הרפואה המודרנית מאפשרת לנו ליהנות מטיפולים רפואיים מתקדמים, הנעים בין טיפולים אסתטיים, לבין טיפולים מצילי חיים ממש. לצד הרפואה המתקדמת והמקצועיות הרבה של הצוותים הרפואיים השונים, הרי שלצערנו רשלנות רפואית היא מקרה די שכיח, הנגמר לרוב בתביעת רשלנות רפואית למיצוי מלא של הזכויות וכספי הפיצויים המגיעים לנפגע

 

הגדרתה של רשלנות רפואית

במהלך החיים כולנו פונים לאנשי מקצוע כאלו ואחרים בבקשת עזרה מקצועית וביניהם אנשי המקצוע הרפואיים, האחראים על טיפול אידיאלי ומיטבי שיבטיח את בריאותנו ושלמות גופנו.  לצד המקצועיות הרבה המאפיינת לרוב את אנשי הרפואה, יחד עם אמצעי הרפואה המתקדמים, הצוות הרפואי עדיין עלול לבצע טעויות מסוימות, שחלקן מקורן ברשלנות, בהליך הטיפול ו/או הייעוץ הרפואי, טעויות העלולות לגרום לנו לעוגמת נפש רבה ואף להחמיר את מצבנו.

החוק הישראלי מגדיר את מקרה הרשלנות הרפואית כמקרה בו נגרם למטופל נזק כתוצאה מייעוץ או טיפול רשלני, הנובע מסטייה מרמת הזהירות הסבירה הנדרשת במקרה זהה. כך, מקרה רשלנות רפואית יכול להיגרם על ידי כל גורם רפואי, לרבות רופא, רוקח, אחות, או כל אדם אחר המתעסק במקצועות רפואיים או פרה – רפואיים.

 

מקרים נפוצים של רשלנות רפואית

לצערנו, מקרי רשלנות רפואית אינם מקרים נדירים, כאשר המקרים הבאים הם בין הדוגמאות הנפוצות של מקרי רשלנות רפואית, הגוררים בעקבותיהם תביעת רשלנות רפואית:

  • טעויות באבחון – אבחון שגוי או אבחנה מאוחרת של מחלה.
  • טיפול שגוי – טיפול מיותר או במינונים לא נכונים, אשר גרם לנזק גופני או נפשי.
  • רשלנות רפואית בניתוח – תפירה לא מוצלחת, חיתוך שגוי, השארת ציוד רפואי בגופו של המנותח, הם רק חלק קטן ממקרי רשלנות רפואית בניתוח.
  • רשלנות רפואית בלידה – במקרים אלו נכללים כלל הנזקים שנגרמו ליולדת ו/או ליילוד בפעולת הלידה – אי אבחון מומים, אי הוצאת שליה ועוד.

 

תביעת רשלנות רפואית – כל מה שחשוב להכיר

היות ולא כל נזק שנגרם לכם במהלך טיפול רפואי ייחשב כרשלנות רפואית, בכל המקרים בהם אתם מרגישים כי התקיימה רשלנות רפואית בטיפול הרפואי שקיבלתם, מומלץ לאסוף את כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים לאירוע וכן תיעודי שיחות והתכתבויות ככל וישנם ולהתייעץ עם עו"ד מקצועי המתמחה בתחום לבדיקה מקיפה ופרטנית של המקרה.

מלבד התביעה כנגד כל מטפל רפואי שהתרשל בעבודתו, ניתן לתבוע גם את המוסד הרפואי בו התקיים הטיפול. במידה וסכום התביעה הוא עד 2.5 מיליון ₪, התביעה תנוהל בבית המשפט השלום, כאשר תביעה מעל ל – 2.5 מיליון ₪, תנוהל בבית המשפט המחוזי.

לתביעת רשלנות רפואית יש תקופת התיישנות, העומדת על 7 שנים מהיום בו ניתן הטיפול הרפואי הרשלני ונוצרה למעשה עילת התביעה. במקרה של רשלנות רפואית אצל קטינים, תקופת ההתיישנות, הנמשכת 7 שנים כאמור, מתחילה עבורם החל מהגעתם לגיל 18.

תביעת רשלנות רפואית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *