בעיות בעור וברקמות נלוות לעור מטופלות על ידי רופאי עור. בתוך עולם הרפואה, תחום רפואת העור הוא תחום גדול, בעל השפעות בריאותיות ואסתטיות. ישנם מקרים בהם רופאי עור מתרשלים בתפקידם וגורמים נזק מיותר למטופל. במאמר הבא נסקור שלושה מקרי רשלנות רפואית של רופאי עור.

 

רפואת עור

תחום רפואת העור, או דרמטולוגיה בשפת הרפואה, הוא אחד התחומים המרכזיים שמרכיבים את עולם הרפואה. תחום זה מתייחס למרכיבים האנטומיים, הפיזיולוגיים והפתולוגיים של העור. פרט לעור, רופאי העור מתעסקים גם בבעיות בשיער, בקרקפת ובציפורניים, שאלו רקמות הנלוות לעור.

ברפואת העור ישנם מספר תתי התמחויות: רפואת עור לילדים, רפואת עור קוסמטית, רפואת עור חיסונית ורפואת עור פתולוגית. רופאי עור שמבצעים רשלנות המסיבה נזק למטופל, יכולים להיות חשופים לתביעות רשלנות רפואית. ניתן לקרוא עוד על תביעות רשלנות רפואית באתר https://www.df-law.co.il.

 

פצעי לחץ

פצעי לחץ הם פצעים שמופיעים על העור בעיקר אצל אוכלוסייה מבוגרת. הפצעים האלו יכולים להופיע על העור לאחר הפעלת לחץ ממושך על נקודה מסוימת בגוף. פצעים אלו נפוצים אצל קשישים, שהניידות שלהם מוגבלת והעור שלהם הופך לחלש יותר במרוצת השנים. כמו כן, גם חולים המאושפזים זמן ממושך נוטים לסבול מהופעה של פצעי לחץ.

קיימים מקרים בהם מתקיימת רשלנות רפואית אצל אנשים הסובלים מפצעי לחץ. סיבות בגינם אפשר לתבוע תביעת רשלנות בגין נזק כתוצאה מפצעי לחץ הן בין היתר אי ביצוע בדיקה גופנית מלאה לחיפוש פצעי לחץ, אי ניקיון וחיטוי של פצעי לחץ המופיעים אצל המטופל ואי הקפדה על שינוי תנוחת מטופל.

 

סרטן העור

מחלת הסרטן נחשבת לאחת המחלות הקשות ביותר שיש. סרטן העור הוא סרטן הנגרם כתוצאה מחשיפה ממושכת לקרני השמש. תאים סרטניים מתפתחים על פני העור, עד לכדי מצב של הכתמתו. קיימים מספר סוגים של סרטן העור, כאשר מלנומה נחשב לסרטן העור הקטלני ביותר.

מלנומה נפוץ מאוד בישראל, עקב מזג האוויר הקיצי הכולל שעות רבות בהן נחשפים התושבים לשמש. אבחון מוקדם של המלנומה יכול לאפשר טיפול מקדים שיעלים את הסרטן עוד בשלביו המוקדמים. במקרה ורופא לא איבחן סרטן זה עקב טעות שבוצעה בחוסר סבירות ובניגוד לנורמות, הדבר יחשב לרשלנות רפואית באבחון.

 

מתן תרופות

כחלק משלב הטיפול, רופאי עור נותנים תרופות למחלות עור שונות. במידה והרופא נתן תרופות בצורה לא מבוקרת ואחראית, שכתוצאה מהן נגרם נזק למטופל, הדבר יכול להיחשב לרשלנות רפואית.

 

חשוב לדעת

לפני שקופצים למסקנות, חשוב להבין מה אומר החוק. לא כל טעות של רופא עור נחשבת לרשלנות רפואית. מכיוון שגם רופאים הם בני אדם בסופו של דבר, ייתכן והם פשוט יבצעו טעות מקצועית. במידה ורופא העור הפעיל את כל האמצעים המקצועיים שעומדים לרשותו ובכל זאת שגה, ייתכן כי הוא לא התרשל.

רשלנות רפואית

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *