בכל מה שקשור במתן רפואת חירום יש הרבה ערפל. הרבה אנשים מתבלבלים וחושבים שחובשים ופראמדיקים הם מבצעים את אותה עבודה ומדובר באותו מקצוע. לשניהם יש חשיבות רבה בכל מה שקשור למתן רפואת חירום אבל מדובר בשני תפקידים שונים בעלי הסמכות שונות. אז מה ההבדל בין חובש ופראמדיק? מה התפקיד של ל אחד וכיצד הוא מתבצע בפועל? אנחנו כאן בכדי לפזר טיפה את החוסר וודאות.

 

אז מה זה חובש?

לפני שאפשר להבין מה ההבדל בין חובש לפראמדיק צריך להבין מה כל תפקיד בפועל. חובש הוא אדם מיומן ומומחה למקצוע רפואת החירום והוא מוכשר לשם כך. החובש הוא סוג של מומחה במתן שירותי עזרה ראשונה והוא יודע כיצד להגיב במהירות למצבי חירום בכל התחומים שקשורים לרפואת חירום וזירות תאונה שונות. החובשים בארץ הוא פועלים ומוסמכים על ידי מד"א או איחוד ההצלה או על ידי חיל הרפואה הצבאי. אם נשווה את ההיררכיה בדרגות השונות של נותני השירות הרפואי ברפואת חירום, חובש יהיה בדרגתו מעל למגיש עזרה ראשונה רגיל. ההסמכה של החובש הנה ארוכה יותר ובסופה הוא מוסמך לבצע ואף מיומן יותר לבצע את תפקידו.

 

ומה זה פראמדיק?

פראמדיק הוא אדם שעוסק במקצוע רפואת החירום והוא בעל סמכות בכירה בתחום אך אינו רופא. הוא נותן טיפול רפואי מתקדם בתנאים שאינם תנאים נקיים כמו בבית חולים בעת שמופיעה פציעה או מחלה אצל אדם מסוים. הפראמדיק יהיה הראשון לבצע הערכת מצב של החולה ולתת לו את הטיפול הנכון ביותר. הפראמדיק צריך לעבור הסמכה ארוכה האורכת בין שנה וחצי לשנתיים בעלת מיונים רבים אשר בסופה הוא יהיה מוסמך להציל חיי אדם. עכשיו כאשר אנחנו מבינים שמדובר בשני מקצועות שונים, בואו נבין את ההבדל המהותי בין חובש ופראמדיק.

 

אז מה ההבדל בין חובש לפראמדיק?

ההבדל בין חובש ופראמדיק מתחיל קודם כל בכמות הידע שיש לכל אחד ואחד מהם. לחובש יש ידע בכל מה שקשור להגשת עזרה ראשונה ועזרה לפצועים בשטח כמו לבשל אנשים שהם נפגעים בתאונת דרכים ואפילו ביצוע החייאה בסיסית וחצי מתקדמת לצד החדרת עירוי. לעומת זאת הפרמדיק יש את הידע המקצועי ואת ההכשרה לתת לפצוע את ההחייאה המתקדמת יותר ואפילו ביצועים ניתוח שדה וניתן לראות בו כמו "רופא בשטח". הסמכות הרפואית של הפראמדיק היא גם בקביעת מוות מה שאין לחובש את ההסכמה לעשות.

בכל מקרה חשוב להדגיש, במקרי חירום פונים למרכז לרפואת חרום ואנחנו נדע להתאים את המטפלים בצורה הטובה יותר אליכם. ככה שאתם יכולים להיות חסרי חששות במקרים אלו ויגיעו אליכם אנשי המקצוע הטובים ביותר בין אם מדובר בחובשים או פראמדיקים אשר מוסמכים לעזור לכם בכל מקרה חירום.

DarkoStojanovic / Pixabay

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *