ניקיון החלל שבו אתם שוהים הינו דבר בסיסי ואף הכרחי, שכן, לניקיון יש השפעה על איכות האוויר שאותו אתם נושמים, על רמת מצב הרוח שלכם, על יכולת הריכוז שלכם, על התפקוד שלם ועוד. מסיבה זו, הקפדה על ניקיון הבית הפרט שלכם ועל ניקיון מקום העבודה שלכם הינה חשובה ומשפיעה רבות על פרמטרים שונים.

 

ניקיון הבית מול ניקיון המשרד

ניתן לומר, כי ניקיון של בית הינו מורכב יותר מאשר ניקיון של משרד, שכן, הוא מחולק לפי כמה מרחבים שונים. בנוסף לכך, הבית כולל אביזרים שונים, כגון: שטיחים, אשר עשויים להפוך את מלאכת הניקיון לממושכת יותר בשל ההתעסקות גם בניקיון שלהם. חדרי השינה, הכלולים במרחב הבית, גם הם לרוב דורשים התעסקות לא מעטה, מבחינת ניקיון, שכן הם כוללים אביזרים שונים, כגון: מצעים, מדפים, שידות ועוד.

המרחב המשרדי, לעומת זאת, כולל מאפיינים אחרים מאלה שקיימים בבית, אך גם הוא מחייב הקפדה על ביצוע ניקיון יסודי ומקיף. עובדים מבלים זמן ממושך במקום העבודה ולכן, דאגה לניקוי המשרדים שבהם הם שוהים, הינה חשובה והכרחית לטובת תפקוד תקין שלהם במהלך שעות העבודה. מעבר לכך, נראות המשרד חשובה לא פחות ולכן, החשיבות לניקוי וסדר שלו לעיתים אפילו גבוהה יותר מחשיבות הניקוי שי להקפיד לבצע בבית.

מבחינת המרחבים הכלולים במשרד, ניכר כי הוא פחות מורכב מהחלל הביתי. אולם, תנועת האנשים הגדולה הקיימת בדרך כלל במשרדים, עשויה להגביר את כמות הלכלוך המצטברת בהם ובהתאם, מגבירה את הצורך בניקיון יומיומי. כיום, מקומות עבודה נוהגים להיעזר בשירותיה של חברת ניקיון, אשר דואגת לביצוע ניקיון וסדר באופן עקבי ולמעשה, אחראית על התחזוקה השוטפת של החללים השונים שקיימים בהם. הדגש בביצוע ניקיון משרדים מושם בדרך כלל על ניקיון השטחים, בהם מתנהלת תנועת אנשים גבוהה, במהלך היום, כגון: במטבחון, בשירותים, בשולחנות עבודה וכד'.

 

שירותי ניקיון לבתים ולמשרדים

לרוב, חברות ניקיון מציעות את שירותיהן, כגון ניקיון משרדים, ללקוחות שונים, כאשר ההקפדה בביצוע הניקיון מתרכזת בעיקר על חללים מרכזיים שנוטים לצבור לכלוך באופן שוטף. במשרדים בדרך כלל קיים ציוד, שבו עושים העובדים שימוש שוטף במהלך עבודתם. ציוד זה כולל מחשבים, מדפסות, טלפונים, מכונות צילום וכיו"ב, אשר צובר לכלוך לא מעט, תוך כדי שימוש בו. במהלך הניקיון במשרד ישנה חשיבות גבוהה להתמקד גם בציוד הקיים בו, שכן, השימוש התכוף בו מחייב שמירה על היגיינה.

 

לסיכום

ביצוע ניקיון של בית ושל משרד הינו בעל חשיבות גבוהה, בשל היתרונות שהוא מקנה עבור תפקוד האנשים הנמצאים במרחביהם ועבור הנראות של כל אחד מהם. יחד עם זאת,  קיימים הבדלים מסוימים בין השניים מבחינת תכיפות הניקיון המתבצע בהם ומבחינת האלמנטים הקיימים בהם, אשר נדרש לנקותם באופן עקבי.

חברת ניקיון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *