המומחים בתחום אבטחת המידע חלוקים בדעתם לגבי נושאים רבים, אבל על דבר אחד כולם מסכימים – סקר אבטחת מידע יש לבצע לפחות פעם בשנה, כך שהשאלה היא לא אם לבצע סקר כזה אלא מתי.

למעשה, סקר בתחום אבטחת מידע הוא כמו כל בדיקה תקופתית אחרת. הרי לא תעלו על דעתכם שלא לבצע בדיקה שנתית לרכב, אז למה שבתחום אבטחת המידע הטיפול שלכם יהיה אחר? אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא ולגלות למה גם אתם חייבים לעצמכם סקר כזה.

 

לי זה לא יקרה

גם אם הארגון שלכם לא סבל עד כה מנחת זרועם של ההאקרים השונים, חשוב לדעת דבר אחד – לא לעולם חוסן והעובדה שההאקרים בימינו רק הולכים ומשתכללים משחקת לרעתכם ולרעת הארגון. לכן גם כאן המשפט "לי זה לא יקרה" נשאר ריק מתוכן.

יתרה מזאת, חברות וארגונים שלא מבצעים באופן שוטף סקר בתחום אבטחת מידע פוגעים בעצמכם מסיבה אחת -הם מעלים את הסיכון שלהם לפריצה בנושא. למעשה, סקר בתחום אבטחת מידע הוא בגדר הקדמת תרופה לפריצה אבל עם שדרוג.

סקר זה מאפשר לתכנן נכון את התקציב בתחום אבטחת המידע, לתעדף את המשאבים שהארגון מקצה לנושא ולטפל באופן יעיל בבעיות לפני שהן קורות. וכידוע – הדרך הטובה ביותר לטפל בבעיה (ופריצה למערכות הארגון היא בעיה גדולה) היא למנוע אותה מלכתחילה.

ורק כדי לסבר את האוזן – טיפול בפריצה לארגון תעלה הרבה יותר מסקר אבטחת מידע וכרוכה לרוב בחריגה מהתקציב, כך שאתם מרוויחים פעמיים: גם מבטיחים שהארגון שלכם בטוח וגם חוסכים כסף. ממש שתי ציפורים בסקר אחד.

 

כל המרבה הרי זה משובח

אם כבר השתכנעתם שסקר אבטחת מידע הוא הכרחי כדאי שתדעו שזה לא מספיק. למעשה, בתחום הזה ממש כמו בהגדה של פסח "כל המרבה הרי זה משובח". לכן, מומלץ לשלוח את העובדים שלכם לקורסים שונים בתחום אבטחת מידע.

אחד הקורסים המומלצים הוא לימודי סייבר. אתם יכולים לבחור בהתאם למיומנות ולידע של העובדים בין שתי אפשרויות: לימודי סייבר למתחילים וכן גם לימודי סייבר למתקדמים. בכל מקרה אסור לכם להתפשר ולפנות למקום הלימוד הטוב ביותר, כלומר מוסד לימודים שעומד בקריטריונים הבאים:

  • מוסד לימודים שמעמיד לרשות תלמידיו את המרצים המובילים בישראל בתחום אבטחת המידע
  • מוסד לימודים שמלווה את תלמידיו לאורך כל הלימודים וגם לאחריהם
  • מוסד לימודים שכולל התנסות מעשית באמצעות סימולטורים שמדמים את העולם הסייבר כפי שהוא באמת, כך שהתלמידים נחשפים למגוון הרחב ביותר של שיטות הגנה מחד והתקפה מאידך.

מידע מאובטח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *