תאונות הדרכים, שהפכו לצערנו לחלק מהמציאות השגרתית בכבישי ישראל, גוררות אחריהן פגיעות גוף ורכוש, כאשר המשותף לכל אחת מהפגיעות הללו הם רגעי ההלם הראשוניים, המותירים אותנו מבולבלים וחסרי אונים – למי פונים לאחר תאונת דרכים?

 

מגפת תאונות הדרכים

תאונות הדרכים בישראל הפכו לצערנו בשנים האחרונות ללא פחות ממגפה, כשהן מותירות אחריהן נפגעים רבים, הן ברכוש והן בגוף ופעמים לא מעטות, גם הרוגים. מלבד המשמעות המוכרת לכולנו של תאונת דרכים, כדאי לדעת כי כל תאונה או נזק שנגרמו במעורבות של כלי ממונע, יכולים בהחלט להיחשב כתאונת דרכים.

בין אם מדובר בנזקי גוף ובין אם בנזקי רכוש, הרגעים הראשונים שלאחר התאונה הם ללא ספק רגעים מבלבלים במיוחד, המותירים אותנו חסרי אונים ומבולבלים לחלוטין בכל הקשור לסדר הפעולות הנחוץ ולגורמים אליהם עלינו לפנות. לפיכך, עורכי דין פייפר כהן החליטו להרים את הכפפה ולעשות לכם סדר בדברים.

 

פנייה לקבלת טיפול רפואי

לאחר שהחלפתם פרטים עם הגורם הנוסף המעורב בתאונה, דאגתם לתיעוד מקיף ומלא של התאונה עצמה – צילום הרכבים המעורבים וזירת התאונה וחיפשתם אחר עדים שהיו נוכחים בזירה, התחנה הראשונה שלכם תהיה פנייה לקבלת טיפול רפואי.

גם אם אתם מרגישים במיטבכם לאחר התאונה, מומלץ יהיה לפנות לבית החולים הקרוב כדי לוודא שאין שום פגיעה פנימית ובלתי נראית לעין, אשר יכולה להחמיר ככל שהזמן עובר. עם קבלת הטיפול הרפואי, והטיפולים הנוספים ככל ויהיו, יש לדאוג לשמור את כל המסמכים הרפואיים המתעדים את הטיפול הרפואי שקיבלתם.

 

התחנה הבאה – משטרת ישראל

לאחר הפנייה לבית החולים וקבלת הטיפול הרפואי, הגורם הבא אליו עלינו יהיה לפנות הוא תחנת המשטרה – יחידת אגף התנועה. הפנייה אל משטרת ישראל מתבצעת כדי לקבל אישור ותיעוד לתאונת הדרכים שעברתם.

הפנייה לתחנת המשטרה לקבלת אישור על מעורבות בתאונה תתבצע במקרים בהם נגרמו לכם נזיק גוף כתוצאה מהתאונה, כאשר קבלת האישור המשטרתי מותנית במילוי טופס ייעודי וצירוף המסמכים הבאים: רישיונות (רכב ונהיגה), תעודת ביטוח חובה ואישור רפואי. ככל והמשטרה לא נכחה בזירת התאונה, יש לצרף בנוסח ראיות בדבר הנזקים שנגרמו.

 

עורך דין תאונות דרכים

אחד הגורמים החשובים ביותר אליהם עלינו יהיה לפנות לאחר תאונת הדרכים הוא, עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום תאונות הדרכים, אשר יבחן את כלל החומר שאספנו ותיעדנו וימליץ לנו על דרכים הפעולה המומלצות ביותר.

הניסיון והידע המשפטי של עורך הדין יסייעו לנו להבין באיזה מישור תתנהל התביעה שלנו, מול איזה גורם ומה גובה הפיצויים שייתכן ומגיעים לנו. כך, חשיבות הפנייה לעורך דין תאונות דרכים יכולה להיות נקודת ההבדל בין הצלחת התביעה וקבלת הפיצויים, לבין דחייתה.

 

לסיכום

הרגעים הראשונים שלאחר תאונת הדרכים הם ללא ספק רגעים מבלבלים ולכן, חשוב לדעת למי עליכם יהיה לפנות לאחר התאונה, כדי למקסם את סיכויי הצלחת התביעה שלכם. כך, הגורמים הראשוניים אליהם תצטרכו לפנות יהיו בית החולים ותחנת המשטרה, כאשר בסופו של דבר תיגשו עם כלל החומר לעו"ד תאונות דרכים מקצועי שילווה אתכם לאורך כל התהליך.

לאחר תאונת דרכים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *