כל מה שקשור להיריון וללידה הינו עניין רגיש מאוד, שכן בין אם מדובר על היריון שתוכנן ובין אם לא, הרי שזה מעורר אינספור רגשות, תהיות ושאלות. הנתונים מראים שלא מעט הפלות טבעיות מתרחשות בשליש הראשון של ההיגיון, אך מה זה קורה ומהן הסיבות לכך?

 

גורמים שונים ומורכבים המובילים להפלות

עוד לפני שנדבר על הפלה בשליש הראשון שנעשית בצורה יזומה על ידי האישה ובהתאם לרצונה, נדבר גם על הסיבות הטבעיות שעלולות להוביל להפלה, והן רבות ומגוונות:

  • הפרעות גנטיות או כרומוזומליות בעובר – במקרים כאלה העובר לא מתפתח באופן תקין.
  • הפלות שנגרמות בגלל בעיות בריאות של האישה ההרה – כאן כבר מדובר על הפלות שמתרחשות לעיתים נדירות יותר והגורמים יכולים להיות סכרת שאינה מאוזנת, מחלות של בלוטת התריס ועוד.
  • היסטוריה של הפלות טבעיות
  • עישון
  • שתיית אלכוהול
  • גיל האם – ככל שגילה עולה הסיכון להפלה גדל.

כפי שניתן לראות, כמובן שישנם גורמים שאפשר לשלוט בהם ולהשפיע עליהם, כמו הימנעות מסחיבת משקל כבד, הימנעות משתייה והימנעות מעישון. עם זאת, יש גם גומרים גנטיים שלא נוכל להשפיע עליהם ולכן חשוב להיות ערים לעניין.

 

באיזה דרכים אישה יכולה להפסיק בצורה יזומה את ההיריון?

מעבר לכל אותם המקרים שבהם הפלה יכולה, בצער ובכאב, להתרחש באופן טבעי, יש גם מקרים שבהם האישה תחליט שהיא רוצה להפסיק את ההיריון. לא משנה מה הסיבה לכך, שכן בכל מקרה יש שתי דרכים לעשות זאת. הדרך הראשונה היא על ידי כדורים שמתאימים לכך, אותם ניתן לקחת עד השבוע התשיעי להיריון, והדרך השנייה היא דרך כירורגית. את הדרך הזאת אפשר לבצע עד השבוע ה12, מה שמעניק לאישה עוד כמה שבועות לחשוב על הדברים ולקבל את ההחלטה הנכונה לה ביותר.

 

החשיבות של טיפולים במקום מתקדם, מוכר וידוע

בין אם את אישה שרוצה להפסיק באופן יזום את ההיריון ובין אם חווית כבר הפלה טבעית אחת או שתיים, ברור שאת חייבת להקדיש מחשבה לשאלה איפה את רוצה להיות מטופלת. לא חסרים מקומות ומרכזים רפואיים בארץ שבהם ניתן יהיה לעשות לך את כל הטיפולים הנדרשים. עם זאת, האם את באמת ובתמים מאמינה שבכל מרכז רפואי כזה עובדים הרופאים הכי טובים שיש? לצערנו הרב התשובה היא כמובן לא. יתרה מכך, לא בכל מקום הציוד הרפואי הוא המתקדם ביותר שיש, ואם יש משהו בטוח, זה שלא כדאי לך להתפשר כאשר את מחפשת מקום מובילים לטיפולים. בחרי היטב איפה את רוצה שיטפלו בך, יאבחנו כל דבר או יעזרו לך להפסיק את ההיריון הלא רצוי. בחירת מרכז רפואי מתקדם ומוביל תבטיח לך שקט נפשי. תוכלי להיות בטוחה שאת בידיים טובות ושבסופו של דבר, אחרי שהטיפול הרפואי יסתיים, לא תצטערי על בחירתכם במקום שאליו פנית.

אישה עם בטן הריונית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *