נכון ששמענו כל החיים שצריך לעשות ביטוח בכדי להגן על עצמנו בכל מיני מצבים שונים, גם תאונות אופנוע הרבה פעמים מסתכמות בפיצויים בזכות הביטוח. אך עדיין יש מצבים בהם אין ביטוח לאדם שנפגע בתאונת האופנוע, וגם במקרים האלו החוק לא מפיר את הנפגע. לא הרבה יודעים זאת, אך כן ישנה אפשרות לתביעה במקרה של תאונת אופנוע ללא ביטוח, אז בואו להכיר קצת איך כל הדבר הזה עובד ומול מי מתנהלת התביעה במצבים האלו.

 

מה אומר החוק

כאשר אתם נקלעים לתאונת אופנוע ללא ביטוח, בשביל לתבוע לקבלת ביצועים תצטרכו לשכור את שירותיו של עורך דין מתמחה תאונת אופנוע. שימו לב שעל פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, כל אדם אשר נפגע בתאונת דרכים רשאי לתבוע את חברת הביטוח של הרכב הפוגע, בהיעדר ביטוח חובה או כשהביטוח אינו מכסה את התאונה, רוכב האופנוע לא יוכל לתבוע את מבטח הרכב או הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.

 

יש אפשרות לתבוע

רוכבי אופנוע ללא ביטוח, כן יכולים לתבוע פיצויים בגין נזקים שנגרמו כתוצאה מתאונה על פי פקודת הנזיקין. בעצם הם זכאים לתבוע נהג רכב צד שלישי, אשר פגע בהם ברשלנותו, לדוגמא נהג שהתפרץ לצומת כנגד הוראות התנועה באזור, או בכל מצב שנהג גרם לתאונה על ידי התנהגות רשלנית ובכך פגע ברוכב האופנוע.

 

הוכחת אחריות צד ג׳

רוכב אופנוע שאין לו ביטוח, צריך להוכיח את האחריות של נהג צד ג׳ באירוע התאונה, בדרך הזאת הוא יוכל לקבל פיצויים מחברת הביטוח של נהג צד ג׳. התביעה תנוהל על פי פקודת הנזיקין, אם רוכב האופנוע יוכל להוכיח שהנהג ברכב צד ג׳, אכן נהג ברשלנות והוא אחראי לאירוע התאונה, יתקבלו פיצויים מחברת הביטוח של הרכב הפוגע על נזקי הגוף שנגמרו.

 

גורמים אחראיים

בעיקרון, רוכב אופנוע שנפגע בתאונת דרכים, יכול להגיש תביעה כנגד כל מי שלטענתו אחראי לתאונה. כל עוד ניתן להוכיח את הרשלנות מהצד של האחראי, כמו מי שאחראי לתקינות הכביש לדוגמא, ובית המשפט יקבע שי אכן קרתה התרשלות שהובילה לתאונה, רוכב האופנוע שנפגע זכאי לתבוע ולקבל פיצויים בגין הנזקים שנגרמו לו. הפיצויים אפילו עשויים להיות גבוהים יותר מאשר תביכה נגד חברת ביטוח.

 

איסוף מידע

שימו לב שהדבר החשוב ביותר בשביל לעשות את התהליך הזה, זה להתחיל לאסוף מסמכים ופרטים החל מרגע התאונה. לצלם כל דבר שעלול להיות רלוונטי, לרשום הכל, לקחת פרטים מעדים שנכחו באירוע וכל ראיה שיכולה לעזור להוכיח את הטענה של הנפגע בשל רשלנות וכל מאורע התאונה. על ידי המסמכים האלו נבנה התיק שמאפשר את הגשת התביעה וקבלת הפיצויים.

 

חשוב לדעת למה אתם זכאים

בסופו של דבר רוכבי אופנוע רבים ללא ביטוח חושבים שהם לא זכאים לקבלת פיצויים, וזה חבל מאוד. חשוב מאוד להכיר את החוק ולדעת איך הוא יכול לעזור לכם במקרים שונים. גם במקרה הזה יש לכם אפשרות להיות זכאים לפיצויים שיוכלו להיות מאוד משמעותיים עבורכם, אל תוותרו מראש, תמיד תבדקו מה החוק אומר.

תאונת אופנוע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *