מגורים בשכונה דתית לאומית יכולים להקנות לכם ולבני משפחתם שורה ארוכה של יתרונות. מהם? במאמר הבא נפרט את כל הסיבות למגורים בשכונה בעלת אופי דתי-לאומי.

 

מגורים בשכונה דתית לאומית – מהם היתרונות?

המשותף לדתיים לאומיים הוא ללא ספק הזיקה לחיי קהילה, בכל אזור מגורים בישראל. אם נבחן אזורים בישראל הכוללים ריכוז משמעותי של דתיים לאומיים כדוגמת פסגת זאב, גבעת שמואל וכן השכונה החדשה אורות בדורות, ניתן להבחין כי היתרון הבולט של מגורים בשכונה דתית הם חיי הקהילה אותה מנהלים התושבים, בהתאם למסורת ועם זיקה תרבותית חזקה אשר נמשכת מדור לדור, כחלק ממסורת משפחתית ויהודית.  בנוסף, עצם הקרבה לבית הכנסת בכל שישי וחגים מגבשת ומעניקה ערך מוסף בעבור כל תושב, כאשר אם נבחן את יחסי הקרבה בין המשפחה והחברים, ניתן לראות כי במגזר הדתי לאומי ישנה אחידות וגיבוש, בשל מערכת עוטפת וחמה במיוחד בדמות הקהילה עצמה, וראשיה. כחלק מהיתרונות הגלומים במגורים בשכונה בה כמעט כולם מכירים האחד את השני ,ו ניתן לראות כיצד דורות גדלים זה לצד זה במשך עשורים. מגורים במסגרת כזו יכולה להפיק בעבורכם ובעבור בני משפחתם חיי קהילה, זיקה לדת ומסורתיות אותה רציתם, וחיפשתם. בהתאם לכך, ניתן להבחין כיצד הביקוש למגורים בשכונות בעלות אופי דתי לאומי עולה בהתמדה, כחלק מהעלייה בהיקפי הביקוש אשר מחוללים מהפכה של ממש בעולם הנדל"ן.

דתי לאומי

חיי קהילה ומשפחה בעלות צביון דתי לאומי

שכונות בעלות אופי דתי לאומי הן שכונות אשר ממוקמות במדד סוציו אקונומי גבוה, כמו גם בעלות צביון דתי וימני. זאת ועוד, סקרים אשר נערכו באזורים בהם מתגוררים דרך קבע דיווחו על תחושת סולידיות, שמחה ונתינה גבוה יותר מאשר בשכונות בעלות אופי חילוני או חרדי,  כאשר הדגש אשר חזר שוב ושוב בתשובות התושבים הוא על תחושת קהילתיות חזקה במיוחד המאפשרת לקיים חיי משפחה רגועים ונוחים, בחיק קהילה מחבקת ועוטפת. בנוסף, מגורים בשכונה דתית לאומית מאפשרת לקיים אורח חיים דתי ליברלי אשר מקפיד על קיום הלכות כדוגמת שמירת שבת, כשרות וכו', אולם באופן שבו המסורת היהודית משתלבת עם חיי היום יום באופן שאינו כופה או מחמיר. לא ניתן להתעלם מן העובדה כי היקף הילודה במגזר הדתי לאומי גבוה יותר משאר האוכלוסייה, ולכן לרוב שכונות דתיות לאומיות הן שכונות בעלות צביון משפחתי, הכוללים בתי כנסת, מרכזים קהילתיים, בתי ספר, מתנ"סים ועוד.

 

תנופת בנייה של פרויקטים למגורים

כאמור, בשנים האחרונות חלה תנופת בנייה משמעותית בעבור משפחות מהמגזר הדתי לאומי, וזאת בשל העלייה בהקיפי הביקוש. פרויקט בולט הינו אורות בדורות, שכונה חדשה המוקמת בימים אלו בעיר דורות עילית. לקבלת פרטים נוספים אודות האלטרנטיבה החדשה בעבור המגזר הדתי לאומי, היכנסו לאתר הרשמי של הפרויקט https://orotbdorot.co.il.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *