לעיתים כשאנו נתקלים בחוויות רפואיות קשות, ההחלטה הנכונה היא ללכת בכיוון הצדק. במידה ונעשה נזק ממשי לגוף או לנפש של האדם כתוצאה מפרוצדורה רפואית רשלנית, ניתן לקבל פיצויים בתביעה על רשלנות רפואית באמצעות פנייה לעורך דין מומחה בתחום.  אבל. אבל לפני שניגש לעניין התביעה, עלינו לדעת כמה עולה ייעוץ עם עורך דין רשלנות רפואית. 

 

מה הוא שכר טרחה?

שכר טרחה הוא למעשה השכר שעורך הדין מקבל בהתאם לחתימת החוזה בין הלקוח לבין עורך הדין. מקובל בחברה הישראלית כי שכר הטרחה של עורך דין בנושאים של רשלנות רפואית נקבע באחוזים בהתאם לפיצוי שיקבל הנפגע, זאת בהתאם אם יהיה קיים פיצוי.

ייתכן כי גם שכרו של עורך הדין ישולם בהתאם לחוזה ושכר קבוע מראש, ולא בהתאם לאחוזי הפיצויים. תביעת רשלנות רפואית היא תהליך ארוך שיש לעשות אותו עם עורך דין מקצועי שמתמחה בתחום, ההמלצה הגורפת היא לפנות לאיש מקצוע עבור ייעוץ, אבל מה המחיר?

 

שכר טרחה עבור תביעה

החוק במדינת ישראל לא קובע שכר טרחה מקסימלי או מינימלי כלשהו שאותו עורך הדין יכול לגבות, כלומר, המחיר הוא תלוי בלקוח ובאיש המקצוע. בפועל, ההמלצות של לשכת עורכי הדין הן רק המלצות אין הוראה חוקתית המגבילה את שכר הטרחה שניתן לגבות.

עם זאת, על פי הנוהג במדינה ובלשכות עורכי דין, שכר הטרחה של עורכי דין בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית, נקבעים רובם בהתאם לאחוזי הפיצויים שיקבל הנתבע. זאת כמובן, רק במידה שנפסק פיצוי בפסק דין או בגישור.

שימו לב שהליך תביעה של רשלנות רפואית הוא הליך ארוך שיכול להיגרר כמה שנים במקרה הטוב, שכן, הזמן הממוצע לקבלת פיצוי בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית נעות בין שלוש לחמש שנים.

העבודה של עורך דין כרוכה בהמצאת מסמכים רבים, הוכחות של מה שנעשה והעמקה בחייו של הרופא הרשלן על מנת להצליח למצוא את כל האלמנטים שיוכיחו את אשמתו. כל העבודה הזו נמשכת שעות ארוכות ומגיעה לשנים של דיונים בבתי משפט.

 

שכר טרחה עבור ייעוץ

שיחת ייעוץ עם עורך דין רשלנות רפואית נע בטווח מחירים בין 400 ל-1000 שקלים. זאת בהתאם כמובן לוותק של העורך דין, הניסיון של בבתי משפט ובאחוזי ההצלחה בתיקים שהוא ייצג בהם. לכל עורך דין קיים מחירון שונה, שנע על פי קריטריונים שונים. עורכי דין בחברות גדולות יכולים לגבות פחות או יותר, בהתאם למשרד שבו הם נמצאים.

לא תמיד המחיר יהיה אחיד, אך ההמלצה הגורפת היא להתייעץ עם עורך דין שיש לו עבר מקצועי ומוכח בניצחון בייצוג תיקים הקשורים לרשלנות רפואית. עורכי דין המתמחים ברשלנות רפואית יוכלו לתת לכם את כל האינפורמציה הרלוונטית שקשורה לתביעה שלכם, ויוכלו ללוות אתכם בכל הדרך המבלבלת שהופכת קשה לעיתים קרובות.

עלות עורך דין רשלנות רפואית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *