עובדת כמורה, אך אין לך תואר אקדמי? עד עכשיו הסתפקו בתעודה שלך אבל הבהירו לך שזהו ואת מוכרחה להשלים תואר ראשון? או שהצצת בתלוש השכר של חברה והבנת שאת מפסידה מדי חודש מאות שקלים? בדקי אם את יכולה להשלים תואר ראשון בחינוך, שיאפשר לך להתקדם ולהעלות את שכרך.  

השלמת תואר בחינוך היא פתרון מצוין למורות שנמצאות במערכת ומסיבות כאלה ואחרות אין ברשותן תואר ראשון. זה תואר מעניין, מחובר לשטח ומגוון, שמאפשר לטעום תחומים שונים ומעניינים. התואר יכול לאפשר למורה, שעד היום היו חסומים בפניה אופקי קידום והעלאת שכר, לעבור את המחסום. האם זה מתאים גם לך?

 

מה לומדים בתואר ראשון בחינוך?

תואר בחינוך הוא תואר מתחומים שונים, שבמסגרתו נטעם תחומי ידע מגוונים ושונים, שנפגשים כולם בנגיעה שלהם לשדה החינוך. במסגרת התואר בחינוך ילמדו קורסים בתחומי הפסיכולוגיה, שיעסקו למשל בתיאוריות על התפתחות, על למידה וזיכרון, על חשיבה ועל לקויות התפתחותיות,  וגם היכרות עם תחומים מעשיים יותר – למשל, קורסים על הפרעות התנהגות או טכנולוגיות חינוכיות. כמובן, תוכן המסלול והקורסים משתנה בהתאם למקום בו לומדים. מכללות ואוניברסיטאות רבות מציעות תואר ראשון בחינוך, ולכל מוסד אקדמי רשימת הקורסים וההדגשים שלו.

 

מה עושים עם תואר ראשון בחינוך?

מלבד השלמת הדרישה לתואר אקדמי, שהינה פעמים רבות הסיבה המרכזית, השלמת תואר ראשון מאפשרת לך, במידה ותתאימי ותמצאי בכך עניין, להתפתח מקצועית בכיוונים נוספים על ידי רישום למסלול תואר שני, שיאפשר לך לרכוש מקצוע ממוקד יותר. מלבד זאת, ככל התארים האקדמיים, תואר ראשון בחינוך משמש במקרים שבהם יש צורך בהוכחת השכלה גם במקומות עבודה אחרים מלבד משרד החינוך, וכמובן – ככל תעודה אקדמית, בפנייה לעבודות במסגרת הציבורית, הוא מקנה תוספת שכר.

 

מהם תנאי הקבלה לתואר?

במקומות שונים תנאי קבלה שונים. לרוב, לתואר ראשון בחינוך תנאי הקבלה הם תעודת בגרות המתאימה ללימודים אקדמיים, ולעתים ישנה דרישה לציון פסיכומטרי. במידה והכוונה להשלמת תואר באופן מקוצר, ולא ללמידת תואר בוגר שלם מראשיתו, תנאי הקבלה כוללים תעודת "מורה מוסמכת בכירה", בממוצע ציונים מספק (לפי דרישת המוסד האקדמי), וכן תעודת בגרות או מבחנים השקולים לה, כמו מבחני סאלד. במקרים מסוימים ניתן להחליף את תעודת הבגרות בהשתתפות במכינה קדם אקדמית.

 

מה מידת העומס בתואר?

לבעלות תעודת מורה מוסמכת בכירה, המשלימות תואר ראשון, ניתן לבנות מסלול השלמה בן יום לימודים אחד במשך שנה, כך שבמקביל להשלמת הלימודים תוכלי להמשיך לעבוד במשרה מלאה ולרכוש את התואר ביום החופשי שלך.

 

האם צריך לדעת אנגלית?

כל בוגר תואר ראשון בישראל צריך לעמוד ברמת ידע באנגלית, על ידי פטור שניתן לו בפסיכומטרי או בבחינת אמיר"ם, או על ידי עמידה בחובת קורסי אנגלית במהלך התואר. מסלול ההשלמה יכלול, במידת הצורך, גם קורסים באנגלית.

תואר ראשון

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *