לסתימות ביוב יש השפעה ישירה על איכות החיים שלנו. מערכת הביוב מאפשרת לנו שגרת חיים תקינה, ולעתים- רק כשמתעוררת שם בעיה, לפתע אנו מבינים זאת. ישנן סתימות ביוב ביתיות שלרוב לא דורשות טיפול דרמטי, ובמקרים כאלה אינסטלטור יפתור את הבעיה. אך במקרים אחרים, כמו סתימות גדולות במסעדות, בנייני משרדים, פיצוצי צנרת במערכת הביוב, ועוד- לעתים נדרש פתרון רציני יותר. הפתרון הזמין במצבים כאלו הוא הזמנת ביובית, שהיא משאית הנושאת ציוד משוכלל המאפשר שאיבת סתימות ופעולות נוספות. הביובית זמינה 24 שעות ביממה ולכן מהווה פתרון מעולה למקרים דחופים.

מדוע נוצרות סתימות במערכת הביוב?

סופר שירותי ביובית מסבירים לנו, שניתן להשוות את צינורות הביוב למערכת העורקים והורידים בגוף שלנו. בעת שימוש רב ומעבר פסולת, יש נטייה להצטברות של שומן ופסולת מסוגים אחרים על דפנות הצנרת, וזה יגרום עם הזמן להיצרות של פנים הצנרת. מתישהו יגיע הרגע שהצינור ייחסם, וזה בד"כ הרגע שבו אנו הופכים להיות מודעים לבעיה, היות והזרימה נעצרת במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב- עלול להתרחש מצב שבו תכולת הביוב חוזרת אל תוך חלל המגורים או העסק. במערכות ביוב ביתיות יש הרבה פחות בעיות, היות ותעבורת הפסולת שם היא נמוכה יחסית. אך בעסקים ציבוריים כמו מסעדות, בתי מלון, ועוד- סתימות במערכת הביוב נוטות להתרחש בתדירות גבוהה יותר, וכשהן מגיעות- המצב לרוב הוא גם חמור יותר.

שחרור סתימות ביוב

סתימות ביוב יכולות להיות שונות זו מזו. ברוב המצבים שבהם אנו נתקלים בבית המגורים שלנו- הזמנת אינסטלטור לרוב פותרת את העניין. במצבים של סתימות עקשניות יותר, ייתכן ויידרש ציוד רציני יותר על מנת לפתוח את הסתימה. ישנם מקומות שהם יותר "מועדים לפורענות" כשמדובר בסתימות ביוב, ואנו מדברים על מלונות, מסעדות, בנייני משרדים, ומקומות ציבוריים נוספים. מעבר לעובדה שבמקומות אלו תעבורת הפסולת במטבחים היא גבוהה יותר, יש גם את עניין השלכת הפסולת ההיגיינית לאסלות מצד לקוחות לא ממושמעים. כשמתרחשת סתימה רצינית, לרוב הפתרון הוא הזמנת משאית ביובית, שהיא משאית עם ציוד אינסטלציה משוכלל, שיכול לפתוח גם את הסתימות העקשניות ביותר. בביובית נוכל למצוא סיבים אופטיים המצלמים את צינורות מערכת הביוב, ציוד לשאיבת סתימות בלחץ אדיר, וציוד לשטיפת מערכות ביוב. יתרון ניכר לביובית הוא, שהיא זמינה 24 שעות ביממה, ומאפשרת פתרון מהיר וצמצום הנזק ככל האפשר לבתי העסק או הלקוח הפרטי.

שחרור של סתימות ביוב הוא משהו שכולנו ככל הנראה מכירים, לרוב בעת היארעות סתימה פשוטה יחסית בבית המגורים שלנו. בעוד סתימות פשוטות תוכלנה להיפתר בעזרת אינסטלטור, במצבים חמורים יותר נדרש להזמין ביובית, שהיא משאית עם ציוד מתקדם לפתיחת סתימות. ביובית זמינה מסביב לשעון ובמשך כל היממה, והזמנתה מאפשרת פתרון יעיל ומהיר עבור בעלי עסקים המעוניינים לפתור את הבעיה במהרה ולהשיב את העסק על כנו.

צינור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *