מעצבים מחדש את חדר הילדים? מחפשים כיצד להכניס צבע ועניין לחדר הילדים תוך כדי שמירה על פונקציונליות מקסימלית? אם עניתם על השאלות הללו בצורה חיובית, סביר להניח שאתם שוקלים לשלב שטיח בחדר המשחקים של הילדים שלכם. הכתבה הבאה תתמקד בחמישה אלמנטים שיש לתת אליהם את הדעת לפני שבוחרים שטיח לחדר של הילדים שלכם.

 

חומרים

בשנים האחרונות ניתן למצוא מבחר רחב של שטיחים במחירים זולים במיוחד. הסיבה למחירים הזולים של שטיחים אלו נובעת בין היתר מהחומרים מהם עשויים השטיחים. חומרים סינטטיים העשויים מתוצרי לוואי של תעשיות הנפט, או במילים אחרות סוגים של פלסטיק כמו פוליאסטר ואקרילן, מאפשרים יצור שטיחים זולים במיוחד.

יחד עם זאת, חומרים סינטטיים הם לרוב נעימים פחות מסיבים טבעיים, מזהמים יותר את הסביבה, לא פעם דליקים ובכלל עדיפים פחות על החלופות הטבעיות. שטיחים איכותיים לרוב יהיו עשויים מסיבים טבעיים אשר מבודדים בצורה מצוינת ובו בעת מאפשרים אוורור, נעימים ביותר ואף אקולוגים.

ישנם מגוון רחב של סיבים טבעיים המשמשים לייצור שטיחים, סיבי כותנה, צמר ואפילו משי. כאשר בוחרים שטיח לחדר הילדים חשוב ללכת על אופציה טובה ועמידה ועל כן שטיח צמר מהווה אפשרות מצוינת. צמר מהווה את הסיב הנפוץ ביותר וגם הוא מגיע ממגוון מקורות, כבשים, עזים ובמקרים מסוימים אפילו צמר מאלפקות ועיזים.

 

תחזוקה וניקיון

ילדים לומדים תוך כדי משחק והתנסות אשר לא פעם מלווים בבלגן לא קטן. וכיוון שבלגן הוא בגדר תופעה בלתי נמנעת כאשר מדובר בילדים, יש לקחת זאת בחשבון ולבחור שטיח שיהיה ניתן לנקות ולתחזק בקלות. מסיבה זאת מומלץ לבחור שטיח שקל לשאוב או אפילו שטיח שניתן להכניס למכונת הכביסה ולכבס.

 

צבעים דוגמאות

לצבעים יש השפעה מרחיקת לכת על הפסיכולוגיה של האדם. כדאי מאוד לנצל עובדה זאת על מנת ליצור לילדים שלכם את חלל המשחק האופטימלי. כך למשל אם הילדים שלכם נוטים להיות תזזיתיים והיפר- אקטיביים, בחרו עבורם שטיחים בצבעים קרים ורגועים, ללא דוגמאות מורכבות או אפילו שטיחים חלקים ללא שום דוגמא או ציור.

לעומת זאת, אם הילדים שלכם רגועים וחולמניים ואתם רוצים לדרבן אותם לפעילות, משחק ולמידה, שקלו לפרוש להם בחדר שטיח בצבעים עזים וחזקים ועם דוגמאות חזקות ומובחנות. דוגמאות וצבעים עזים שכאלה עשויים לעודד אצלם פעילות ויצירה מסוגים שונים.

 

סוגי אריגה ומרקם

לסוגי האריגה של השטיח ולמרקם הסופי שלו יש השפעות במגוון רחב של תחומים. ראשית, מבחינה אסתטית, לרבים מאיתנו יש העדפה לכאן או לכאן. יש כאלו שיעדיפו שטיח באריגה שטוחה עם חוטים עבים, שנראה מאוד גס וחומרי. שטיחים במרקם גס שכזה ניתן למצוא בגזרת השטיחים הארוגים באריגה הסטנדרטית, אותם שטיחי שאגי.

גם שטיחים בעלי מרקם עדין יותר ניתן למצוא באריגה שטוחה ובאריגה סטנדרטית, החוטים שישמשו באריגת שטיחים שכאלו יהיו דקים יותר והתוצאה שתתקבל תהיה יותר רכה. שני סוגי השטיחים מתאימים לחדר הילדים.

עכשיו שאתם בקיאים בכל האלמנטים שיש לקחת בחשבון, היכנסו לאתר הבית של עידה והתרשמו מקולקציית שטיחים ייחודית שתתאים בדיוק לבית שלכם.

שתי חתולים על שטיח בחדר הילד
שתי חתולים על שטיח בחדר הילד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *