בשעה טובה מפרק הברך החדש שלכם בדרך להחזיר לכם את איכות החיים שייחלתם לה. ניתוח, אמנם, דורש הסתגלות חדשה וזמן החלמה, אך בזכות התמדה וסבלנות, יאפשר לכם לחזור לתפקוד תקין. 5 שלבים בתהליך ההחלמה הם אבן דרך בשיקום והחלמת הברך המנותחת. פירטנו כאן מעט אודות כל החמישייה

 

1 – התאוששות מהרדמה אזורית

מזל טוב! עברתם בהצלחה ניתוח החלפת מפרק ברך ואתם בדרך לברך מתפקדת. אמנם לא תוכלו לרקוד הורה כאן ועכשיו, כי מדובר בתהליך החלמה שסבלנות לצידו, אבל אל דאגה, גם זה יגיע. ההתאוששות שלאחר הניתוח כוללת מתן זמן מנוחה עד לתפוגת ההשפעה של חומרי ההרדמה.

בשלב זה מנוחה היא חיונית, לפחות עד שתחזרו לערנות מלאה. ככל שתפוג השפעתו של חומר ההרדמה תרגישו את אזור הניתוח, זה תקין וטבעי. כדי להקל על  תחושת הכאב  – טיפול במשככי כאבים יסייע לכם לעבור את השעות הראשונות שלאחר הניתוח.

החלפת מפרק ברך

2 – טיפול רפואי

בימים שלאחר הניתוח, סיוע של אנשי מקצוע חיוני. הצוות הרפואי ילווה אתכם בבדיקות מעקב ויעדכן אתכם בקצב ההחלמה לאורך ימי האשפוז. לאחר הניתוח נדרש טיפול תרופתי לדילול הדם ולמניעת קרישי דם. תרופות אלו יעזרו לזרימת דם תקינה, במיוחד בשלב שבו הגוף במצב סטאטי. כדי לעזור לגוף לחזור לתנועה, טיפולי עזר נוספים יחזקו את מערכת התנועה וחיזוק השרירים, כדי לחזור לתפקוד הדרגתי.

 

3 – טיפולי פיזיותרפיה

טיפולי העזר הפיזיותרפיים מסייעים לגוף לחזור ולבצע פעולות ראשוניות ובסיסיות, וזה זרז החלמה נוסף. הטיפולים תורמים להגדלת טווח התנועה דרך תרגילים יומיומיים. חלק מתרגול זה יינתן גם ליישום עצמאי לאחר השחרור לבית, במטרה להמשיך בהחלמה אקטיבית על-ידי המטופל. יחד עם זאת, יש אפשרות להמשיך את הטיפול המקצועי גם במסגרת ההחלמה הביתית.  כלי עזר נוסף הם מגוון אביזרי עזר להליכה – 30 מטרים בשלב ראשון הם מרחק מצוין.

טיפולי פיזיותרפיה

4 – חבישות

הדרך לרחבת הריקודים מתקצרת: למרות שאזור הברך עוד חבוש, אחת האינדיקציות להחלמה היא ייצור הפרשה מהברך המנותחת. בדומה לפצע, האזור עלול לייצר הפרשה  – זה חלק מתהליך הבראה תקין. החלפת תחבושת באופן עצמאי או על ידי איש מקצוע, הינה פעולה חיונית בשלב זה. בקרוב תוכלו לראות את הברך החדשה שלכם. בינתיים המשיכו בתרגול פיזיותרפי.

 

5  – ריפוי אקטיבי

הסביבה הטבעית היא חלק מעידוד ההחלמה: הבית. בשעה טובה מפרק הברך בשלבי התאוששות, וטוב שהסביבה ואנשיה יאפשרו לכם סיוע במנוחה, פעילות וחזרה הדרגתית לשגרה בהתאם ליכולת. בעזרת התמדה בתרגילים והגדלת טווח התנועה תוכלו לחגוג גם ניצחונות קטנים.

המשך מעקב רפואי, טיפול תרופתי וטיפול נוסף, חיוניים, במידת הצורך. תזונה מאוזנת, אוויר צח, חברה מעודדת וחיובית – אלה יבנו לכם חוסן מנטלי כדי לעבור את הימים בדרך לחזרה מלאה לפעילויות שבשגרה. זה בדיוק הזמן לסמן יעדים חדשים שלוקחים בחשבון את הברך המחלימה והמיטבית.  בהצלחה!

ניתוח החלפת ברך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *