויות, שיטפון, רוחות ועוד. כמו כן, ביטוח זה כולל ביטוח צד ג'. שימו לב, ביטוח זה לא מכסה נזקי רכב שהגיעו כתוצאה מטיפול לקוי ברכב.

 

כיצד תבחרו ביטוח לרכב?

ראשית, עליכם לבחור איזה ביטוח רכב מתאים לכם. אנו ממליצים לכם לא להסתפק בביטוח חובה, ללכת על בטוח ולבחור גם בביטוח צד ג' או בביטוח מקיף. כאשר אתם בוחרים בין השניים, עליכם להתייחס למאפייני הנהג והרכב.

אם לנהג אין ניסיון רב בנהיגה, רמת הסיכון של הרכב גבוהה יותר ולכן עדיף לו לרכוש ביטוח מקיף. אם הרכב ישן ועלות התיקון שלו נמוכה, אולי תעדיפו לבחור בביטוח צד ג'. עליכם להתייחס לשיקולים הללו בכובד ראש וכך להבין בדיוק איזה סוג ביטוח מתאים לכם.

לאחר שבחרתם את סוג ביטוח הרכב הרצוי, עליכם להחליט האם אתם מעוניינים בכיסויים נוספים, לערוך השוואת מחירים ולבחור את פוליסת הביטוח המשתלמת ביותר עבורכם.

 

רכב מבוטח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *