אנשים רבים בוחרים לערוך צוואה טרם פטירתם וכך לבחור למי להוריש את הרכוש שנותר אחריהם.

לאחר הפטירה, היורשים של האנשים הללו צריכים להגיש לרשם הירושות בקשה לצו קיום צוואה שיעניק תוקף לצוואה.

לאחר הגשת הבקשה, מפורסמת מודעה בעיתון יומי וברשומות וניתן להגיש התנגדות לצוואה.

במאמר הבא תוכלו לקבל מידע על התנגדות לצוואה, על הסיבות הנפוצות שמובילות אנשים להגיש אותה ועל הליך הגשתה.

כמו כן, תקבלו טיפים שימושיים שיסייעו לכם בתהליך.

 

מהן הסיבות להגשת התנגדות לצוואה?

לרוב, אדם שמחליט להגיש התנגדות לצוואה הוא יורש שהמנוח החליט להדירו מהצוואה ולא לתת לו חלק מהירושה. אם אדם זה חושב שהצוואה וכתיבתה לא חוקיים מבחינה מסוימת, הוא רשאי להגיש התנגדות לצוואה.

להלן מספר מקרים נפוצים שבהם ניתן להגיש התנגדות לצוואה:

  • הצוואה לא חוקית משום שהנפטר לא היה כשיר בעת עריכתה. האדם לא ידע לשפוט או להבין את המציאות בזמן כתיבת הצוואה ולא גיבש רצונות משל עצמו. ניתן להוכיח טענה זו בעזרת ממצאים רפואיים, חוות דעת רפואיות, עדויות של מכרים ומטפלים וכדומה.
  • צוואה בפני עדים נערכה בפני עד אחד בלבד.
  • הצוואה כתובה בכתב יד והיא לא חוקית משום שהמצווה לא כתב את כולה.
  • הצוואה לא חוקית משום שהנפטר כתב את הצוואה תחת השפעה לא הוגנת מסביבתו כגון: לחץ, איומים ואונס.
  • הצוואה לא חוקית מכיוון שנכתבה עקב רמאות ותחבולות.

שלבי הגשת ההתנגדות

השלב הראשון שעליכם לבצע על מנת להגיש התנגדות לצוואה הוא ניסוח מסמך שכולל את הפרטים הבאים: שם ותעודת זהות של המתנגד, המנוח והיורשים שמופיעים בצו הירושה, תצהיר שהוכן אצל עורך דין ומפרט את הנימוקים להתנגדות, אישור על תשלום אגרה וייפוי כוח במקרה של ייצוג עורך דין.

לאחר שכתבתם את המסמך, עליכם להגיש אותו ללשכה של הרשם לענייני ירושה. לאחר קבלת הבקשה, הרשם לענייני ירושה יעביר את ההתנגדות ואת הבקשה למתן צו קיום צוואה לבית משפט לענייני משפחה.

טיפים שימושיים

  • מומלץ לאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים להתנגדות ולוודא שהטענה שלכם מנומקת היטב בעזרת הוכחות אמינות וממצאים בשטח. חשוב לחפש מסמכים מחייו של המנוח שמוכיחים את טענותיכם ומחזקים אותן.
  • מומלץ לפעול באופן מיידי ולהתחיל לקחת תצהירים ממכרים של המנוח שיוכיחו את טענותיכם. לדוגמא, אם לדעתכם המנוח לא היה כשיר מבחינה בריאותית ושכלית על מנת לכתוב את הצוואה, עליכם לקחת תצהירים ממכרים וקרובי המשפחה שלו שידברו על מצבו הבריאותי והתנהגותו הכללית.
  • אם אתם מעוניינים להגיש התנגדות לצוואה, אנו ממליצים לכם לפנות לעורך דין מקצועי שיסייע לכם לקבל את מבוקשכם. היכנסו ל- https://brunolaw.co.il וצרו קשר עם עו"ד ירושות מקצועי שיסייע לכם להגיש התנגדות בצורה יעילה, מהירה ופשוטה.

 

מכתב צוואה - תמונה להמחשה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *