מוגש בשיתוף האתר: https://www.sinaisite.co.il

חברות התעופה מתחרות על הלב והכיס שלנו ומוזילות מחירים ליעדים נחשקים בקצב מסחרר, אבל בשביל מטריפה במחיר כמה מאות שקלים אתם לא צריכים בכלל לעלות על מטוס! אם אתם תוהים איך להעביר את הסופ"ש הקרוב ופחות בא לכם על ארוחה אצל ההורים ובינג' על הספה, יש לנו הצעה שתודו לנו עליה – טיול לסיני, הכי ספונטני, הכי יעשה לכם טוב על הנשמה, וכדאי שתתחילו לארוז ברגע זה.

נתחיל מזה שלסיני יש כמה דרכי הגעה ובמחירים משתנים. הדרך המהירה, ולכן גם היקרה ביותר, היא טיסה לאילת, ומשם הגעה עצמאית למעבר הגבול לסיני. אם אתם גרים באזור המרכז, תוכלו לקחת טיסה לאילת דרך אחת מספקיות התעופה משדה דב או מנתב"ג. אם אתם גרים באזור הצפון, תוכלו לטוס מנמל התעופה בחיפה. המחירים תלויים מאוד בעונה וביום בשבוע. בלואו סיזן המחירים נעים בין 220 ₪ ל-300 ₪ בדרך כלל, לטיסה לכיוון אחד. בהיי סיזן המחירים יכולים להגיע גם ל-400 ₪ לכל כיוון, אבל תמיד יש הפתעות ואם בא לכם על טיול לסיני בספונטניות ובמקרה נותרו מקומות פנויים אחרים בטיסה, הרווח יכול להיות שלכם.

זוג בחופשה על ספת הים

אם יש לכם סבלנות לנסיעה של כמה שעות, נסיעה באוטובוס לאילת היא האופציה הזולה ביותר ומחירה מחיפה, תל-אביב או ירושלים הוא 70 ₪ לכיוון אחד או 112 ₪ בהזמנת כרטיס הלוך-חזור. לנוסעים מבאר-שבע הנסיעה באוטובוס תעלה 51.5 ₪ לכיוון אחד או 82 ₪ לכרטיס הלוך-חזור.

בכל מקרה, שווה תמיד לבדוק בקבוצת הטרמפים של סיני האם תוכלו להצטרף למישהו שנוסע לטיול בסיני עם הרכב שלו ואז הוצאות הנסיעה יהיו בהתאם לעלות הדלק ומספר הנוסעים ברכב (לא לשכוח להביא במבה, שוקולד וקפה לנהג).

יש לכם רכב ומתאים לכם טיול בסיני כמו boss? הוצאות הדלק כבר לגמרי תלויות במקום המגורים שלכם ואם יצטרפו אליכם נוסעים אחרים. אם יש לכם דלקן, לא נותר לנו אלא לאחל לכם נסיעה נעימה ובטוחה ולקוות שנוכל להצטרף אליכם מתישהו. הבמבה, השוקולד והקפה עלינו.

אם הגעתם לאילת בטיסה או באוטובוס, תצטרכו לקחת למסוף הגבול מונית (50 ₪ ממרכז העיר) או אוטובוס (קו 15, 4.2 ₪). במסוף הגבול באילת תחכה לכם חצי שעה ומעלה של בירוקרטיה והוצאה של 106 ₪ לתשלום אגרת מעבר. במעבר הגבול בסיני צפויה לכם עוד חצי שעה פלוס-מינוס, ומומלץ מאוד להכין כמה שקלים קטנים לשלם לפקידי המעבר המצרים. זה לא חובה ואף אחד לא יכריח אתכם לשלם, אבל זה הנוהג.

הגעתם לצד השני? ברכותינו! תוכלו לתפוס מונית פרטית או להמתין עם קבוצת אנשים למונית גדולה שתתמלא, וכך לחסוך בהוצאות הנסיעה. אם כבר הזמנתם חדר המלון או חושה בקמפ, תוכלו לבקש ממקום האירוח שלכם שנהג ימתין לכם במעבר הגבול, זה שירות שהם ישמחו לספק (בתשלום, כמובן).

טיול בסיני – למצוא את מקום האירוח הכי מתאים לכם

מצאתם איך להגיע? מצוין. עכשיו הקדישו שעה למצוא את המקום שהכי מתאים לכם ללון בו בסיני. אם זו הפעם הראשונה או בין הראשונות שלכם בסיני, ואתם לא בטוחים לאן לנסוע, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  1. כמה זמן נטו, אחרי ניכוי זמן ההגעה ומעבר הגבול, יש לי להקדיש לטיול בסיני?
  2. כמה כסף, אחרי ניכוי הוצאות ההגעה, יש לי להקדיש לטיול בסיני?
  3. מה מתאים לי יותר, חושה בסיסית, חושה משודרגת או חדר במלון?
  4. מה הכי בא לי לעשות בסיני? רביצה על החוף, צלילה או טיולים באזור?

אם הזמן שלכם לחוץ ויש לכם בדיוק סופ"ש ותו לא עבור טיול בסיני, נמליץ להישאר באזור הקמפים או המלונות ברצועות החוף מטאבה עד נואיבה, כדי להימנע מנסיעות ארוכות הלוך וחזור למעבר הגבול. אם יש לכם כמה ימים או יותר להקדיש לטיול שלכם בסיני, יהיה נחמד לגלות גם את דהב או שארם א-שייח, שהנסיעה אליהן קצת יותר ארוכה (הנסיעה לדהב ממעבר הגבול אורכת כשעתיים וחצי, ולשארם א-שייח הנסיעה היא בין שלוש וחצי לארבע שעות).

בגדול, כסף הוא הדבר האחרון שצריך להטריד אתכם בטיול לסיני. יש כל כך הרבה אופציות לינה בכמה עשרות שקלים ללילה, שחופשה ספונטנית לסופ"ש יכולה להסתכם בפחות מ-500 ₪ כולל אגרת מעבר, נסיעות ואוכל. אם אתם נוסעים בחורף, מומלץ מאוד לבדוק מול הקמפ שאתם מעוניינים ללון בו אם הוא עובד, מכיוון שחלק מהקמפים מפסיקים את פעילותם בחודשים הקרים.

אם בא לכם טיול בסיני ברמה קצת יותר מפנקת ויש לכם עוד כמה מאות שקלים להוציא, נמליץ בחום (כדי שלא תצטננו) להגיע, אפילו ללילה אחד, לאחד מבתי המלון המעולים בסיני. באוף סיזן המחירים יורדים פלאים ותוכלו למצוא חדר זוגי במלון 5 כוכבים ב-200 ₪ עד 300 ₪ ללילה. בגלל שבעונות הקרות החדרים לא מאוישים במלואם, יש לכם סיכוי טוב למצוא דיל סופר שווה מעכשיו לעכשיו.

רצועות החוף של סיני משופעות בקמפים מעולים שלכל אחד מהם עדת מעריצים וממליצים שיספרו לכם על החופשה הקסומה שלכם על קו המים. אם אתם עדיין לא שוחים היטב במים של סיני (ראיתם מה עשינו כאן) מומלץ מאוד להעלות שאלה באחת מהקבוצות ולראות איזו המלצה הכי מדברת אליכם. הרצועות הכי פופולריות הן ביר-סוויר, אל-מחש, ראס אל-שטן ורצועת החוף של נואיבה, שקרובות יחסית לגבול עם ישראל וכמעט כל קמפ בהן יספק לכם חופשה משגעת עם שירות מצוין, אוכל טוב ושורה ראשונה לנוף המרהיב של סיני.

חובבי הצלילה והשנירקולים יוכלו למצוא ריפים מקסימים גם ברצועות האלה, אך גולת הכותרת היא דהב, שנחשבת לגן עדן לצוללים ומספקת חוויה שונה לחלוטין גם לצוללנים מנוסים, וגם לכאלה שלא התנסו בצלילה מעולם. אם טיול בסיני בשבילכם הוא ליטרלי טיול בתוך סיני, מומלץ להתארגן על טיול ג'יפים לעין חוד'רה והקניון הלבן, להגיע אל הדיונה הענקית "אל-הדודא" רכובים על גמלים. בכל קמפ או מלון ישמחו לסייע לכם בהרכבת טיול והמלצות, וגם לסייע לכם עם הסעות.

מה לארוז לטיול בסיני בספונטניות?

לא יותר מדי. גם בחורף וגם בקיץ מומלץ מאוד-מאוד להצטייד בתכשיר נגד יתושים, בקרם הגנה וכובע, לצד נעליים נוחות, מטען לנייד וספר טוב. אם אתם מגיעים בחורף ומתכננים ללון בחושה, סט מצעים ואף שמיכה חמה או כירבולית יעזרו לכם מאוד, כנ"ל לגבי בגדים חמים. בנוסף, ללני החושות כדאי להצטייד במגבת ופנס. אם אתם מגיעים למלון, נמליץ לא לשכוח את הדרכון, כי באמת שלא תצטרכו יותר מזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *