תהליך לקיחת משכנתא וקניית דירה יכול להיות מאוד מלחיץ ומסובך. ישנם המון מונחים וגורמים שצריך לדעת, להכיר ולחשב, יש חשיבות עצומה לגובה הריבית ותהליך המשא ומתן אל מול הבנק, וחשוב שיהיה מישהו מנוסה בצד שלכם. יועץ משכנתאות מיומן ואמין יוכל לסייע לכם להשיג את המשכנתא המתאימה ביותר עבורכם, וללוות אתכם עד להגשמת חלום הדירה. איך מוצאים אותו? הנה כמה שלבים שיסייעו לכם לבחור את היועץ המתאים עבורכם 

 

שלב ראשון: המלצות וחוות דעת

עשו סקר קטן בקרב החברים והמשפחה (אבל אנשים שאתם סומכים על דעתם כמובן) ובקשו מהם המלצות על יועץ משכנתאות מוצלח ואמין שסייע להם ברכישת דירה. בדקו איתם היטב מה היו נקודת החוזקה והחולשה של היועץ ומה הניסיון שיש לו? יועצי משכנתאות לרוב הם אנשים בעלי ידע וניסיון במערכת הפיננסית וחשוב שתדעו מהו הרקע של כל יועץ ויועץ, היכן הוא עבד ומה היו הישגיו לפני שפנה לדרך עצמאית.

יועץ משכנתאות

שלב שני: פגישה אישית ותיאום ציפיות

לאחר שיחת טלפון ראשונית, קבעו פגישה אישית, פרונטלית או מקוונת, עם מספר יועצים שלגביהם אתם מתלבטים. לפני הפגישה, הכינו מראש את המסמכים הנדרשים ורשימת שאלות. במהלך הפגישה, הציגו בפני היועץ את השאלה החשובה: כמה משכנתא אפשר לקחת ביחס למצבכם הפיננסי הנוכחי.עוד כדאי לבדוק: כמה שנות ניסיון יש ליועץ? היכן הוא עבד בעבר, האם הוא עצמאי או חלק מחברה? האם הוא משדר לכם אמינות ואדיבות? במהלך הפגישה, הקפידו להגדיר גם את השירות אותו אתם מבקשים.

לדוגמה, האם תוכלו להסתפק רק בייעוץ מרחוק או שאתם זקוקים לנוכחות היועץ בתהליך המשא ומתן עצמו? האם הוא אחראי על תהליכים בירוקרטיים ארוכים ולמעשה חוסך לכם כאבי ראש, או שתפקידו הוא בייעוץ בלבד? תיאום ציפיות לפני התהליך יחסוך לכם הרבה עוגמת נפש בהמשך, ויכוון אתכם למצוא את היועץ המתאים ביותר עבורכם.

 

שלב שלישי: מערכת יחסים בין היועץ לבנק

זכרו, יועץ המשכנתאות צריך לעבוד עבורכם ולא עבור הבנק. חשוב שתהיה לו מערכת יחסים טובה עם כל הבנקים השונים, משום שהדבר מצביע על רמת אמון גבוהה בין הצדדים, מה שעשוי לשפר את הסיכויים שלכם לקבלת ריבית משתלמת ונמוכה ככל האפשר. זכרו, אם יועץ המשכנתאות הנבחר מתעקש להפנות אתכם לבנק אחד בלבד, זהו תמרור אזהרה משום שייתכן והאינטרס הפרטי שלו עולה על האינטרס המקצועי – להשיג עבור הלקוח את הטוב ביותר.

 

שלב רביעי: קביעת מודל תמחור מתאים

התעריף עבור ייעוץ משכנתאות נקבע לרוב על פי היקף התיק. ישנם גם יועצים הגובים לפי שעה, אבל לרוב הסכומים בסופו של דבר זהים. ייתכן כי בתחילה הסכום יישמע לכם גבוה מדי, אולם לרוב הסכום שתשלמו ליועץ מוצלח, יחסוך לכם הרבה יותר כסף על העסקה כולה.

יועץ משכנתאות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *