המון אנשים עושים טעות ורוכשים רכב שאינו מתאים ונכון עבורכם. יש כאלו שקונים רכב חדש שהם בעצם אינם יכולים להרשות לעצמם, בתהליך קניית רכב בתשלומים הם פורסים את התשלומים אך מגלים שהם אינם מסוגלים לעמוד בהם, דבר זה קורה לא מעט. ישנם אנשים שלא לוקחים בחשבון גורמים שונים כגון בעיות חנייה באזורם וקונים רכב ארוך וישנם כאלו שלוקחים בחשבון שהמשפחה עומדת להתרחב ורוכשים רכב שאינו מתאים עבור המשפחה שלהם.

קודם כל לפני שאתם מחפשים רכב וניגשים לסוכנות הרכבים הקרובה לביתכם חשוב לעשות רשימה של כמה דברים מרכזיים כגון הרגלי נסיעה: האם אתם נוהגים לנסוע שעות ארוכות ברכב בנסיעות בינעירוניות או שמדובר בנסיעות בתוך העיר בלבד כגון לשים את הילדים בחוגים והחברים, לנסוע לסופר ולעשות קניות או לטיולים משפחתיים.

רוב סוכנויות הרכבים יחזיקו מספר מצומצם של דגמים מ-2 או 3 יצרנים מרכזיים אשר מיוצגים ע"י היבואן המורשה, מצב זה אינו מאפשר לכם לבחור באמת את הרכב שמתאים עבורכם, רוב האנשים מחזיקים בראשם תמונה כללית של סוג הרכב אותו הם מעוניינים לקנות אך סוכנויות הרכב אינם יחזיקו לרוב בסוג הרכב שתרצו.

לאחר שבדרך כלל אנו בוחרים ברכב חדש והוא היה ברשותנו כמה שנים אנחנו מחליטים למכור אותו להליך המכירה ישנם כמה כללים מאוד חשובים במיוחד כפי שציינו כאן בין אם אנחנו הצד המוכר או הצד הקונה עלינו לדעת איזו בדיקה עלינו לעשות לרכב החדש שברשותנו לפני המסירה שלו לרוכש.

רכב חדש

שלא יעבדו עליכם

חשוב מאוד לדעת שמבחינת החוק יבואני הרכב אינם מחייבים לדווח לכם על ליקויים שהתגלו ברכב לפני המסירה במידה ועלות התיקון אינה עולה על 5% משווי הרכב. פרצה זו מאפשרת ליבואני הרכב ולסוכנויות הרכבים אפשרות לעגל פינות. ישנם מקרים נדירים בהם נמצאים ליקויים חמורים מאוד במערכות הבטיחות של הרכב, ההיגוי ואפילו מחשבי הרכב אבל לרוב היבואנים לא יודו בכך.

לכן מומלץ מאוד בימים הראשונים של מסירת הרכב לבצע בדיקת נסיעה זהירה יתר על המידה ולשים לב לכל תגובה או רעידה שעלולה להתרחש ברכב. בעת בחירה רכב כזה ההמלצה תמיד תהיה לפנות לסוכנות רכב בעלת מוניטין מכובד אשר ידועה ברמת השירות שלה ופועלת בשקיפות מלאה למול היצרנים. על החברה לדאוג לבצע בדיקה ליקויים או תקלות ובאחריותם לספק אחריות במידה והתגלה ליקויי כלשהוא ברכב.

רוב הרכבים החדשים מגיעים אלינו ממדינות המזרח ואירופה והם עוברות מסע ארוך, בעקבות עלויות הייצור הגבוהות העבירו היצרנים ממדינות מערב אירופה כגון גרמניה את פס הייצור שלהם למדינות בהם עלות הייצור כגון תשתיות ושכר עובדים הוא נמוך יותר. ברגע שהרכב עוזב את פס הייצור מהיצרן הוא עובר דרך ארוכה עד שהוא מגיע ליעדו החל ממפעל הייצור, דרך הנמל שם הוא מועבר לספינה ומהספינה הוא מגיע לנמל בישראל. ברגע שהוא מגיע לנמל הישראלי הוא עובר לבונדד ומשם לסוכנות הרכב.

כפי שניתן לראות לפי תרשים הדרך שבה הרכב עובר ניתן לגלות שכל רכב עובר תחנות שונות בדרכו משלב הייצור לעד ליעדו, כל תחנה עלולה להסב נזק לרכב בגלל השינוע שלו מנקודה לנקודה ולעיתים מדובר אף בשריטות אשר עלות תיקונן יכול להיעמד על אלפי שקלים, ויותר מזה אם מדובר בנזק משמעותי הכולל פגיעה בשלדה או בגוף הרכב החיצוני או הפנימי.

חשוב לדעת שרכבים אלו עוברים תהליך שהות ארוכה ובתנאי מזג האוויר שלעתים גם קיצוניים, כגון שמש וגשמים לכן בעת בחירת הרכב צריך לשים לב ולבחון היטב כל פרט ברכב עד רמת הסנטימטר מבפנים הרכב ומבחוץ, תבדקו האם קיימים כיפופי פח בגוף, שינויים בגוון הצבע במקומות שונים ברכב, ריפודים שהתלכלכו, שריטות נסתרות, אל תתביישו אפילו להרים את מכסה המנוע ולוודא שהכול תקין וכשורה. לאחר מכן בצעו בדיקה כאשר הרכב מונע ובדקו אם הכול תקין החל מרעש האגזוז, הטורים של הרכב, חלונות החשמל והמערכת החשמלית של הרכב, פנסים וכד' דברים שדי פשוט לבדוק גם אם אתם לא מומחים.

במידה ואיתרתם תקלה או ליקוי כלשהו ברכב עצרו הכול, הסבירו לאיש הצוות על התקלה ואל תחתמו על שום מסמך. הדרך הטובה ביותר לטפל בתקלה או בליקוי אשר התגלה זה לפנות לסוכנות ולהראות להם את התקלה. ההוצאה על רכב חדש נאמדת היום בעשרות אם לא מאות אלפי שקלים ועליכם לקבל בהתאם למה ששילמתם את הרכב הטוב ביותר עבורכם.

אז לפני שמוסרים לכם את הרכב החדש כדאי שתבדקו את הדברים הבאים

בצעו נסיעת מבחן – יבואני הרכב דואגים להעמיד ללקוח את האפשרות לבצע נסיעת מבחן ברוב הדגמים אותם הם מחזקים. ואם מציעים לכם לא תנצלו ? רכישת רכב ללא נסיעת מבחן משולה לקניית חתול בשק, הרכב אמנם יכול להיות מבחוץ ברמה הגבוה ביותר אבל ברגע שהמפתחות יתניעו את הרכב יכולים להתגלות פגמים בדגם, עליכם לבדוק את נוחות הנסיעה והאחיזה בהגה בכביש, האם שדה הראייה נח לכם, האם המזגן מתאים לכם והאם תצוגת הרדיו היא כפי שאתם אוהבים ורגילים. תדאגו לנהוג בסביבה הטבעית שלכם ברכב.

האם יש אחריות – האחריות הניתנת עם הרכב לעיתים יכולה לחסוך לכם אלפי שקלים במקרה והתגלתה תקלה או ליקוי ברכב, ומה לעשות רכבים נוטים להתקלקל. בשנת 1978 נקבע כי לרכב חדש תינתן אחריות של לא פחות משנתיים וכי היבואן המציע אחריות לרכב מעל לשנתיים חייב לתת את האפשרות לבחור האם לבחור את האחריות בתשלום נוסף או לוותר. לפני שאתם מוותרים על האחריות בכזו קלות מומלץ לוודא מה היא האחריות שהיבואן גובה ומה עלות התיקונים שעלולים לצוץ במידת הצורך.

לפרטים נוספים: https://saveadate.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *