סתימה בכיור היא תמיד אירוע מעצבן: היא אף פעם לא מגיעה בתזמון הנכון ולהתמודד איתה יכול להיות בלגן אחד שלם, מה גם שמדובר על התעסקות לא נעימה בכלל עם ריח שנוי במחלוקת והרבה לכלוך. אז מה אנחנו יודעים עליה?

 

שלב ראשון – איתור התקלה

מה בכלל יכול לגרום לסתימה בכיור? תלוי איפה מוקם הכיור. כיור בחדר המקלחת פעמים רבות נסתם ממצבור של שערות. כיור במטבח יכול בקלות להיסתם משאריות של אוכל שנכנסו אל הצנרת. פעמים רבות אנחנו בטוחים שפינינו בתום השימוש את השערות או את שאריות האוכל, אבל הם כבר מזמן חמקו אל תוך הצנרת ולכן הגורם הסותם רוב הפעמים אינו נראה לעין ונמצא במעמקי הצנרת. סיבה נוספת לסתימות יכולה להיות צנרת ישנה. בצנרת ישנה עלולים להימצא מצבורים ישנים של לכלוך הגורם לסתימות.

 

שלב שני – התמודדות עם הסתימה

היה וגיליתם שנדרשת פתיחת סתימה בכיור, עליכם להצטייד בפומפה. שימוש בפומפה מנסה להזיז את הגוש החוסם באמצעות וואקום חזק. במידה וזה לא עזר, ניתן לנסות לפתוח עם סליל מתכת, היכול להגיע גם למקומות עמוקים יותר בצנרת. ישנם גם חומרים כימיים כאלה ואחרים, אך יש לזכור כי הם עלולים להיות מסוכנים ולעשות נזק בלתי הפיך לצנרת ולאדם המשתמש בהם, יש להצטייד בציוד מגן ולא תמיד הוא נמצא באמתחתנו. ועל כן ישנה תמיד האפשרות הקלה והמהירה לקרוא לשירות שרברב 24/7.

 

איך יודעים למצוא שרברב/אינסטלטור מתאים?

הרבה פעמים סתימות בכיור תופסות אותנו בזמנים לא נוחים, כשאנחנו ממש לא מוכנים, ולכן אנחנו נפנה לאינסטלטור הראשון שיהיה זמין, בטח אם מדובר בזמנים כמו אמצע הלילה או שבתות. כמובן שגם נשמח למצוא שרברב שגר במרחק סביר ממקום מגורינו, על מנת שיוכל להגיע במהירות. אך אסור לשכוח כי לא כל שרברב שעונה על הקריטריונים הנ"ל הוא מקצועי, ואם יש זמן, ויש מספר שרברבים פנויים, עדיף לבחור בעל מקצוע בעל וותק, ניסיון ועם תעודות.

 

כמה זמן לוקח לכל הסיפור להיות מאחורי?

על השאלה הזאת יוכל לענות השרברב. לאחר שיבדוק ויאבחן את הבעיה, ויאמוד את 'גודל האסון', יוכל לתת טווח זמנים לתיקון הסתימה. במרבית הפעמים, ניתן לפתור את הבעיה במקום ולשכוח מכל האירוע כאילו מעולם לא קרה. אך ישנם מקרים בהם הסתימה עמוקה יותר, ויש צורך בטיפול מעמיק שייקח מעט יותר זמן.

 

התרופה הטובה ביותר לכל בעיה- מניעה!

הקפידו להשתמש ברשת שמגינה על פתח הניקוז של הכיור ולא לדחוס לצנרת את השאריות של השערות ולא את שיירי המזון. לאחר סיום השימוש, יש לאסוף מעל הרשת את מה שהצטבר. אם יש צורך השתמשו בכפפות. אם נראה שהמים התחילו להתנקז במהירות איטית מתמיד, טפלו בהקדם האפשרי, אל תחכו לנזקים שקשה להתמודד איתם.

סתימה בכיור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *