בטוח שמעתם על אחוזי נכות, תו נכה וכרטיס פטור מתור. כל אלו, מותנים בקבלת הכרה בנכות מהביטוח הלאומי. גם אם מדובר בנכות מתאונת עבודה, גם אם מדובר בנכות מאירוע רפואי או מכול סיבה שהיא, באם אתם חווים מורכבות וקושי לנהל את שגרת היום יום שלכם כפי שניהלתם לפני, או יתרה מכך, לא יכולים להמשיך לעבוד בעבודה בה עבדתם, אתם חייבים לתבוע לקבלת הכרה מהביטוח לאומי בכך.

 

תאונת עבודה

תאונת עבודה היא תאונה אשר התרחשה במהלך שעובד היה בעבדותו, או לחילופין גם כאשר היה בדרך לעבודה או בדרך חזרה ממנה, לדוגמא תאונת דרכים. תאונת עבודה מכוסה מבחינה ביטוחית על ידי הביטוח הלאומי אשר מבטח כול עובד במסגרת עבודתו, אך אין ספק שגם למעסיק יש אחריות על מקרים של תאונות עבודה אשר התרחשו אצלו בעסק לעובדים שלו.

 

הכרה בנכות מהביטוח הלאומי

האם תאונת העבודה הותירה אצלכם נכות, מדובר בנכות מתאונת עבודה והיא מקבלת מעמד והתייחסות שונה מצד הביטוח הלאומי בכול הקשור לקצבאות ולסיוע עקב מה שאירע. הליך ההכרה מתחיל בהגשת תביעה אשר מפרטת את מה שקרה אך גם מצורפים אליה מסמכים ותיעודים רפואיים שתומכים בטענה של התובע. כמו כן, הביטוח הלאומי יכול להחליט לזמן לועדה רפואית על מנת לבחון יותר לעומק את המצב הרפואי שתואר.

 

קצבת נכות

לאחר שהביטוח הלאומי מכיר בנכות הוא מזכה באחוזי נכות. שיעורם של אחוזי הנכות נקבע על פי חומרת המצב של התובע בהתאם למפורט בספר הנכויות של הביטוח הלאומי כך שככול שהמצב חמור יותר כמובן שיקבל התובע שיעור גבוה יותר של אחוזי נכות אשר נעים מ-0 ל-100. בהתאם לשיעור שנקבע, מותאמת קצבת נכות כך שבהתאמה ככול שהשיעור גבוה יותר כך גם ערך הקצבה החודשית שמוענקת.

 

תביעת נכות בשל תאונת עבודה

עורך דין מנוסה ומקצועי אשר מתמחה בתחום של תאונות עבודה ימליץ לכם לא רק לפנות לנתיב של תביעה לקבלת נכות, אלא גם לקבל הכרה כנפגעי תאונת עבודה אשר עשויים לזכות אתכם בקצבה נוספת או לפחות בפיצוי נוסף. על מנת לקבל זאת, יש להוכיח כי התאונה אשר הייתה תאונת עבודה מה שלא תמיד כול כך פשוט ולכן תרצו איש מקצוע שיהיה לצדכם וינחה אתכם כיצד לפעול.

באם נותרה לכם נכות לאחר שחוויתם תאונת עבודה, מגיע לכם פיצוי אשר יכול להיות מענק חד פעמי או אפילו קצבה חודשית. אך על מנת לקבל זאת, עליכם לקבל תחילה הכרה בנכות בשל תאונת עבודה על ידי הגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי אשר קובע הכרה בנכות ושיעור אחוזי נכות מתאים לחומרת ולסוג המשב כך שלבסוף יותאם גם הסיוע על פי נהלי המוסד לביטוח לאומי.

נכות עקב תאונת עבודה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *