בין מעסיקים לעובדים שוררת מערכת יחסים שאינה שוויונית באופן מובנה. לשם כך, המדינה דאגה לחוקק חוקים, דיני עבודה, אשר מעגנים את זכויותיהם של העובדים כדי למנוע את ניצול חוסר השוויון. הלנת שכר מהווה אחד מהתחומים בהם המעסיקים יכולים לנצל את העובדים. כדי למנוע זאת, קיים חוק חד משמעי במסגרתו ניתן לתבוע את המעסיקים שפועלים כך. אז איך זה עובד? באילו מקרים ניתן לתבוע על הלנת שכר?

 

דיני עבודה – מה הם?

דיני עבודה הם אוסף של חוקים המסדירים את היחסים החוקיים בין מעסיקים לעובדים. במסגרת דיני העבודה, מוסדרים תחומים רבים כמו ימי מחלה, ימי חופשה, פיטורים, הרעה בתנאים, הלנת שכר ועוד. כמו כן, במקרה של פגיעה בזכויות, עובדים יכולים לתבוע את המעסיקים שלהם. לדוגמה, עובד במשרד במרכז הארץ שפוטר לא כדין, יכול ליצור קשר עם עורך דין דיני עבודה תל אביב ולתבוע את המעסיק שלו.

 

מה זה שכר מולן?

חוק הלנת שכר, היושב תחת מטריית דיני העבודה, קובע שעובד חייב לקבל את שכרו לכל היותר עד היום התשיעי מהמועד שנקבע לתשלום השכר. היה והעובד לא קיבל את השכר עד היום התשיעי מהמועד שנקבע מראש, העובד יכול לתבוע את המעסיק שלו תחת חוק הלנת שכר.

כמו כן, הלנת שכר מהווה עבירה חמורה אשר תחת תנאים מסוימים ניתן לקבל באמצעותה פיצויים נרחבים. חשוב להדגיש, שכר מולן נחשב ככזה גם אם מדובר בחלק מהשכר. לדוגמה, במידה והשכר עומד על 1000 ₪ ועד היום התשיעי שולמו רק 800 ₪, אזי התקיימת הלנת שכר בגובה 200 ₪.

 

מה עושים במצב של הלנת שכר?

במקרה של הפרה של החוק בדמות הלנת שכר, כדאי לתבוע את המעסיק כדי לממש את הזכות שניתנה על פי חוק. יחד עם זאת, חשוב לעקוב אחר מספר עקרונות חשובים כדי לאפשר ניצול מירבי של הזכויות החוקיות. ראשית, חשוב לבחור עורך דין דיני עבודה מקצועי, כזה שיידע להפיק את המירב מהמצב הנתון, שנית יש להקפיד על לוחות הזמנים שנקבעו על פי חוק. במידה ולא מגישים תביעה תחת מסגרת הזמנים הקבועה בחוק, התביעה לא תתקבל.

 

מתי אפשר להגיש את התביעה?

על פי חוק, ניתן להגיש את התביעה עד שנה מהמועד בו העובד היה אמור לקבל את שכרו במקרה שהוא לא קיבל אותו כלל. עם זאת, במידה והמעסיק שילם באיחור, אפשר לתבוע אותו על התקופה בה השכר עוכב. במקרה כזה, קיימת אפשרות להגיש תביעה עד 60 יום ממועד קבלת השכר או עד 90 יום תחת אישור ייחודי מטעם בית הדין לעבודה.

 

נפגעתם מהלנת שכר? אל תחכו

מרכיב הזמן הוא קריטי כשזה נוגע לתביעה בגין הלנת שכר. אם המעסיק שלכם לא שילם לכם בזמן, מהרו לקדם תביעה כדי לממש את מלוא הזכויות שמגיעות לכם על פי חוק. בהצלחה!

חוקי עבודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *