שכירת מנוף מאפשרת לכם לתת לעובדיכם כלי שיכול לחולל מהפכה ביעילותם, וביכולתם לנצל את זמן העבודה כראוי. השכרת מנוף יכולה לשמש להעברת ציוד כבד לגובה, לעבודות גיזום בצמרות העצים, או לתובלת ריהוט ייחודי. למרות היתרונות הרבים, שכירת מנוף היא פעולה שיש לעשות תוך תשומת לב לפרטי. מאמר זה יפרט על מספר פרמטרים שיש לבחון לפני שמשכירים מנוף מכל סיבה.

 

רישיון מפעיל המנוף

החקיקה בארץ בנושא הפעלת המנופים נועדה למנוע נפגעים בנפש, ולהפוך את אתר עבודות הבנייה לבטוח ככל האפשר, גם לפועלים וגם לתושבים הגרים סביב. אחת הנקודות העיקריות בחקיקה בנושא, וזו אשר נבדקת לעיתים קרובות, היא רישיון מפעיל המנוף. המדינה מפעילה מערך שלם של קורסים ומבחנים אשר בסופם מקבל מפעיל המנוף רישיון עבודה. כל רישיון נועד לסוג ספציפי של מנוף, ולמגבלה מסוימת של משקל מקסימאלי. כאשר אתם מחפשים חברה בשביל השכרת מנופים, חשוב מאוד לוודא עמה שכלל מפעילי המנוף עברו את ההכשרה הנחוצה, ושהם בעלי רישיון רלוונטי. שימו לב, לאחר קבלת הרישיון עצמו, מפעיל המנוף נדרש לעבור גם ריענון תקופתי כדי לשמור על בסיס ידע רחב. עליכם כאחראי העבודה באתר לוודא זאת, ואם תימנעו מכך תישאו בהשלכות המשפטיות.

 

תקינות המנוף והציוד הנלווה

מעבר לרישיון המפעיל ולבדיקה שהוא אכן עבר ריענון במועד הנדרש, עליכם לוודא שהמנוף המושכר עצמו עומד בכל הסטנדרטים הדרושים. על המנופים השונים לעבור מבחנים אשר מכשירים אותם להמשך עבודה. האחריות לביצוע הבדיקות הללו היא לרוב בעיקר של חברת ההשכרה, אך עדיין כדאי מאוד שתוודאו זאת עצמאית. אחד מהדברים שחשוב מאוד לבדוק, הוא שכלל החלקים במנוף מיוצרים על ידי אותו יצרן, ומתאימים זה לזה באופן מושלם. לא נדיר בארץ לראות חיבור של מנוף מסוג מסוים עם חלק אשר אינו מתאים לו, בין אם מדובר על סל או וו אשר נועדו להרכבה על מנוף אחר לחלוטין. זכרו, בדיקה איכותית של תקינות המנוף והציוד הנלווה יכולה להציל חיים.

 

הניסיון של החברה המשכירה

אם יש לכם אפשרות בחירה, נסו תמיד לבחור להשכיר מנוף מחברת השכרה בעלת ותק. הותק של החברה מתבטא בכך שעובדיה צברו ניסיון אמיתי, בשטח, ושהם בעלי מיומנות תפעול גבוהה. מיומנות זו תבוא לידי ביטוי בזמן עבודה קצר ויעיל יותר, ובהימנעות מתקלות אשר עשויות לעכב אתכם. הניסיון של החברה גם מעיד על כך שהיא דואגת לתחזוקה נאותה, ולעמידה בכלל התקנים הרלוונטיים.

 

הבנת ההנחיות על ידי צוות העבודה באתר

הדבר האחרון שעליכם לוודא, הוא שכלל צוות העבודה באתר מודע לצורת העבודה הנכונה עם המנוף. מדובר בנושא חשוב מאוד, מאחר וצוות העבודה שלכם יפעל להכוונת פעולת המנוף, ונמצא בסיכון גבוה יחסית לפגיעה כתוצאה ממטען שייפול מטה. עברו שוב ושוב על ההנחיות, עד שאחרון העובדים יבין אותן באופן מושלם.

 

מגוון רחב של מנופים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *