במצבים בהם עובד לא מסוגל לעבוד במקצועו, בכוחות עצמו, הוא רשאי להגיש תביעה לחברת הביטוח המבטחת אותו או לביטוח הלאומי, על מנת שיכירו באובדן כושר העבודה שלו. מבחינת המוסד לביטוח הלאומי, לביטוח אובדן כושר עבודה זכאי כל אזרח במדינה, כאשר ביכולתו להגיש את תביעת נכות במידה והוא מתקשה לבצע את עבודתו בשל פגיעה, תאונת עבודה או מחלת מקצוע מסוימת.

 

תביעת ביטוח אובדן כושר עבודה

ככלל, ביטוח אובדן כושר עבודה מטרתו הענקת פיצוי למבוטח, במידה ואינו מסוגל לבצע את עבודתו ולהתפרנס באמצעותה, עקב תאונה או מחלת מקצוע. לאחר הגשת תביעות-אובדן-כושר-עבודה, יכול התובע לקבל תגמול שיהווה עבורו הכנסה במקום המשכורת החודשית שהיה מקבל, בטרם אובדן יכולתו להשתכר.

כל אדם יכול להיות מבוטח בפוליסת אובדן כושר עבודה, דרך מקום העבודה בו הוא עובד, או לחילופין, באופן עצמאי.  באופן כללי, מבוטחים בפוליסת אובדן כושר עבודה מצפים כי חברת הביטוח שביטחה אותם בפוליסה, תדאג עבורם ע"י תשלום הפיצויים, על מנת שיוכלו להתמודד עם אובדן כושר העבודה. חרף זאת, בהרבה מצבים, עובדים מופתעים לגלות כי חברת הביטוח שביטחה אותם בפוליסה אינה ממהרת לשלם להם את תגמולי הפוליסה, בשל מצב אובדן כושר העבודה.

ניכר, כי חברות הביטוח מסרבות הרבה פעמים לשלם למבוטחיהן את תגמולי הביטוח המגיעים להם, על אף שהסירוב איננו מוצדק ואפילו מנוגד לחוק. הדבר נובע ממגמתן של חברות הביטוח לשלם כמה שפחות עבור מבוטחיהן, בכדי למקסם את רווחיהן. יחד עם זאת, יש לציין כי גם כאשר תביעת אכ"ע של מבוטח נדחית ע"י חברת הביטוח שביטחה אותו, לא כדאי לו להתייאש אלא להמשיך להילחם על הפיצויים המגיעים לו, בהתאם לפוליסה שלו. בכדי לצלוח את התביעה מול חברת הביטוח, יכול המבוטח להיעזר בשירות של עורך דין מקצועי בתחום, שיש ביכולתו לייצג את המבוטח בהליך התביעה, עד לקבלת הפיצוי לו הוא זכאי.

 

כיסוי אובדן כושר עבודה ע"י קרן פנסיה

עבור עובדים שונים, ביטוח קרן הפנסיה כולל גם סעיף של אכ"ע, אשר מקנה עבורם פיצויי במצבים של אובדן כושר עבודה. אולם, על כל עובד לבדוק היטב את סעיפיה שלל קרן הפנסיה, בה הוא מבוטח, שכן, ישנן פוליסות אשר כוללות סעיפים שיכולים לשלול מן העובד את זכאותו לקבלת תגמול, במצב של אי יכולת להתפרנס. הדבר עשוי לבוא לידי ביטוי כאשר קרן הפנסיה כוללת סעיף שמורה כי במידה והעובד מאבד את יכולתו להשתכר מעבודתו השגרתית, יוכל הוא לעסוק בתחום אחר, על מנת להשתכר.

 

לסיכום

במצב של אובדן כושר עבודה, אדם אינו יכול לבצע את עבודתו ולהשתכר ולרוב זקוק לקבלת סיוע כספי. מקורות שאותן יוכל אדם לתבוע, בגין אכ"ע כוללים את ביטוח האכ"ע (במידה והוא מבוטח בפוליסה זו) ואת הביטוח הלאומי. באמצעות הגשת תביעה, יוכל אדם לפנות לקבלת פיצויים אשר יסייעו עבורו להשתכר ולצלוח את התקופה בה אינו יכול לעבוד בכוחו עצמו.

Jobs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *