אנשים רבים שעוברים תאונת עבודה חווים בלבול בהקשר של הזכויות המגיעות להם ומה הם צריכים לעשות. עבודה או לא עבודה, בסופו של דבר עברתם אירוע שלעיתים יכול להיות טראומטי, מפחיד ואף קרוב למוות במקרים קיצוניים. החיים שלכם השתנו ויש כאלו שגם יצטרכו להתרגל למציאות חדשה ולחיים עם מוגבלות שלא הכירו. אם עברתם לאחרונה תאונת עבודה, בואו להבין מה האופציות שלכם.

 

תביעת הביטוח

האופציה הראשונה שעומדת לפניכם, היא לתבוע את הביטוח הלאומי. התביעה יכולה לכלול כמה דברים ובעזרתה תוכלו להשיג פיצויים שונים עליהם נפרט. הפיצוי הראשון דמי פגיעה. תשלום דמי פגיעה מגיע למי שעקב תאונתו לא יכול לעבוד במשך תקופת החלמה כלל, גם לא בעבודה אחרת באישור רופא. הפיצוי מגיע עד לתקופה של שלושה חודשים שבמידה ובסופם נשארה לנפגע נכות קבועה הוא יוכל להגיש בקשה לגמלת נכות מעבודה.

זה מוביל אותנו לדבר על הפיצוי השני. כאמור, מי שנשאר עם נכות קבועה יוכל לעמוד בפני ועדה של ביטוח לאומי שתקבע את אחוזי נכותו ועל פיהם יקבע סכום התגמול. מי שהוגדר שנפגע עקב תאונת עבודה יוכל גם לתבוע מהביטוח טיפולים רפואיים בחינם ועזרה כספית בתהליך השיקום.

 

שכיר או עצמאי

כמו בחוקים, זכויות וחובות רבות הקשורות לעבודה, גם במקרה של תאונות עבודה ש הבדל בין שכיר לעצמאי. לכן, קודם כל חשוב להכיר את ההבדלים בין שני המקרים ולפעול בהתאם. בניגוד לתפיסה המוטעית ביותר, גם לעצמאיים יש את הזכות לתבוע את הביטוח הלאומי, הרי בסופו של דבר גם הם משלמים לו בכל חודש.

ההבדל העיקרי בין תביעה של שכיר לתביעה של עצמאי, הוא בטפסים שצריך להגיש. הבדל נוסף שחשוב להכיר הוא שניגוד לשכיר, עצמאי לא מקבל דמי פגיעה עבור 12 הימים הראשונים לפגיעתו.

 

תביעת המעסיק

אופציה נוספת העומדת בפני עובדים שכירים שנפגעו במהלך עבודתם בעקבות התרשלות של מעסיקם בלבד, היא לתבוע את המעסיק. למעסיק ישנה חובה בחוק לדאוג לשלומם ובטיחותם של עובדיו, ובמידה ותוכלו להוכיח כי התאונה שקרתה לכם נגרמה בעקבות התרשלות שלו ואי הקפדה על הנהלים, תוכלו לתבוע גם אותו. את התביעה יש להגיש עד שבע שנים מיום התאונה.

 

תביעת הביטוח הפרטי

במידה ויש לכם ביטוח פרטי שמכסה תחתיו גם מקרים של תאונות עבודה, תוכלו לתבוע גם את הביטוח הפרטי ולקבל פיצויים כספיים גם שם בנוסף לפיצויים מביטוח לאומי ומהמעסיק.

 

היעזרו בעורך דין

לא משנה אילו מהאופציות שהצגנו רלוונטיות עבורכם, ובאילו מהם אכן תבחרו, כדאי בכל אחת להיעזר בעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום. כפי שאתם בטח יכולים לדמיין, לא ביטוח לאומי, לא המעסיק ולא הביטוח הפרטי, ששים לתת לכם את הכסף והפיצויים המגיעים לכם. לכן, כדאי להיעזר במישהו שמבין ויודע כיצד לגשת לנושא ויוכל לעזור לכם לקבל את מה שמגיע לכם.

עורך דין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *