בעונת הקיץ, המביאה עמה את החום והלחות, אנו מוצאים את עצמנו מחפשים אחר מזונות ומשקאות קרים וצוננים. פירות הקיץ, בהחלט עונים על דרישה זו, עבור רבים מאתנו, בייחוד בשל העובדה שהם מכילים כמות גבוהה של מים, אך בעיקר טעימים.

הם גם מכילים וויטמינים ומינרלים ואפילו נוגדי חמצון, אשר מסייעים בהפחתת תהליכי הזדקנות. פרי נחשב כ"ממתק טבעי" ועשוי להוות חלק בלתי נפרד מתפריט אכילה בריאותי.

באופן כללי, מומלץ להעדיף פירות על פני ממתקים אחרים.

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי פירות מכילים גם כמות לא מבוטלת של סוכר ולפיכך יש לאכול מהם בצורה מבוקרת, בעיקר אלה הסובלים מסוכרת, לחץ דם וכיו"ב.

 

יתרונות פירות הקיץ

כדי להבין את היתרונות העצומים שבפירות הקיץ, נפרט כמה מהם:

  1. אבטיח – מורכב מכמות גבוהה של מים והוא מוגדר כפרי המנקה רעלים מהגוף, הודות ליכולת שלו לגרום לכמות גבוהה של שתן ולמנוע עצירות. הוא כולל וויטמינים נהדרים, אשלגן וחומצה פולית ועוד כמה רכיבים בריאים לגופנו. 
  2. מלון – גם הוא, בדומה לאבטיח, מכיל כמות גבוהה של מים ולפיכך עשוי לעזור בתהליכי ניקוי רעלים מהגוף ובניקוי של הכליות. הוא גם עשיר בוויטמינים חיוניים והוא מכיל חומר הנקרא אדנוסין, אשר מסייע במניעת שבץ ומחלות לב. בנוסף, מכיל גם נוגדי חמצון, המסייעים בהפחתת תהליכי זקנה.  
  3. ענבים – אשר קיימים במבחר של סוגים וצבעים, כוללים גם הם וויטמינים מצוינים, המסייעים במניעת מחלות ונוגדי חמצון. בראשם (של נוגדי החמצון) מככב הרסברטול, אשר עוזר במניעת קרישי דם, בהפחתת כולסטרול רע, תורם לזרימת דם טובה ואף מסייע במניעת מחלות וזיהומים שונים. 
  4. משמש – אשר ידוע כעשיר בבטא קרוטן, בשל צבעו הכתום. עשיר בוויטמין A, אשלגן, חומצה פולית, סידן ועוד כמה רכיבים חיוניים מאוד לגוף. 
  5. שזיף – מכיל וגדי חמצון, חזקים מאוד ומסייעים במלחמה בתהליכי זקנה. יש בו גם וויטמינים ומינרלים המסייעים במניעת קרישי דם.
  6. אפרסק – עוזר מאוד לעיכול, עשיר באשלגן, וויטמינים ובחומצה פולית. ידוע גם כמסייע במניעת עצירות ובניקוי של המעיים.

 

צריכה יומיומית של פירות

כאמור, רבים האנשים אשר אוהבים מאוד פירות קיץ ואף נוהגים לרכוש אותם באופן קבוע.

אם גם אתם אוהבים פירות, תוכלו להיכנס ל Meshekd.co.il ולהזמין מבחר של פירות ו/או ירקות טריים מהמגוון הרחב.

 

לסיכום

פירות הקיץ, על כל סוגיהם, הינם בריאים וחיוניים ואף נחשבים לממתק של הטבע, בעיקר הודות לכך שמלבד טעמם המתוק והאהוב, אינם מכילים חומרים משמרים או צבעי מאכל והם מספקים אנרגיה זמינה לגוף.

הם גם מכילים וויטמינים טובים ומינרלים אשר עוזרים במניעת מחלות וזיהומים.

כדאי להחליף ממתקים מעובדים בפירות טבעיים ואף שלב אותם בתפריט האכילה היומיומי.

מומלץ גם לאכול פירות בכל הצבעים הקיימים, בגלל שצבעם מכיל נוגדי חמצון אשר עשויים לעזור במניעת מחלות ובהפחתת תהליכי זקנה. 

חשוב לזכור, כי יש להקפיד על אכילת הפירות בצורה מאוזנת ומבוקרת, מאחר והם מכילים גם סוכר, אשר עשוי להזיק במיוחד לאנשים המוגבלים בצריכת הסוכר – בגלל מחלות, לחץ דם גבוה וכד'.

לקריאה על 5 סוגים של שניצל שחובה להכיר לחצו כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *