לעצב חדר המיועד לילדים הוא תהליך כיף וחשוב, בעיקר כשזה נוגע להתפתחות שלהם. חשוב לכלול דברים רבים בעיצוב החדר, אך האם כדאי לשלב בתהליך את בחירתם של הילדים או להחליט את הדברים לבד? זאת ועוד בכתבה שלפניכם.

 

ביחד ולחוד

לפני שתתחילו להיכנס לעסק של חדרי ילדים מעוצבים, לחפש בקטלוגים ולהסתייע במעצבת פנים, חשוב שתחליטו כיצד תרצו לבצע את התהליך, יחד עם הילדים או לבד. כמובן שנכנס כאן עניין אינדיבידואלי, שקשור באופי שלכם ושל ילדיכם, אך עם זאת באופן די גורף ניתן להגיד ששילוב בין הבחירות הוא דרך אולטימטיבית. אמנם, אתם המבוגרים תשלמו על הדברים ובעלי ניסיון החיים, אך זכרו כי החדר הוא של הילדים ולכן צריך להיות מותאם להם.

 

קונספט

בכדי ליצור מראה אחיד ונעים, כדאי לחשוב יחד עם הילדים על מראה כללי לחדר. כאן, הדעה של הילדים היא חשובה, הם יתרמו ויוסיפו דמיון ותעוזה וכך יוכלו להציע רעיונות מיוחדים שיצרו חדר שיאהבו ושיאפיין אותם. בבחירת הקונספט חשוב להחליט על הדברים הגדולים, כמו רהיטים והמיקום שלהם בחדר ועד לטאצ'ים הקטנים.

 

לשמור על פרופורציות

נוסיף הסתייגות קלה לחלק הקודם. כאשר נותנים לילדים לבחור את כל העיצוב, ייתכן והתמונה לא תצא הרמונית, כך למשל, יתכן ויבחרו צבעים לא מתאימים זה לזה או שיבחרו דברים שבעינם מאד יפים, אך פחות מתאימי לחדר ילדים, כמו כיסא מאד גבוה שלא פרקטי עבורם. על כן, חשוב לשים לב באילו מקומות להתערב ולמצוא פתרון ביניים לעיצוב החדר.

 

תרמו להתפתחות של הילד

חדר הילדים הוא מקום בו הם מבלים זמן מרובה, על כן חשוב שמעבר לנראות שלו, יתרום במובנים נוספים. בחלק זה, חשוב שתכינו רשימה של כלל הצרכים של הילדים שלכם, הקשורים בגיל שלהם ובשלב ההתפתחות שהם נמצאים בו. לאחר מכן, חשבו על משחקים ומוצרים אחרים שעשויים לתרום להם ולפתח אותם.

 

שינה ערבה

ידוע כי איכות השינה של ילדים תורמת להתפתחות נכונה וטובה. על כן, חשוב ליצור חדר שמאפשר שינה נעימה וטובה. תוכלו לעשות זאת באמצעות עיצוב יחסית אחיד שמשתמש בחומר גולם עיקרי וגוונים דומים זה לזה.

 

סדר בבלגן

חדרים של ילדים נוטים להיות מבולגנים, הם מפזרים את הצעצועים, זורקים את הבגדים על הרצפה ובדרך – כלל ההורים אלה שמסדרים. בכדי ליצור בסיס קל יותר שיעזור לילדים ללמוד לסדר את חדרם, הוסיפו לחדר מקומות אחסון. תוכלו להוסיף, ארונות, כוורות ועוד, המותאמים לגובה הילדים ושניתן לסדר בהם את הדברים בצורה קלה ונגישה. כך גם תלמדו אותו סדר מהו וגם תצרו חדר פרקטי ונעים.

 

לסיכום

עיצוב חדרי ילדים כולל בתוכו התייחסות לנושאים שונים, הכוללים נראות, פרקטיות, התפתחות הילד ועוד. חשוב לשלב בתהליך את הילדים ובהחלטות מסוימות לקחת את המושכות לידיים ולהחליט לבד.

חלל מעוצב

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *