שימור ואחזקה נכונה של הצנרת בבית שלכם היא מטלה חשובה שאסור לזלזל בה. אחזקה נכונה של הצנרת והביוב בבית תמנע מכם הוצאות גדולות בעתיד וגם תמנע עוגמת נפש רצינית שתהיה מנת חלקכם אם תתעלמו מהבעיות שנוצרות. אחת הבעיות שעלולות להתרחש גם אצלכם בבית היא רטיבות תת רצפתית. אז איך מגלים רטיבות תת רצפתית ואיך מטפלים בה? 

 

מה זה רטיבות תת רצפתית?

רטיבות תת רצפתית היא בעצם נזילה שנוצרה כתוצאה מחור באחד מהצינורות בבית שלכם. מכיוון שהנזילה נוצרה בנקודה נסתרת וסגורה, המים שנזלו נכלאו בין הרצפות לבסיס הרצפה ואינם יכולים להתייבש במצב זה.

 

מה הם הסימנים שאפשר לראות מוקדם לרטיבות תת רצפתית?

ישנם מספר סימנים שיעזרו לכם להבין שיש לכם רטיבות תת רצפתית.

  • רטיבות בקירות הסמוכים לרצפה שבה תרחשה הנזילה – כן, זה נשמע מוזר שהמים יעלו למעלה, אבל במידה ואין למים לאן לברוח – הם יעלו במעלה הקיר הקרוב אליהם. סימנים של רטיבות על הקירות שבהם אין צינור, וחוסר יכולת לאתר את הנזילה שהובילה לרטיבות, מעידים על רטיבות נסתרת, לעיתים ברצפת הבית.
  • אבקה לבנה בין הרצפות – לעיתים הרטיבות הנסתרת תגלה את עצמה בין רצפות הבית שלכם. אם אתם מוצאים אבקה לחה, שמופיעה מידי פעם בין רצפות הדירה. כנראה שכדאי לבדוק את הנושא.
  • חשבון מים גבוה במיוחד – אם אתם רואים שחשבון המים שלכם גבוה מהרגיל במשך כמה חודשים, כנראה שיש לכם נזילה נסתרת.

אם אתם רוצים לבצע ייבוש תת רצפתי מקצועי, כדאי לכם להמשיך לקרוא.

 

איך מטפלים ברטיבות תת רצפתית?

לטיפול ברטיבות נסתרת ברצפה יש מספר שלבים. ראשית, איתור הנזילה ותיקונה. לאחר מכן יש לעשות בדיקת לחות באזור שבו קרתה הנזילה. במידה ובדיקת הלחות העידה על לחות גבוהה, יש לייבש את הרצפה באמצעות מכונה ייעודית. מכונה זאת מותקנת אצלכם בבית למשך של שבוע עד כמה שבועות, והיא עובדת בצורה שקטה בכדי לייבש את הרצפה שלכם. חשוב לשים לב לכך שהמכונה שתזמינו תהיה שקטה ולא תפריע יותר מידי להתנהלות היום יומית בבית.

 

כמה זה עולה לי?

העלות של בדיקה, תיקון וטיפול ברטיבות נסתרת ברצפה מתחלקת לכמה חלקים. בדיקת נזילה בדרך כלל עולה בסביבות 1000 שקלים. בדיקת מעבדה למציאת כמות הלחות ברצפה גם היא חלק מהתמחור ועולה בסביבות 1000שקלים גם היא. לאחר שסיימנו את החלקים האלה, יש צורך בייבוש הרצפה.

בדרך כלל התמחור של שירות זה נעשה לפי מטר. בין שמונים ₪ למאה וארבעים ₪ למטר הם המחירים הרגילים לשירות זה. בנוסף לכך בחדרים קטנים יותר שיטת התמחור תיעשה לפי חדר. בשיטה זאת בדרך כלל תשלמו כאלפיים שקל לייבוש של חדר אחד לפחות.

 

סיכום- הגיעו מים עד נפש

אם אתם חושדים שיש לכם רטיבות נסתרת בדירה, בדקו אם מופיעים אצלכם אחד הסימנים שצוינו כאן או יותר. במידה וכן, יש לבדוק את הנושא באמצעות איש מקצוע ולטפל בבעיה בהקדם.

ייבוש תת רצפתי

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *