בחירה נכונה של יועץ עסקי – פיננסי יכולה להשפיע במידה משמעותית על הצלחת העסק והתקדמותו הנכונה אל היעדים והמטרות שהגדיר הבעלים.

יחד עם זאת, בעלי מקצוע רבים מציעים את שירותיהם, כך שבעלי עסקים רבים מתלבטים כיצד למצוא את היועץ הפיננסי המתאים לצרכי העסק שלכם.

כדי שתצליחו לדייק במציאת היועץ המתאים עבורכם, אייל פז יועץ פיננסי הכין לכם מדריך קצר ואפקטיבי למציאת היועץ הפיננסי המושלם.

 

מה עושה יועץ פיננסי

יועץ פיננסי מתמקד בהבראה, או בקידום של העסק לעבר יעדים מוגדרים באמצעות ארגון מחדש ויצירת סדר בהתנהלות הפיננסית של העסק על היבטיה השונים.

יועץ פיננסי עשוי לסייע לבעל העסק בהשגת מקורות מימון והלוואות בערבות המדינה,

או להתמקד ביצירת דוחות לקבלת תמונה מלאה על הכנסות והוצאות העסק,

בניית תוכנית עסקית, תזרים מזומנים ובניית תקציב לשנה הבאה, התייעלות העסק לצורך צמצום הוצאות ועוד.

המטרה העיקרית של יועץ פיננסי בכל המקרים היא להגדיל את הרווחים של העסק, להעניק לעסק יציבות כלכלית לטווח ארוך ולהפחית מהעומס המוטל על כתפי הבעלים באמצעות המלצה על צעדי התייעלות.

 

בחירת יועץ פיננסי לעסק – כל הקריטריונים

יועצים פיננסיים פועלים בצורה דומה, אך יש ביניהם, מן הסתם, הבדלים מהותיים הבאים לידי ביטוי באופנים שונים:

 

תחום התמחות

יועצים עסקיים בקיאים גם בהיבטים הפיננסיים של העסק, אבל אם הצרכים שלכם ושל העסק שלכם מתמקדים בפן הכלכלי של העסק, כדאי לבחור יועץ כלכלי עם זיקה לתחום הפיננסים – למשל יועץ שעבד בעבר בבנקים, התמחה בתפקידים פיננסים שונים, יצר קשרים עמוקים עם דמויות מפתח בתחום הכלכלה ועוד.

 

 ניסיון רלוונטי

ככל שהיועץ שלכם ותיק ומנוסה בתחום, כך יש לו נקודת מבט רחבה יותר על עולם העסקים בישראל והוא גם צפוי להכיר טוב יותר את הדרכים לעזור לבעלי עסקים.

בנוסף, יועץ מנוסה יוכל להציג בפניכם המלצות מלקוחותיו המרוצים, שיסייעו לכם לתת בו אמון ולהרגיש שאתם בידיים טובות.

 

יכולת הקשבה

בין אם תרצו להודות בכך ובין אם לא – בעלי עסקים רבים זקוקים לאוזן קשבת, למישהו שיכיל אותם, יקשיב לקושי שלהם ויקדיש מאמצים לטובת התאמת אופן הפעולה שלו ליעדים שבעל העסק מעוניין בהם.

 

התאמה לרוח הזמן

ככל שהיועת העסקי שלכם ותיק ומנוסה, הוא צריך גם להיות מעודכן באופן קבוע ובתדירות גבוהה בכל החידושים והשינויים בתחום העסקים.

כלים טכנולוגיים חדשים המשמשים בעלי עסקים לשיפור היבטים שונים של עבודת העסק, ביחוד בתחום הפיננסים ובתחום השיווק, תחום התפעול ואף בנושא ניהול הזמן.

 

לסיכום

יועץ פיננסי איכותי לעסקים חייב להיות איש מקצוע בעל ניסיון סביר ומקיף בתחום העסקים ובתחום הכלכלה.

יחד עם זאת, הוא צריך להיות גם גמיש דיו, כדי להתאים את אופן העבודה שלו לצרכים של העסק ובעלי העסק, הוא צריך להיות בעל ניסיון רב, אבל גם מעודכן בכל החידושים הרלוונטיים ומעל הכל, קשוב ואמפטי לקשיים ולצרכים של בעל העסק.

 

נתונים פיננסים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *